načítám data...

Legendární testovací trať Mercedesu slouží již 50 let

Tři roky dohadování a následný rok práce trvalo postavit jeden z nejznámějších testovacích okruhu na světě. Je to ten od Mercedesu, fungující již 50 ve Stuttgartu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Psalo se 9. května 1967, když Mercedes-Benz ukázal médiím do té doby přísně tajný testovací komplex, vybudovaný v těsné blízkosti jedné z největších továren značky ve Stuttgartu. Od té doby zde zběsile jezdí vše od osobních vozů, přes užitkáče až po závodní speciály.

Jako první vznikl velký „koláč“, sestávající ze sedmi kruhů, z nichž každý disponuje jiným povrchem. Je tu vše od klasického asfaltu, přes beton, hladký asfalt až po dlažební kostky. Zde Mercedes testuje přilnavost, ale i akustický komfort. Právě proto přibyl v posledních letech také „šeptající“ asfalt, generující minimum hluku od pneumatik.

Celkově mají tratě testovacího komplexu 15 460 metrů, na kterých lze vyzkoušet několik druhů rozbité silnice, boční vítr, aquaplaning…zkrátka všechno, co může auto v reálném životě potkat.

Tou úplně nejznámější částí je ale vysokorychlostní, 3 kilometry dlouhý okruh, který se zapsal do historie pro svoje extrémně zkosené zatáčky. Dvě paralelně jdoucí tratě zde totiž spojují dva vracáky o průměru 100 metrů, na kterých se vyskytují náklony od 5 do 90 stupňů.

Mercedes uvádí, že maximální rychlost pro průjezd zatáčkou činí 200 km/h, ale v této rychlosti je dost pravděpodobné, že by řidič za volantem nepřežil přetížení na něj působící. Běžně se zde ovšem projíždí 150 km/h a to bez držení volantu. Zkosení trati totiž zaručí, že na pneumatiky vozu nepůsobí žádné boční síly a auto proto vracečkou projede jako na autodráze i bez toho, aby bylo potřeba sáhnout na volant. Ne snad, že bychom Mercedesu nevěřili, ale přesto nám tato představa přijde poněkud děsivá. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JF
JFK
26. dubna 2017, 08:09
0

Na polygonu Ehra Lessien se na klopene da jet 200 bez drzeni volantu, ale je tam uz lehke pretizeni, super je treba zkusit zvednout nohu :))

reagovat
JF
JFK
29. dubna 2017, 09:39
0

S tim busem zaky couva

Jo
Joe nadšenecdokár
26. dubna 2017, 10:46
0

Zdravím, všimněte si, že autobusák drží volant!!

reagovat
Viper
26. dubna 2017, 12:07
0

Protože se toho bojí a nejede až úplně nahoře po kolmé ploše! Je to posera!

PeterLuk
28. dubna 2017, 20:45
0

Krása, tieto staré okruhy a polygóny majú svoje čaro.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem