načítám data...

Mazda 2 hybrid má novou tvář. Co dalšího se na ní po faceliftu změnilo?

Na první pohled už poznáte, že jde o příslušníka rodiny z Hirošimy. Po technické stránce je to však pořád starý dobrý Yaris. Máme za sebou první novinářské jízdy.

zobrazit celou galeriiFoto: Mazda

Je tomu něco přes dva roky, co Mazda rozšířila své portfolio o malý hatchback nazvaný Mazda 2 hybrid. Novinka tehdy v komunitě automobilových nadšenců vyvolala hlavně rozpaky a sem tam pobavený úsměv. Jistě víte proč – nová dvojka, která začala figurovat v nabídce po boku původní Mazdy 2 , totiž byla k nerozeznání podobná Toyotě Yaris. Až když jste přišli blíž – a ti krátkozrací úplně nejblíž – všimli jste si, že v logu nejsou dvě propojené elipsy, nýbrž stylizované emko. Žádný další rozdíl byste na obou autech nenašli, i kdybyste se rozkrájeli. Jakkoli se skalní příznivci Mazdy chytali za hlavu, nebylo by fér automobilce spolupráci s Toyotou vyčítat. Emisní normy si zkrátka žádají své, náklady na vývoj šplhají do kosmických výšin a přeznačkování již existujícího modelu je nejsnazším krokem k efektivitě. Podobných sňatků z rozumu v automotive poslední dobou vídáme čím dál víc. A i když zrovna u nás nejsou prodeje hybridní dvojky oslnivé, na leckterém evropském trhu je o ně zájem dostatečný. Svůj účel zkrátka splnila. 

Foto: Mazda

A nyní tu máme facelift, který přichází o něco dříve, než je u nových modelů běžné. Ale i to dává smysl – na původním autě se designéři Mazdy moc nenadřeli a o to rychleji mohli zapracovat na lehké modernizaci. Řekněme si bez obalu, že změny jsou výhradně kosmetického rázu – týkají se tedy vnější podoby auta. Ta zřejmě představitelům značky tak trochu ležela v žaludku, neboť jinak mají její vozy velmi snadno rozpoznatelnou vizáž. A právě na ní záleží, jak při představení nové dvojky poblíž španělské Barcelony zdůraznil vedoucí designového oddělení Jo Stenuit.

Nová dvojka tedy dostala přepracovanou přední masku s pětiúhelníkovým grilem, typickým pro všechny Mazdy kromě těch elektrických. V zadní části zase zmizela černá lišta, která u Yarisu vytváří spojnici mezi světly. Poučený pozorovatel už tedy rozpozná Mazdu od Toyoty ze všech stran vyjma bočního pohledu. Další novinkou je tmavě modrá barva Glass Blue, několik designů kol a tadáá – to je všechno. Úprav je právě tolik, aby se poměr nákladů a plánovaného zisku udržel v černých číslech. Každá sebemenší změna totiž natolik prodraží výrobu i homologace, že by auto mohlo ztratit na rentabilitě. 

Foto: Mazda

V kabině už bychom jakékoliv rozdíly hledali marně. Oproti předchůdci je novinkou digitální přístrojovka a možnost větší obrazovky infotainmentu, která je k mání u vyšších výbav. Dlužno říci, že vůbec nejvyšší výbava Homura Plus, s níž jsme měli tu čest se projet po katalánském pobřeží, obsahuje všechny myslitelné funkční i komfortní prvky včetně skvělého adaptivního tempomatu, asistence při zatáčení a couvání, hlídání mrtvého úhlu nebo projíždějících cyklistů. Jen vypínání „rychlostní šikany“ – rozumějte Intelligent Speed Assist – by mohlo být navrženo lépe. Než se k ní ovládáním na volantu dostanete, je to opravdu hodně stisků tlačítka. 

Z motorizací máte na výběr stále pouze jednu – benzinový tříválec o objemu 1,5 litrů spojený s elektromotorem. Celý systém poskytuje výkon 115 koní, což autu vlastně celkem stačí, přesto se člověk neubrání pošilhávání k Toyotě, která svému Yarisu poskytla i silnější 130koňovou variantu. Dohoda však stanovila jasná pravidla. Ani se slabším hybridem není dvojka pomalá, zejména když přihlédneme k faktu, že jejím revírem nejsou dálnice, nýbrž městské uličky. V těch se cítí jako ryba ve vodě, často jezdí pouze na elektřinu a svému majiteli dělá radost spotřebou kolem 4 litrů benzinu. Ani na okreskách se neztratí, a když se smíříte s řevem motoru ve vyšších otáčkách, které udržuje převodovka e-CVT, je to vlastně docela zábavné svezení. S karoserií klasického hatche a nízkým těžištěm auto sebejistě vymetá zatáčky a ani na nerovnostech nepřekvapí odskakováním. A když už vás osud zavane na dálnici, kromě hluku v kabině taky nebudete nijak trpět. Podvozek působí i ve vyšší rychlosti vyrovnaně a klidně.

Foto: Mazda

Modernizovaná Mazda 2 hybrid startuje na částce 536 450 Kč. Porovnáte-li nabídky, je to dokonce o pár tisícovek níže než hybridní Yaris (Toyota ovšem opět získá náskok po započtení akční slevy). KOnečný výběr tedy bude záležet na tom, která značka je vám celkově sympatičtější, který servis máte blíž a který na vás udělal lepší dojem nabízenými službami i celkovým přístupem…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem