Zachován byl hlavní prvek v podobě dvou velkých displejů, umístěných ve vrchní části palubní desky. Zatímco ten levý slouží pro zobrazení budíků a palubního počítače, ten vpravo je věnován infotainmentu s různými verzemi navigací. Je asi vhodné podotknout, že duo displejů se týká pouze vyšších výbav. Základní verze totiž obdrží klasické analogové budíky, doplněné o barevný displej mezi nimi.
A co dál? Samozřejmě záplava kůže, luxusních materiálů a dekoračních doplňků podle výběru zákazníka. Mercedes slibuje vrcholnou úroveň zpracování a nějak mu není důvod nevěřit. Pro hračičky je tu nejen ambientní osvětlení s volbou ze 64 barev, ale i samotné ovládání infotainmentu a dalších prvků. Připlatíte-li za systém Command, a to nelze než doporučit, dostanete krásný touchpad na středovém tunelu, doplněný dvěma dalšími na ramenech volantu. Ve výsledku tak za jízdy ovládnete většinu funkcí i bez toho, abyste sundávali ruce z volantu a nekoukali na cestu.
Nová třída E startuje na trhu příští rok a v rámci segmentu nabídne patrně největší úroveň luxusu. To je určitě všechno hezké, ovšem jedna otázka přece vyvstává. Už když vyšlo nové Céčko, začalo se mu přezdívat „baby S-class“. U Éčka potom toto označení platí dvojnásob, čímž se dostáváme k tomu, že všechny sedany od Mercedesu vypadají takřka totožně zvenku a ty dva největší už i uvnitř. A není to přece jenom trochu škoda? Neměly by se jednotlivé modely navzájem lišit o něco víc?
09. prosince 2015, 14:03
0
Dneska ty auta vypadají všechny hrozně stejně! Jo starý dobrý klasický Mercedesy, kde měl každej svůj styl, žejo - zvenku:
http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2469_mercedes-c-w202-250-turbodiesel-2-21666.jpg
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MERCEDESBENZE-Klasse-W124--1767_3.jpg
http://www.mercedes-w140.info/blog/wp-content/uploads/2012/08/Mercedes-W140-1.jpg
I zevnitř:
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MERCEDESBENZC-Klasse-W202--937_3.jpg
http://mbworld.org/forums/attachments/e-class-w124/180392d1271378252-w124-steering-wheel-thread-epcp_1002_03_o-1994_mercedes-benz_e500-interior.jpg
http://www.mbcars.ru/mb/s/w140-interior-1991-1994/Mercedes-Benz-S-Class-w140-interior-1991-1994-030.jpg
09. prosince 2015, 15:12
0
myslím že celkově nějakou podobnost nových aut vyřešil Autíčkář už tady.... http://www.autickar.cz/clanek/dnesni-auta-jsou-vsechna-stejna-ale-stara-jsou-stejnejsi/
09. prosince 2015, 17:42
0
Ano, stará auta stejná jsou, jenže tenkrát to bylo o kus jednodušší a prostě nebylo tolik nad čím špekulovat. Evropa prostě vyžadovala hranatá světla, kulatá byla za zenitem a jiná v tu dobu moc nepřipadala v úvahu, navíc byla i technologicky špatně proveditelná. Dnešní doba je ale jinde, tvarům se nekladou meze a už ani světla nemusí mít nutné paraboly (LEDky se vejdou prakticky všude).
Samozřejmě chápu, korporátní design je korporátní design, ale nemohu se ubránit dojmu, že by se v dnešní době alespoň nějaká drobná rozmanitost přece jenom hodila.
09. prosince 2015, 18:04
0
v dnešní době to taky není tak jednoduché jak se může zdát. Designéři mají ruce svázané a můžou se vyblbnout jen na detailech (tvar led pásků ve světlech). "Auta nenavrhují designéři, ale EU". Musí se podřídit diktátu co se týče bezpečnosti, spotřeby a s tou souvisejícími emisemi. Díky moderním technologiím si však můžou dovolit extravagantnější tvary plastových světel (osobně nechápu jejich velikost, jak může mít světlo na délku přes půl metru? :D ) tvary karoserie, které budou i líp dbát o bezpečnost chodců a přitom budou dostatečně aerodynamické aby snížili spotřebu, apod... Přijde mi to podobné jako s mobilními telefony. Je to obdelníková placka s velkým dotykovým displejem, někdy s oblejšími rohy a někdy s centrálním tlačítkem, ale jinak to samé. Taková je móda, tak to dělají tamti, takže to budeme dělat i my. S autem je to prakticky to samé, co šlo vymyslet tak vymyšleno už bylo a dneska si nikdo nedovolí postavit auto které by bylo extrémně nápadné. Jak jsem zmiňoval výše, ruce designérů jsou omezeny evropskými směrnicemi a jistojistě i vnitřním režimem automobilky. Mercedes přece nemůže vypadat jako Audi a naopak. Na první pohled musí být zřejmé že to Mercedes je, jak z venku, tak zevnitř. Nebo jde prostě o to, aby se i chudáci v E klasse cítili jako mafiánští bossové :)