načítám data...

Mnohoválcová nálož z Ameriky

06. října 2016, 09:11 6 komentářů M P

Jestli někoho trápí současné přemnožení čtyřválců a tříválců napříč trhem s auty, může si alespoň na chvíli oddechnout. Amerika spěchá na pomoc se spoustou válců pro všechny!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kdo by neměl rád šestiválce, osmiválce a všechny další víc-než-čtyřválce. Aktuální situace na trhu s novými automobily je taková, že čím dál větší podíl trhu zastupují čtyřválcové a menší motory. Což o to, my třeba máme tříválce docela rádi, uveďme za všechny třeba fordí litrový ecoboost, nebo německý ekvivalent prodávaný ve vozech značky Opel. Pravověrní milovníci většího počtu válců však musí být značně rozmrzelí. Jejich oblíbené motorizace představují vrchol nabídky, a pokud jsou vůbec nabízeny, tučně si za ně připlatíte. Pořád ovšem existují nová auta, pod jejichž kapotami tlučou upřímná, plnotučná srdce, a my vám přinášíme krátký přehled těch nejzajímavějších.

Flyin’ Spider Tony Gelato

Určitě si vzpomínáte, když jsme psali o úspěchu společnosti Flyin’ Miata, což nebylo nic jiného, než první úspěšné oživení Miaty 525 ND s osmiválcem LS3. Jako s každou generací MX5, i s ND si ve Flyin’ Miata dokázali poradit a vecpali do její maličké karoserie osmiválec s pořádnou dávkou výkonu. To se neobešlo bez dodatečných úprav podvozku, brzd a instalace širších pneu pro zajištění maximálních jízdních výkonů. Výsledkem je tak civilně vypadající MX5 s výkonem Corvette, připravená děsit své řidiče a zahabnovat mnohem výkonnější stroje.

Ihned představení našeho oblíbeného Fiatu 124 Spider přišli pánové z Flyin’ Miata s nápadem založit sesterskou značku Flyin’ Spider, která by se zabývala stejnými úpravami pro italský roadster. Jde o logickou věc. 124 Spider sdílí velkou část mechanických komponentů s MX5 a při úpravách ve Flyin’ Spider se odstraní veškeré komponenty, které se u základních verzí obou aut liší. Fiat má navíc kvůli turbomotoru lépe dimenzovaný chladicí systém, ten by měl velkému osmiválci vyhovovat lépe i bez nutnosti velkých změn.

Ostatní úpravy jsou copy paste z Flyin’ Miata 525 ND, tedy osmiválec LS3 dodávaný GM v bednách (crate engine), odpružení Bilstein, manuální převodovka Tremec, brzdy Brembo (napadlo vás taky někdy, proč nepoužívají Wilwood?), samosvor a širší pneu. Postup projektu můžete sledovat zde.

Náš šéfredaktor Vojta si myslí, že je to recept na nejlepší auto na světě, protože spojuje italskou karoserii s americkou technikou jako za starých časů, a je navíc pečlivě vyrobeno v Japonsku. Co myslíte vy? Ano, celá úprava si vyžádá asi 50 tisíc dolarů k ceně základního auta, takže i když se staví na základní verzi Classica, výsledná cena se dostává do teritorie již zmíněné Corvette a to je pro některé za stavbu trochu moc. Ale nápad je to skvělý, nemyslíte?

Konfigurátor Fordu Raptor spuštěn

Nový Raptor přijde o osmiválec. Konec špatných zpráv.

Nový Raptor bude výkonnější, než ten starý. A dobré zprávy pokračují. Novinka s hliníkovou karoserií je lehčí než předchůdce, bude rychlejší a díky novým tlumičům Fox Racing a volbě jízdních režimů toho zvládne v terénu zase o něco víc, včetně nějakého skákání. U nás se taková věc asi moc nevyužije, musíme ale uznat, že vypadá skvěle. 

Nyní si můžete zkusit, jak by vypadal Raptor dle vašeho gusta, americký Ford totiž spustil konfigurátor. Na výběr je množství vzhledových vylepšení, volba typu kabiny a délky korby, jak se správný truck sluší. Tady není co řešit, otevřete konfigurátor a pochlubte se tím svým Raptorem v komentářích!

Dodge Ram Rebel TRX nesmí zůstat jako koncept!

Ford Raptor zatím nemá velkou konkurenci. Ano, existují vozy jako Toyota Tundra TRD nebo Ram Rebel, oba jmenované však nejsou ani zdaleka tak nekompromisní jako právě Ford. 

