Když už mají kolegové z Dodge skladem mocný osmiválec o objemu 6.2 litru, který má díky dopování kompresorem výkon 707 koní a točivý moment 881 Nm, je přece úplně jasné, že ho chcete cpát úplně všude. Pravda, motor v Grand Cherokee Trackhawk má sice „jenom“ 875 Nm kvůli životnosti pohonného ústrojí, ale pokud nemáte v hlavě vestavěný akcelerometr, takový ústupek stejně nepoznáte.
6 Nm je navíc jen směšně nízkou daní za pohon všech čtyř kol, který se navzdory předchozím fámám podařilo u „Náčelníka“ zachovat. Právě díky němu zrychluje 2.4 tuny těžké hovado z nuly na devadesát-sedm kilometrů (0-60 mil v hodině) za 3.5 sekundy a dostává se tak do oblasti ještě nedávno vyhrazené supersportům. Čtvrt míle Trackhawk zajede za 11.6 sekundy, což je na sériové auto taktéž obdivuhodný výkon, a zrychlení pokračuje do 290 km/h.
Síla putuje na všechna kola skrze zesílenou osmistupňovou převodovku a zadní elektronicky řízený samosvor. Systém pohonu umí ladit proudění točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle zvoleného jízdního režimu, takže zatímco v módu Track putuje většina síly na zadek, v módu Snow je to půl na půl. Jeep samozřejmě neopomněl ani praktickou stránku věci a Trackhawk utáhne bohatě přes 3 tuny na kouli.
Aby celá ta věc ještě někdy zastavila, přibyly velké brzdy Brembo s kotouči 400 mm vpředu a 350 mm vzadu. O ovladatelnost se stará adekvátně naladěný podvozek, o chlazení zase jiný přední nárazník s průřezem pod mříží chladiče. Černý zadní difuzor hostí čtveřici velkých koncovek výfuku a široká dvacetipalcová kola jsou dodatečně kryta nástavci blatníků. Nabídka infotainmentu v interiéru se rozrostla o hromadu telemetrických funkcí a největší budík před řidičem, jehož pozadí hoví v sedačce oděné do kůže Nappa, je věnován otáčkoměru.
Suma sumárum je tohle SUV tou vůbec nejameričtější věcí, která kdy vyjela z produkce Chrysleru. A to je co říct, neboť i předchozí modely mnohdy stály za to.
10. dubna 2017, 12:58
7
"Miláčku, já bych opravdu chtěla nějaké to SUV. Víš, jako na nákupy a s dětma do školky. Já vím, jaký máš názor na SUV, ale.." "Já? Názor na SUV? Ale vůbec ne. Líbilo by se ti červené? Občas si ho ale taky půjčím. Muhehehehe :D"
10. dubna 2017, 14:54
0
Asi takhle. Tohle je suv, které dovede zabavit a zná slovo zábavné. Takže fck off nálepkářům, co by si jako to suv nikdy nekoupili. Je mi jedno jak to jezdí muže to jet špatně se 700 hp? Na ježdění do práce v Praze v pohodě jen radlici na předek a rozházet kolonu;)
11. dubna 2017, 05:34
0
Ono je takových zábavných více, nejen z USA. Jak píšeš, chce to napřed projet se a vyzkoušet, než se začne nálepkovat. Ale s jedním SUV mám hodně špatnou zkušenost. Honda CR-V třetí generace. Podvozek na silnici super, stopu drží dobře. Ale kombinace 2.0 motoru a automatické převodovky naladěné na mnohem silnější motor, za to by někdo měl viset za koule. Po 50km na dálnici (adaptabilní tempomat) jsem to chtěl hodit ze skály. Jsem pochopil, na co je na voliči S3 tlačítko. Na dálniční předjiždění. A žere to jak nezavřený.
11. dubna 2017, 14:50
0
Věřím ono nic není dokonalé. Za mě velké mínus poslednímu Sorentu. Rozvrzaný interiér po 20 000 km, ovladatelnost na štíru, aerodynamický hluk na dálnici zabíjí, pohodlí nikterak vysoké, nemastné, neslané jako jejich auta z počátku 90.let. US suv to je jiná liga povětšinou. Dobré věci udělal i MB ca sem tam přinese nesmysl i BMW. Teď naposledpan Porsche.
01. srpna 2018, 00:58
0
Jizda s timto SUVckem je uzasna, jen v CR se to moc nevyuzije. Sem tam do nemecka kde nejsou na dalnici rychlostni limity. Kdyz se na to dupne, zere to travu podel cesty ale je to zabava. U nas s tim jezdim na pohodicku, sem tam kdyz nekdo chce zavodit, na-se.-ru ho a pak zpomalim a zasmeji se mu. Je to dobre na tahani obyt.privesu, nepoznam skoro ze mam za sebou dalsich 1,8t.