Na podařený sportovní sedan od korejské automobilky jsme v minulém roce slyšeli chválu ze všech stran. Motorističtí novináři vyzdvihovali její příjemné jízdní vlastnosti i kultivovaný projev šestiválce. Velkou zadokolku (nebo čtyřkolku) od korejského výrobce nikdo nečekal, povedla se ale náramně. Vrcholný šestiválec pochválil v loňském testu i Vavris, zářivě žlutý čtyřválec se zalíbil Danovi a dokonce i plebejský diesel si odnesl slušné hodnocení od jinak nelítostného Hamstera.
Nejednou jsme se ale setkali i s názorem, že “žihadlu” chybí nějaká ta ostrá verze. Vrchol nabídky, který se neztratí ani na závodní dráze. A po roce čekání je tady. Jmenuje se Stinger GTS a se seriovým modelem si ho rozhodně nespletete. Třeba díky kombinaci jasně oranžového laku a karbonových doplňků. V interiéru najdete anatomicky tvarovaná sedadla potažená alcantrou a prémiový audiosystém Harman Kardon.
Nejvíce změn se ale dočkalo pohonné ústrojí. Vidlicový šestiválec naladěný na výkon 370 koňských sil a točivý moment 510 Nm posílá výkon na zadní, nebo všechna čtyři kola. To může na první pohled působit málo “petrolheadsky”, ale GTS disponuje navíc systémem D-AWD. Ten dokáže chytře směřovat výkon na jednotlivé nápravy dle pokynů řidiče. Nechybí ani samosvorný diferenciál a tak lze páchat nepřístojnosti dveřmi napřed.
Tomu pomůže i nově zabudovaný “drift mód”. Ten nechá osmistupňový automat točit motor do červeného pole a pošle všechen výkon na zadní kola. Zároveň samozřejmě vypně všechny protiprokluzové systémy a maximalizuje chlazení motoru, aby se při driftovací zátěži co nejméně přehříval. Nakolik je to puberťácká blbost a nakolik něco, co by mělo potenciálního kupce zlákat k pořízení už něchám na uvážení každého čtenáře.
V limitované edici vznikne osm set Stingerů GTS. Všechny budou ale bohužel určeny pro americký trh. Ale kdo ví, třeba se časem dočkáme nějakého ostřejšího “žihadla” i u nás.