To by ovšem mohl napravit právě Ram Rebel TRX. Kdyby se ovšem zatím nejednalo pouze o koncept. Koncern FCA by si jistě ukrojil kousek prodejního koláče, nebo spíše steaku, Fordu Raptor, a tak by realizace Ram Rebel TRX dávala smysl. Prosím, pošlete jej do výroby! Jen se podívejte na video, jak skvěle vypadá. 

Komu by to nestačilo, měl by vědět, že se pod kapotou  nachází osmiválec původem z divokých Hellcatů, byť podladěný na 575 koní. Ano, PODLADĚNÝ na 575 koní. A mně budete tvrdit, že se dnes dělají nudná auta…

Nejen auta mají svoje konfigurátory

Nudí vás už procházení konfigurátorů rozličných automobilů? Co zkusit něco jiného? Motorky? Dnes ne. Co třeba letadlo? Máte to mít, a zkusit postavit si můžete třeba Cessnu. Ne ovšem poněkud profláknutý model 172, což je taková Škoda Octavia nebes, ale rychlý a sportovně vypadající letoun TTX. Rychlý cestovní letoun moderního střihu s luxusním interiérem a elegantně působícím zevnějškem. Ten však nemusí vůbec vypadat nudně, zvolit můžete z několika barevných schémat, takže pokaždé vznikne originál. 

TTX je současný konkurent oblíbených letounů Cirrus SR22, které posledních pár let bezostyšně dominují prodejním tabulkám po celém světě. Odveze čtyři osoby na vzdálenost téměř 2400 km nebo může cestovat rychlostí až 431 km/h. Zajímá vás motor? Třílistou vrtuli pohání prověřený přeplňovaný devítilitrový šestiválec Continental TSIO-550 o výkonu 310 koní. Zdá se vám to málo na 9 litrů objemu a ještě s turbem? To proto, že všechen výkon odevzdává v nízkých otáčkách, kolem 2700 ot/min. A pořád je tu ta cestovní rychlost, to vám nestačí?

Cessna vám v konfigurátoru diskrétně nezmíní cenu, pokud však TTX chcete, vězte, že si musíte připravit alespoň necelých 18 milionů korun. Za to už by se dala naplnit docela slušná garáž snů, co říkáte?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. října 2016, 13:02
1

Já musím říct, že s Vojtou názor naprosto nesdílím. Flyin Miata V8 za cenu od 75.000,- USD (i s autem) je naprostá šílenost. A aby to bylo kvůli emisím legální i ve státech jako je Kalifornia a spol., tak se připlácí dalších 3,5 tisíce USD. Základní Corvette C7 s modernějším LT1 se prodává za 55 tisíc USD a za 80 tisíc už je Corvette Z06 s kompresorovým LT4. A to je sakra jiná liga, než otuningovaná Miata. Ale nápad je to dobrý, to souhlasím. Jen ta cena je úplně mimo mísu.
Raptor a Ram Rebel jsou pořádná auta. Vypadají oba úžasně. Škoda jen toho EcoBoostu pod kapotou Raptora, ale holt takový je dneska trend a lepší to už nebude ani v té Americe. I tady po Praze Raptory jezdí, i když ještě ta první generace, a jsou to vážně neuvěřitelně majestátní a respekt budící auta.

reagovat
M P
06. října 2016, 13:18
0

Já jsem úplně věděl, že se ti to nebude líbit, hlavně co do ceny a ve srovnání s Corvette:D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. října 2016, 13:21
0

Mně je to úplně jasný. :-D A to jsem tady za poslední týden ani nic moc nečetl, až teď a tohle mně rovnou praštilo do očí. :-) Ale uznej sám, že za ty prachy je to nesmysl. Navíc C7 je podle mně i po designové stránce úplně jinde, než ND Miata.

M P
06. října 2016, 13:53
0

ND Miata možná, ale co taková Fiata! Ta se mi líbí mnohem víc. Je to takové celkem roztomilé autíčko, a proto mi k němu právě sedí spíše těch 140 koní...
Za ty peníze to asi nestojí, ale pořád bych se s tím rád aspoň jednou svezl, abych viděl, jak to funguje. Corvette je jiná liga, C7 bych si snad dokonce dokázal představit, že bych si opatřil. Ale z očividných důvodů neopatřím :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. října 2016, 14:56
0

Jedna moje známá C7 má, takže shodou okolností jsem minulý víkend zase slintal nad jejím autem. A vlastně všichni, kdo ho viděli. :-) No, ale nepořídím si jí ze stejných důvodů jako ty. :-) Teda alespoň zatím. ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. října 2016, 14:58
0

A k tomu Fiatu. Taky se mi líbí mnohem víc, než Miata. Ta mi připadá vyloženě ošklivá, ale já mám rád trochu drsnější vizáž, než je vzhled roztomilého autíčka, takže kvůli tomu bych si to taky nekoupil.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem