načítám data...

Lamborghini po šesti letech přepracovalo Aventador

20. prosince 2016, 14:05 2 komentářů Dominik Valášek

Vlajková loď značky se dočkala zaslouženého faceliftu a nebojte – obrovské chladící průduchy za dveřmi jsou pořád obrovské.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Novinka nese název prostě a jednoduše Aventador S, asi aby bylo jasné, že je na půl cesty k vrcholné variantě SV. Výkon faceliftovaného supersportu vyrostl z dosavadních 700 koní na 740, to díky poladěnému systému variabilního časování ventilů, změnám v sacím traktu a omezovači posunutém z 8350 na 8500 otáček. Jinak ale zůstal atmosférický dvanáctiválec o objemu 6.5 litru stále stejnou, vpravdě fascinující jednotkou. Společnost mu v zadní části auta dělá sedmistupňová převodovka ISR, schopná přeřadit za 50 ms, napojená na pohon všech kol.

Zrychlení z nuly na sto zůstalo neměnné a probíhá tedy za 2.9 sekundy. Maximálka je elektronicky omezená na 350 km/h. O zpomalení se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy, které zastaví supersport ze stovky na 31 metrech.

Jak znalci již jistě poznali, předek auta hostí nový nárazník s přepracovanými průduchy. Ten tu samozřejmě není jen na ozdobu, ale každá jeho změna je aerodynamicky funkční. Aventador S má tedy zlepšené chlazení a o 130 % vyšší přítlak na předku. Nový zadní difuzor je kombinován s elektricky ovládaným křídlem nastavitelným do třech poloh, takže na zádi se přítlak zvýšil o 50 %.

Aventador S se také stává vůbec prvním modelem značky, disponujícím zatáčecí zadní nápravou. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčí proti těm předním, aby zlepšila manévrovatelnost, ve vysokých rychlostech naopak s nimi, aby zlepšila stabilitu. Adekvátně k novému systému bylo samozřejmě naladěno tlumení, obstarávané magnetickými tlumiči.

Uvnitř auta se objevuje kromě nových sedadel i nová, digitální přístrojová deska a na voliči jízdních režimů přibyl další mód. Kromě klasiky Strada, Sport a Corsa je zde ještě Ego. Pod velmi výstižným názvem se ukrývá režim, ve kterém lze nastavit všechny parametry auta individuálně.

Ať už jste příznivci italských supersportů nebo ne, musíte každopádně uznat, že nový Aventador je ještě o kousek víc fascinujícím kusem techniky, než dosud. Krom toho atmosférický dvanáctiválec takového objemu, točící 8500 otáček za minutu, už na trhu nebude příliš dlouho.

Těmto výsadám pochopitelně odpovídá cena, která je v Evropě stanovená na 281 555 euro (7 600 000 korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

H_F
20. prosince 2016, 21:52
0

interier vypada jak z focusu ST

reagovat
PeterLuk
22. prosince 2016, 18:26
0

Nemôžem si pomôcť, ale mne sa to vôbec nepáči... Tieto nové Lamborghini ma nechávajú chladným snáď ešte viac, než SUV od Volva.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem