logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář futurista, Novinky

Tesla Model S je tak dobrá, že rozbila hodnotící systém Consumer Reports!

Ano, čtete správně. Pánové z Consumer Reports nerozbili Teslu, ale Tesla rozbila je. Ale ty, co si představují, jak Tesla dusí řidiče po vzoru filmové Christine, budu muset zklamat. Šlo totiž pouze o systém hodnocení aut. Co tedy Model S provedl?

Někteří tuzemští zlí jazykové říkají, že Tesla je jen další z firem, které fungují jen díky dotacím a že její produkty jsou jen předražené hračky pro bohaté lidi, kteří si hrají na ekology. My si ale myslíme, že Tesla je skvělá a Model S je ještě skvělejší. A očividně nejsme sami. Consumer Reports v roce 2013 Model S ohodnotili v jejich testu devadesáti devíti body ze sta. A nedávno dostali do rukou Model S P85D.

Pokud si myslíte, že dostal sto bodů a kvůli tomu je celé to haló, pak se mýlíte úplně stejně, jako jsem se mýlil já minulý semestr, když jsem se v jednom předmětu podivoval, že dostat víc bodů než je maximum přece nejde. Protože jde. Model S dostal celých 103 bodů. Pánové z Consumer Reports ho označují jako náhled do budoucnosti automobilového průmyslu a prý kvůli Modelu S upravovali svůj systém hodnocení. P85D totiž vynikalo úplně ve všem. Z nuly na šedesát mil (což je víceméně 100 km/h) se Tesla dostala za 3,5 sekundy, což sice není tak absurdně rychlé jak nám Elon Musk slíbil, ale i tak je to zatraceně rychlé. A s přepočtenou spotřebou 2,7 litru paliva na sto kilometrů je i úspornější než předchozí “běžný” Model S.

Některé věci by inženýři Tesly mohli vylepšit. Třeba cenu.

Ale přiznejme, že se našly věci, které by inženýři v Tesle ještě mohli vylepšit. Tím zásadním podle Consumer Reports je cena. 128 tisíc dolarů (trochu přes 3 miliony korun) je sice asi stotisíckrát víc, než si kdokoli z naší redakce může dovolit (až na členy redakce, co se jmenují Dan), ale myslíme si, že za ekvivalentní luxusní sedan se spalovacím motorem by padla podobná částka. S čím ale souhlasíme, je to, že za ty peníze by bylo fajn, kdyby Model S oplýval dalšími vymoženostmi jako jsou třeba větrané sedačky (protože nikdo nemá rád, když se mu zapaří hýždě). Podle CR by bylo taky dobré, kdyby bylo přítomno víc čudlíků a otočných přepínačů. To je sice pravda, ale víme, že vyvinutí manuálních ovládacích prvků by stálo mnohem víc, než jeden obří tablet. Takže tohle bychom Tesle odpustili.

Ukazuje se, že lidem se Tesla líbí. A nejenom motoristickým novinářům, ale třeba i tvůrcům komiksů, jako je Oatmeal. Pokud se chcete podívat na video z testu od Consumer Reports, tady je:

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
matej
30. 8. 2015, 00:16

hele a kolik by stalo dat elektromotor a baterie do nakyho staryho Cadilaka 1957 napr., ci jinyho podobnyho auta, proste vyhodit jeho vnitrnosti a dat tam elekriku, zanechat ale vse ostatni a jsou takovy auta na svete ?

0
spajda77
30. 8. 2015, 08:31

Technicky to až takový problém není, ale pokud trošku projdeš web, tak zjistíš, že to je legislativně tak obtížné, že je lepší se na to rovnou vysrat.

0
M P
30. 8. 2015, 09:43

To už by snad vyšlo lépe překarosovat onu Teslu:)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte