načítám data...

Interiér Mercedesu třídy E aneb poznej Éčko od Eska

09. prosince 2015, 13:52 4 komentářů Dominik Valášek Novinky

Mercedes ukázal světu vůbec první fotky a detaily interiéru, který nalezneme v útrobách nové třídy E. V rámci sjednocování korporátního designu došlo i na interiéry a není proto divu, že je vnitřní prostor takřka totožný s tím, který nalezneme v aktuální třídě S.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zachován byl hlavní prvek v podobě dvou velkých displejů, umístěných ve vrchní části palubní desky. Zatímco ten levý slouží pro zobrazení budíků a palubního počítače, ten vpravo je věnován infotainmentu s různými verzemi navigací. Je asi vhodné podotknout, že duo displejů se týká pouze vyšších výbav. Základní verze totiž obdrží klasické analogové budíky, doplněné o barevný displej mezi nimi.

A co dál? Samozřejmě záplava kůže, luxusních materiálů a dekoračních doplňků podle výběru zákazníka. Mercedes slibuje vrcholnou úroveň zpracování a nějak mu není důvod nevěřit. Pro hračičky je tu nejen ambientní osvětlení s volbou ze 64 barev, ale i samotné ovládání infotainmentu a dalších prvků. Připlatíte-li za systém Command, a to nelze než doporučit, dostanete krásný touchpad na středovém tunelu, doplněný dvěma dalšími na ramenech volantu. Ve výsledku tak za jízdy ovládnete většinu funkcí i bez toho, abyste sundávali ruce z volantu a nekoukali na cestu.

Nová třída E startuje na trhu příští rok a v rámci segmentu nabídne patrně největší úroveň luxusu. To je určitě všechno hezké, ovšem jedna otázka přece vyvstává. Už když vyšlo nové Céčko, začalo se mu přezdívat „baby S-class“. U Éčka potom toto označení platí dvojnásob, čímž se dostáváme k tomu, že všechny sedany od Mercedesu vypadají takřka totožně zvenku a ty dva největší už i uvnitř. A není to přece jenom trochu škoda? Neměly by se jednotlivé modely navzájem lišit o něco víc?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

reagovat
piwel
09. prosince 2015, 15:12
0

myslím že celkově nějakou podobnost nových aut vyřešil Autíčkář už tady.... http://www.autickar.cz/clanek/dnesni-auta-jsou-vsechna-stejna-ale-stara-jsou-stejnejsi/

Viper
09. prosince 2015, 17:42
0

Ano, stará auta stejná jsou, jenže tenkrát to bylo o kus jednodušší a prostě nebylo tolik nad čím špekulovat. Evropa prostě vyžadovala hranatá světla, kulatá byla za zenitem a jiná v tu dobu moc nepřipadala v úvahu, navíc byla i technologicky špatně proveditelná. Dnešní doba je ale jinde, tvarům se nekladou meze a už ani světla nemusí mít nutné paraboly (LEDky se vejdou prakticky všude).
Samozřejmě chápu, korporátní design je korporátní design, ale nemohu se ubránit dojmu, že by se v dnešní době alespoň nějaká drobná rozmanitost přece jenom hodila.

piwel
09. prosince 2015, 18:04
0

v dnešní době to taky není tak jednoduché jak se může zdát. Designéři mají ruce svázané a můžou se vyblbnout jen na detailech (tvar led pásků ve světlech). "Auta nenavrhují designéři, ale EU". Musí se podřídit diktátu co se týče bezpečnosti, spotřeby a s tou souvisejícími emisemi. Díky moderním technologiím si však můžou dovolit extravagantnější tvary plastových světel (osobně nechápu jejich velikost, jak může mít světlo na délku přes půl metru? :D ) tvary karoserie, které budou i líp dbát o bezpečnost chodců a přitom budou dostatečně aerodynamické aby snížili spotřebu, apod... Přijde mi to podobné jako s mobilními telefony. Je to obdelníková placka s velkým dotykovým displejem, někdy s oblejšími rohy a někdy s centrálním tlačítkem, ale jinak to samé. Taková je móda, tak to dělají tamti, takže to budeme dělat i my. S autem je to prakticky to samé, co šlo vymyslet tak vymyšleno už bylo a dneska si nikdo nedovolí postavit auto které by bylo extrémně nápadné. Jak jsem zmiňoval výše, ruce designérů jsou omezeny evropskými směrnicemi a jistojistě i vnitřním režimem automobilky. Mercedes přece nemůže vypadat jako Audi a naopak. Na první pohled musí být zřejmé že to Mercedes je, jak z venku, tak zevnitř. Nebo jde prostě o to, aby se i chudáci v E klasse cítili jako mafiánští bossové :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem