Subaru se v tomto případě nechtělo blýsknout s tím, co umí sériové auto. Místo toho si prostě chlapci japonští chtěli udělat radost a z WRX STI vytvořit historicky nejrychlejší sedan na Nürburgringu. A to se podařilo. S časem 6 minut a 56.5 sekundy se Subaru s Richiem Stanawayem za volantem zapisuje nejen coby nejrychlejší „čtyřdveřák“, ale zároveň se přidává do velmi prestižního „šestiminutového klubu“.
Vůz na trati sice vychází ze sériového WRX STI Type RA, které jde coby speciální edice do prodeje příští rok, ovšem do produkční formy má hodně daleko. Auta se totiž ujali specialisté z firmy Prodrive, dvoulitrový čtyřválcový boxer s turbem popohnali na 600 koní a spojili se závodní převodovkou WRC specifikace.
K tomu pochopitelně patřičně doladili aerodynamiku, takže při maximální rychlosti 288 km/h působí na Subaru přítlak 295 kilogramů. Zadní přítlačné křídlo je navíc nastavitelné, aby nebrzdilo na dlouhých rovinách. Nechybí ani vykuchaný interiér s bezpečnostními prvky, brzdy AP Racing a pár dalších vychytávek.
Je jen trochu škoda, že se nám nedostalo plnotučného videa, zachycujícího kompletně celé kolo. Místo toho Subaru připravilo jen sestřih, ukazující přípravy před jízdou a následně několik záběrů z interiéru i zvenku. Palba se jela každopádně strašná, ovšem to se jede vždycky, když chcete zdolat zelené peklo za necelých 7 minut.




















Goldies
8. 8. 2017, 11:04Peklo! Zajimaly by me ale spis casy opravdu produkcnich aut. Neni nekde seznam?
Viper
8. 8. 2017, 11:38https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times#Production.2C_street-legal_vehicles
Samozřejmě...občas je to zajímavé čtení :-)
HerrHobler
8. 8. 2017, 18:46Díky za link, doopravdy zajímavé. Konečně vím jak to s těmi časy je ;-)