načítám data...

Jaguar E-Pace D200 SE: Kocour, protože kotě.

Malý velký kocour je sám o sobě podivným Jaguárem. Když jej ale nahlédneme pohledem kočičí mámy, může být příjemně chlácholivým Garfieldem.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Jaguar E-Pace D200 SE: Kocour, protože kotě.

E-Pace se ke mě dostal tak, že na mne zbyl. V kalendáři testovacích vozů byl tou dobou zabraný i VW Golf a já si říkal, proč se tomu tak děje. Pak když mi Dan naznačil, že nejde zrovna o atleta a že se mi to asi nebude líbit, začal jsem se mračit. Vždyť přece Jaguáry byly, i v době nejhorší možné kvality, auty, které uměly rvát za srdce, tak kde je problém?

foto: Jan Machač, autickar.cz

Sedím v autě a páruju telefon. Centrální matlací display se teprve probouzí a celé to soustrojí jakoby zívalo. Ale to půjde. Na hraně skla vidím kočku s kotětem. Nevyfotil jsem vám ji. Najděte si ji na ulici. No a tahle kočka s kotětem mi začala dávat smysl už v momentě, kdy jsem jen stál a šteloval. Mohutný kokpit, čalounění zdůrazňující pocit bytelnosti, lány kůže a pak už jen semtam hliník, jako třeba na koncích páček pod volantem.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Tohle je máma tank. V tom nejlepším slova smyslu. Máma s malým se prostě nechtějí bát ničeho, ale taky nechtějí mít obludně velké něco na nic. E-Pace je v této modré barvě s chromovanými cingrlátky skutečně pohledný, i když zepředu je spíš vyplašený, než drsný. Moc se mi líbí jeho přikrčená silueta a pocit, že kola z něj přímo trčí. V záplavě aut, která se snaží vypadat sportovně instalací spousty "poliček", je zdejší negativně skloněná, jednoduchá a přímočará záď skoro zjevením.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jednoduše řečeno: Nato, že se má máma cítit jako v trezoru a nerozbitně, tenhle kocour není nějak extra tlustej. Teda od pohledu. V papírech se totiž dočteme, že má dvě tuny. Spolu s obřími koly a na grip orientovanými pneumatikami mi bylo hned jasné, že vymetání se konat nebude. Auto má navíc motor napříč, takže zadní náprava není ta, která je hnaná primárně a je hned cítit, jak si rádo zatáhne za volant. Není to nic, za co by se slušná předokolka musela stydět a asi to cílovce vůbec nebude vadit, ale musím to tu napsat, jinak to sem v komentářích stejně napíší jiní…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Takže k tomu, jak kocour obranář jezdí: Jako dvoutunové SUV s motorem napříč. Diesel je sice srdnatý a tahá a devítistupňová převodovka umí vždy vybrat ten správný stupeň, ale dvě tuny jsou dvě tuny a pocitová rychlost a hbitost tomu odpovídá. Ale zase: Máma tank, jak má být. Navzdory pocitům bytelnosti a mohutnosti se dá s autem dost uhánět. Nemá problém svištět velmi nadpředpisovou rychlostí bez toho, aby měl řidič pocit nestability. Naopak, když se dá kocourovi napít, jako by se stal klidnějším a pohodovějším. Neznamená to však přehnanou nervozitu v legálních rychlostech. Ty jsou sice dost pod limitem auta, ale když se holt ploužíte, zaznamenáte jen hmotnost obrovitých kol. A obrovitá kola na Jaguaru chcete, protože prostě to je hezký!

foto: Jan Machač, autickar.cz

Celý automobil je jednoduše nezáludným gaučovým kocourem přes kterého se k děckám nikdo nedostane. Přesto jsem si v něm i jako svobodný mládenec připadal docela vesele. Přes prvotní zaškobrtnutí s pomalu se probouzejícím infotainmentem, který chtěl hned párovat a todleto a támdleto a ještě HUD zapnout, OK, no celé to bylo ze mne nervozní… Tak kromě toho si moc není na co stěžovat. Příkladná je třeba couvací kamera. Objeví se jednoduše ihned jakmile zařadíte zpátečku bez ohledu na to, jestli už auto zcela nastartovalo svoje hejblátka. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Digitální výbava na mne zpočátku působila tak nějak těžkopádně. Ale pak jsem si buď zvykl na tep doby, nebo se uklidnil a začal si všímat nenucené elegance všech těch budíčků a obrazovek. Mimochodem… Ten středový display je skutečně prohnutý. Aby se to blbě nelesklo. A funguje to. Vybíral jsem si pak hudbu dle obrázku na přebalu a bylo mi hezky.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Nejsem si vůbec jistý, jestli je E-Pace dostatečně velký pro nějak definovatelnou rodinu, ale za sebe jsem se posadil a do kufru se něco vleze a je tam dokonce i rezerva. Vzhledem k počtu dveří tedy automobil prohlašuji za rodinný. Dál bych to nerozváděl a pohovořil trochu o jízdě ve vysokých rychlostech. Je to celkem pohodové. Asistenční systémy sice nejsou srovnatelné s bájnou Teslou, ale dají se celkem přímočaře ovládat volantem s “dotykovými” tlačítky. Narozdíl od konkurence ale volant není až tak moc dotykový, jako spíš mačkací. 

Absence stresu, že si přejetím něčeho po něčem někde něco přepnu, mne činí šťastným. a designéři mají své barevné obrázky tam, kde mají být.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Jaguar E-Pace je velký obranářský kocour, kterým můžete být všude první, ale nemusíte. Vevnitř je hezky, rádio hraje čistě a dynamicky a venkoncem… Když člověk přijede Jaguárem, nemusí být dochvilný… 

Technické údaje

  • Motor: 1 997 ccm, přeplňovaný vznětový, 150 kw (200 k) v 3 750 ot/min
  • Převodovka: Automatická, “klasické” koncepce, 9 stupňů, elektronicky řízené připojování zadní nápravy, motor napříč.
  • Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,4 s 
  • Pohotovostní hmotnost: 1 952 kg
  • Délka: 4 395 mm
  • Cena motorizace a výbavy od: 1 499 561 Kč
  •  

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st.paul
10. srpna 2021, 10:05
2

Mám s týmto modelom dosť skúseností, sused pracuje v manažmente Jaguaru. Využíva ho ako služobný automobil, bohužiaľ viac menej v základnej výbave, diesel 110kw. Ide o „predfacelift“ so strašným kusom plastu na stredovej konzole okolo displaya infotainmentu. Ono ten interiér v konfigurácii „cena už od“ vlastne vôbec nezodpovedá cenovke, interiér napr. aktuálneho Tuscona je voči E-Pace doslova zaoceánsky luxusný parník. Dynamika motora je vzhľadom ku hmotnosti skoro 2 ton (väčší F-Pace s rovnakou váhou využíva množstvo hliníka) prijateľná, ...do výjazdu na diaľnicu, na ľavý pruh radšej zabudnite. Čerešničkou na torte je fakt, že ho v priebehu roka 2 x brala odťahová služba. Za mňa veľmi rozporuplné auto, ktoré si svoju cenovku jednoducho nedokáže obhájiť ani v základe, v „plnke“ už vôbec nie. Vzhľadom na predaje majú zákazníci asi rovnaký pocit.

reagovat
Moses
10. srpna 2021, 20:13
0

Tusim sa na Garfielda prave pozeram...

reagovat
ma
magnum
19. srpna 2021, 22:30
0

Divím se, že si tenhle test nechala pani Viola ujít. Ostatně, co je s ní ?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem