V rubrice “Komentář dne” vyzdvihujeme z diskusí pod články perly, které by neměly být přehlédnuty a zapomenuty.
Současná aféra kolem emisí NOx sice nemá s měřením spotřeby víceméně nic společného, ale přivádí debatu i k němu. Jak všichni víme, současné testování dle metodiky NEDC nemá s realitou téměř nic společného. Nejenže neříká mnoho o tom, jakou má dané auto spotřebu, ale dokonce není schopné ani určit, jestli je to či ono auto úspornější než jiné auto či naopak.
Náš čtenář FraHor ale přišel s geniálním řešením. Nürburgring by konečně mohl posloužit něčemu opravdu užitečnému!
Myslím, že teď je ten správný čas na smysluplné využití Nordschleife. Místo zbytečného přitvrzování podvozků a honění sekund by to celé mohla koupit EU a využít jako referenční okruh pro měření spotřeby. Výsledkem by byly snadno porovnatelné hodnoty: místo dosavadních nicneříkajících režimů město / mimo město / kombinace by se naprosto transparentně jmenovaly Gerhard Plattner / James James / The Stig (včetně časů).
Příklad: Rapid 1,2 TSI/77 kW by měl podle NDC (Nordschleife Driving Cycle) spotřebu Plattner/May/Stig – 4,2 l/100 km (22 minut) / 6,4 l/100 km (13:8) / 18,5 l/100 km (9:05)
25. září 2015, 10:16
0
Kchůůl! :-)
25. září 2015, 10:56
0
Musím uznat, že tohle je geniální nápad!! :D tahle trať pro to má všechno... Chtělo by to nějakýho Petrolhead-lobbistu, kterej by to dokázal protlačit :)
27. září 2015, 23:30
0
Zní to zajímavě, ale mám strach, že kdyby okruh vlastnila EU, tak by zatrhla volné jízdy, pod záštitou ochrany zdraví svých občanů a také ve jménu ekologie. Přece nenechá někoho jen tak nadarmo spalovat fosilní paliva a zamořovat tak vzduch. :-)
29. září 2015, 11:22
0
Pridám jednu do tabuľky: :D
SSS - 12,7l/100km (10:32)