načítám data...

Mercedes postupně představuje novou generaci třídy S

Vlajková loď automobilky přiveze v konzervativním kabátě ty nejmodernější technologie. Tak jak to máme rádi.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mercedes postupně představuje novou generaci třídy S

Nový Mercedes třídy S se na trh chystá už začátkem příštího roku a tak o něm už víme skoro všechno. Nečekejte žádnou velkou revoluci, ale spíše spoustu dílčích vylepšení, které jeden z nejlepších sedanů na světě posunou zase o kousek dál. Vzhled vozu zůstává, alespoň podle toho, co můžeme odtušit pod maskovacími polepy, dále poměrně konzervativní. Na nějaké laciné nevkusné kýče to naštěstí, i přes chutě čínských a ruských zákazníků, nevypadá.

Samozřejmě se můžeme těšit na ty nejmodernější technologie. “Esko” dostane adaptivní vzduchový podvozek E-Active Body Control, který samostatně ovládá každý z tlumičů a nezávisle nastavuje jeho výšku v zájmu co nejpohodlnější jízdy. Podvozek bude od soustavy senzorů a kamer dostávat informace o silnici před autem a dynamicky se jí vždy přizpůsobí. Zajímavým bezpečnostním prvkem je systém Pre-Safe Impulse Side Colision Control (ještě, že má tak krátký a výstižný název, že?), který v případě hrozícího bočního nárazu zdvihne vůz do maximální výšky, aby podlaha pohltila co nejvíce energie nárazu.

Ovladatelnosti vozu pomůže aktivně řiditelná zadní náprava s až desetistupňovým úhlem natočení kol. Ta přijde ke slovu na okreskách, ale i třeba při parkování ve městě, které by jinak s více než pětimetrovou limuzínou nebylo zrovna příjemné. A za zmínku stojí i fakt, že půjde o první seriově vyráběné auto s čelními airbagy pro cestující na zadních sedadlech.

Inovace se nevyhnou ani už tak velmi podařenému systému MBUX. Ten dostane větší displej, vylepšené ovládací rozhraní a 3D virtuální kokpit (řešený vlastně stejným způsobem, jako u levného Peugeotu 208). Největší trhák je ale rozhodně velký head up displej pracující s rozšířenou realitou. Navigační pokyny se tak budou opticky objevovat přímo na silnici před řidičem. Na tohle řešení jsem v praxi opravdu zvědavý a moc se těším, až si ho vyzkouším. Níže na videu je znázorněno, jak by to mělo celé fungovat, tak pevně doufám, že to vyjde. 

Nejsem sice odvěkým fanouškem Mercedesu, ale lhal bych si do kapsy, kdybych tvrdil, že se mi jejich moderní technologie a pokročilé elektronické systémy nezamlouvají. Jistě – už to není nic pro tradicionalisty a je nasnadě, že životnost srovnatelnou s “dvěstědem” už tyhle moderní pojízdné počítače nemají. Ale to nakonec ani není nic, po čem by kupec nového eska toužil.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
08. srpna 2020, 12:40
0

Jakube,
podla mna si nemal pisat, ze ma S-ko podobny 3D virtualny kokpit ako Peugot 208. Vzhladom na dosah autickara na ceskom trhu som presvedceny, ze teraz bude mat 208-cka lepsie predajne cisla ako nove S-ko.
Len aby si nakoniec nemusel celit zalobe Mercedesu, ze si takto prevazil misky vah v prospech Peugeotu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem