Elektromobilita je v posledních letech hlavním odvětvím automobilového výzkumu a vývoje. Nemusí se nám to líbit, ale asi s tím mnoho nenaděláme. Protože efektivita, ekologická šetrnost i úspornost automobilů na baterky je, mírně řečeno, diskutabilní, snaží se automobilky nalákat potenciální zákazníky alespoň zajímavým vzhledem a stylizací těchto vozů.
Honda tak finišuje přípravy městského vozu Urban EV inspirovaného prvním Civicem, Peugeot rád vystavuje svůj E-Legend, Volkswagen hraje na sentimentální strunu s dunovkou a na retro vlně se veze dokonce i ruský Kalašnikov. Hyundai se chce mezi tyto výrobce přidat s modelem, jež dostal jednoduchý název 『45』(ano, i s tím divným jakobyrámečkem). Číslovka odkazuje na to, že příští rok čeká automobilku pětačtyřicetileté výročí.
Designovou inspirací se tak logicky stane první vlastní vůz automobilky. Jenže na rozdíl od klasických výrobců je Hyundai poměrně mladý a tak jeho nejstarší model nepochází z předválečných dob klasických veteránů, ani z “kulatých” šedesátek, ale z roku 1975. Nejde o nic jiného, než striktně hranatý a veskrze zapomenutelný hatchback Pony.
Tento vůz má sice určité osmdesátkové kouzlo, ale jako designově promyšlený (nebo dokonce krásný) by ho asi označil málokdo. Jak se s takovým základem popasují designéři si budeme moci prohlédnout už brzy na autosalonu ve Frankfurtu. Prozatím nám automobilka odhalila alespoň záď vozu. Ta dostane pás diod, který bude sloužit jako zadní světla a zároveň se postará i o efektní hru se světly. Silueta vozu působí velmi rozkročeně, čistě a sportovně, ale tak už to u konceptů bývá. Co myslíte – bude sedmdesátkové retro ve futuristickém kabátě fungovat?