logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

MG Cyberster je v prodeji a vyzývá na souboj spalovací konkurenty

Fešná placka od MG je aktuálně jediným elektrickým roadsterem na našem trhu. Koukat na ni skrz prsty jen kvůli dálně-východnímu původu by byla chyba – zatím se totiž zdá, že trumfů v rukávu má celkem dost.

S představováním atraktivního Cybersteru už to pomalu vypadalo, že se MG inspirovalo u Volva a jeho modelu EX90. Poprvé značka ukázala svůj roadster v Česku už v říjnu 2023 a od té doby jsme jen netrpělivě podupávali v očekávání. Nyní je tu však oficiální český ceník a s ním i možnost auto skutečně koupit. 

Cyberster se prodává ve dvou variantách. Trophy s pohonem zadních kol má výkon 340 koní, zrychlení z nuly na stovku za 5 vteřin a dojezd až 507 km na jedno nabití. Nabušenější GT nabídne 510 koní, pohon všech čtyř kol, stovku za 3,2 vteřiny a dojezd 443 km.  Obě verze mají akumulátor s kapacitou 77 kWh a umožňují nabíjený výkonem 144 kW, což sice není právě bomba, vylepšená nabíjecí křivka by však měla umožnit naplnění baterie z 10 na 80 % za 32 minut.

A teď ty dlouho vyhlížené ceny –  1 639 000 Kč za Trophy, 1 759 000 Kč za GT. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Předevčírem zástupci MG seznámili novináře i s dalšími zajímavostmi, jimiž se Cyberster může pochlubit. Pozoruhodný je například poměr jmenovitého neboli třicetiminultového a maximálního výkonu, který činí 68 %. K těmto číslům není u elektromobilů právě jednoduché se dostat, ale podle těch, která jsou známa, jde o působivou hodnotu. Standard se pohybuje kolem 40 %. Ke zmíněné výhodě pomáhá autu zejména chlazení elektromotoru olejem, které by mělo být o 20 % účinnější. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

V některých ohledech se Cyberster nerozpakuje vyzvat na souboj i své spalovací konkurenty z řad kabrioletů – konkrétně BMW Z4, Jaguar F-Type, Audi R8 a Ferrari F8. V pružném zrychlení z 80 na 120 km v hodině ho trumfne pouze Ferrari a stejné hodnoty dosahuje Audi. V praxi vám tato skutečnost nejspíš k ničemu nebude, ale údaj je to zajímavý, není-liž pravda?

Skvělý účinek slibují taky čtyřpístkové pevné brzdiče Brembo.

Přes to všechno zástupci MG zdůraznili, že se v žádném případě nejedná o okruhové náčiní – a proto také nejsou k dispozici zajeté časy z Mostu nebo Nordschleife. Cyberster je především výletní roadster pro radost, i když rychlý jako raketa. Koneckonců, hmotnost obou verzí se sice udržela pod dvěma tunami, příliš mnoho však nechybí. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Na závěr přidám první dojem z jízdy, i když byla smutně krátká – jen pár kilometrů po středočeské okresce. Co mě překvapilo nejmileji, bylo pohodlí nizoučkého podvozku. Cyberster skutečně není kostitřas, který by člověku na hrbolech vytloukal plomby ze zubů, své cestovní zaměření tedy ctí.  A pak je tu zrychlení – nepřekvapivě naprosto dechberoucí, zvláště po použití červeného tlačítka na volantu, které nese nápis Super Sport. 

MG se v případě Cybersteru rozhodně nepodbízí podstřelenou cenovkou, své nadšené příznivce si však zcela jistě najde. Už se těším, až dorazí do redakce na regulérní test!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Romus
16. 1. 2025, 12:35 0 reagovat

Kéž by nebylo to MG na kapotě... Vypadá to pěkně.

Hato_0710
17. 1. 2025, 06:31 0 reagovat

Kéž by se do něj festovně stavěný ogar z Moravy vešel 😢

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte