Víte kolik má najeto nejojetější Murcielago na Mobile.de? Má 55 tisíc kilometrů, což asi není nijak překvapující. Stejně jako mnoho dalších italských supersportů, slouží i většina Murcielag spíše jako garážové ozdoby, které se vytáhnou ven jednou za pár měsíců na hezký, prosluněný víkend. Tedy pokud nejste Brit Simon, který svoje Murcielago nezdolně tahá po trase v délce 290 kilometrů den za dnem. Celý rok, v každém počasí, prostě stejným způsobem, jako jezdí lidé třeba v Golfu.
Není se potom čemu divit, že počítadlo kilometrů jeho exotického supersportu ukazuje v současné době nějakých 415 tisíc kilometrů a hodnota přibývá s každým dnem. A vzhledem k tomu, že má Simon stále peníze svůj vůz živit, nepředpokládáme, že by neměl na nový. Prostě asi jen nastala situace, kdy vztah člověk-supersport přerostl do velké lásky. Prostě takové BOF (Best Ownership Forever), které nezvládla zlomit ani vážná nehoda, při níž se Murcielago potkalo čelně se stromem. Inu, přední rám byl na stolici narovnán, panely karoserie vyměněny a jezdí se zase vesele dál.
Jak je navíc asi všem jasné, ono živení supersportu zdaleka nespočívá jen v hašení žízně vidlicového dvanáctiválce o výkonu 570 koní pod kapotou. Servisní náklady jsou u vrcholné třídy supersportů naprosto astronomické, stejně jako ceny obutí a dalších položek. Extrémní nájezd si navíc v minulosti vyžádal i repasi motoru a převodovky, což je u vysokootáčkového dvanáctiválce s robotizovanou převodovkou více než pochopitelné.
Simon je zkrátka srdcař a zářná ukázka toho, že každé auto umí být auto na denní ježdění. Chce to jen přiměřeně tučnou peněženku a vztah k autu, pro který mu odpustíte i nepohodlí na každodenních cestách.
24. října 2016, 15:03
0
Super clanek, ten clovek je nejen srdcar, ale i radny posuk. Nicmene jeho lasku k onomu vozu naprosto chapu. Sam se nekdy v daleke budoucnosti chystam koupit jeden z drazsich vozu, a jezdit s nim do skonani sveta. Konkretne mam na mysli M5 E60. Necekam snad, ze nekoho onen vuz zaujme tak jako me, ale vlastne je to uplne fuk :)
24. října 2016, 22:37
0
Ano! M5 M60, a já si už myslel, že jsem z Bangla vedle jen já :-D Možná o malinko víc se mi ještě líbí od Alpiny v bílý s těma alpiňáckejma kolama. Ještě že moje Fóbie je taky bílá...aspoň něco
25. října 2016, 08:12
0
Koukal jsem, že ta M5 E60 není zase tak drahá. To je naprosto reálnej sen. A jestli někoho nezaujme tak, jako tebe, je opravdu úplně fuk. Budeš si to kupovat pro svoje potěšení, takže co na to řeknou ostatní, je vlastně úplně jedno. :-)
24. října 2016, 16:06
0
koho by zaujimalo viac datailov:
"Je samozřejmé, že cena opravy bude extrémní, ale jak moc, ukáže až rozpis zaokrouhlených částek. Známe je až přepočtené na dolary, ale to tolik nevadí. Rovnání rámu stálo 10 tisíc dolarů (245 tisíc korun), nové části karoserie 15 tisíc dolarů (368 tisíc korun), nové mechanické části 75 tisíc dolarů (1,84 milionu korun), vylepšení, tj. brzdy a světla, 12 tisíc dolarů (294 tisíc korun), lakování 10 tisíc dolarů (245 tisíc korun) a renovace motoru a převodovky 45 tisíc dolarů (1,1 milionu korun).
Celkové náklady se tedy vyšplhaly na 167 tisíc dolarů, tj. cca 4,1 milionu korun."
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/jak-drahe-je-dat-zase-do-poradku-nabourany-supersport-s-415-tisici-km/
01. listopadu 2016, 10:44
0
U nás by ho tak chuť brzo přešla když by musel plánovat den podle toho kde jsou zpomalovací prahy a jezdit jen po silnicích kde nejsou vymoly velikosti důlní jámy což je asi 10 procent. O měsíčním servisu nápravy nemluvě asi proto to tady nikoho nenapadlo nejsme totiž v GB.