načítám data...

Ford chystá pecky pro nadšence. Přijde nová GT500, drsné Bronco i malý offroad.

16. března 2018, 11:05 1 komentářů Vojta Dobeš

Nejsilnější verze Mustangu by měla zatopit Challengeru Hellcat a Bronco chce zase ukrást prodeje Jeepu Wrangler. Ford už naznačil, jak budou vypadat.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ford včera představil první ukázky toho, jak by budou vypadat jeho připravované novinky pro modelový rok 2020. A vypadá to, že u modrého oválu tentokrát mysleli hlavně na automobilové nadšence. Hlavními novinkami jsou totiž nová monstrózní verze Mustangu a především návrat legendárního teréňáku Bronco. Jako bonus nás pak čeká menší SUV, které by mělo konkurovat Jeepům Renegade či Compass. Pojďme se podívat, co o nich zatím víme.

Nová GT500 se tváří naštvaně, bude rychlejší než Hellcat?

Už od začátku výroby současné generace Mustangu jsme očekávali příchod nejsilnější verze, které by měla nosit slavné označení GT500. Už v prvním roce výroby jsme se dočkali okruhově zaměřené bestie GT350, poháněné atmosférickým osmiválcem s plochou klikovou hřídelí o výkonu 533 koní. Je to skvělý nástroj pro ty, kteří chtějí světu ukázat, že i ameriky umí zatáčet. Ale pokud jste chtěli nástroj pro plnotučné války muscle cars, byl jeho výkon poněkud skromný a soused s Challengerem Hellcat (který jsme před nějakým časem testovali) se vašemu skromnému výkonu mohl vysmívat.

Teď mu ale úsměv na tváři zamrzne, protože nové Shelby GT500 slibuje přinejmenším podobný výkon. Ford tvrdí, že novinka bude mít “přes 700 koní” a my se klidně vsadíme, že to bude určitě víc než těch 717 koní, které se skrývají pod kapotou Hellcatu. A vzhledem k tomu, že Mustang je přeci jenom citelně menší a lehčí než Challenger, bude to pro pekelnou kočku znamenat konec dominance na tratích sprintů. Nemluvě o tom, že i nejsilnější Mustang by mohl být schopný docela slušně zatáčet a nejspíše předvede i zajímavé časy na Nordschleife, kde se Hellcat cítí jako slon v porcelánu.

Jakou techniku bude novinka ukrývat? To zatím s jistotou nevíme. Občas se mluví o kompresoru, ale narazili jsme i na zvěsti o tom, že by pod kapotou GT500 mohl být stejný osmiválec o objemu 5,2 litru jako u slabší GT350 – jen osazený dvojicí turbodmychadel. Co už ale víme je, že se novinka bude tvářit pěkně naštvaně. A zajímavý detail na konec? Všimněte si, že novince zůstala světla z předfaceliftového modelu. Možná se “smutný kukuč” lidem od Shelby nelíbí?

Drsné Bronco znovu na scéně aneb Wrangler bude mít konečně soupeře.

Když se poprvé objevily zvěsti o tom, že Ford připravuje novou generaci legendárního SUV/offroadu Bronco, vyvolalo to nejdříve vzrušení a potom obavy. Obavy z toho, že by novinka, postavená na technice současného Fordu Ranger, mohla vypadat jako vzhledově nudný model Everest, určený pro australský a asijský trh. Milovníci klasického, hranatého Bronca se křižovali, protože jakkoliv může být Ranger T6 (a z něj odvozený Everest) docela schopným offroadem, Bronco přeci nesmí být nudné a kulaté.

Zároveň internetem kolovaly zvěsti o tom, že by Bronco přeci jen mohlo být svébytným modelem, který se navrátí k charakteru původního originálu. A naděje stouply, když Ford oznámil, že novinka bude k dispozici s oběma tuhými nápravami a potvrdilo se, že společnost Dana (mimo jiné výrobce diferenciálů a náprav pro drsné verze Wrangleru) opravdu chystá výrobu komponent pro nové Bronco.

Od včerejška už ale máme jasno, Ford nám sice neukázal, jak přesně bude nové Bronco vypadat, ale i z fotky prototypu či modelu (prý to není finální auto) pod plachtou můžeme usuzovat, kam zhruba jeho design směřuje. A rozhodně to není nic, co by se podobalo Everestu. Naopak jsou linie pod plachtou nápadně podobné úžasnému konceptu z roku 2004, který většina milovníků původního Bronca přijala s nadšením.

A zajímavou “shodou okolností” je i to, že se právě tento koncept objevil na natáčení nového filmu s Dwaynem “The Rock” Johnsonem (viz fotka u titulku), který má, další naprostou náhodou, smlouvu o propagaci právě s Fordem. Proč by automobilka půjčovala do filmu 14 let starý koncept? První možnost je, že jsou u Fordu sadisté, kteří chtějí fanoušky týrat pohledem na auto, které nikdy nevyrobí. Druhá a pravděpodobnější je to, že novinka bude opravdu vycházet ze starého konceptu. V kterémžto případě se na ní zatraceně těšíme a doufáme, že se objeví i na českém trhu.

Menší bráška pro drsný offroad aneb cool teréňák do města.

Poslední novinkou je cosi, čemu naši američtí kolegové na Jalopniku říkají “Baby Bronco”. Nic dalšího o tom nevíme, ale soudě podle vzhledu i podle toho, co nabízí konkurence, patrně Ford chystá konkurenci pro Jeep Renegade (kterým jsme jezdili minulý rok) nebo Compass (jehož test u nás vyšel včera). Bronco bude přeci jen nejspíše příliš drsné a nekompromisní pro typického zákazníka, jehož největšími terénními překážkami jsou obrubníky a retardéry – a akčně se tvářící SUV, pod jehož karoserií se skrývá pouličnímu životu velkoměsta přizpůsobená technika, by tak mohlo být tím správným hitem.

Přes to všechno jsou pickupy hodnotnější než celý Ford.

V každém případě se už nemůžeme dočkat, až trojice nových modelů dorazí na trh. Tedy, především se samozřejmě těšíme na Bronco a GT500, bez malého městského SUV bychom se asi dokázali obejít. A na závěr se podělíme o malou perličku. Podle investiční banky Morgan Stanley totiž dosahuje hodnota řady F-series (tedy pickupů F-150 a výše) zhruba 135 procent celkové tržní hodnoty koncernu Ford. Takže kdyby se Ford zbavil všeho ostatního – Mustangem počínaje a celou evropskou, australskou i jakoukoliv jinou mimoamerickou odnoží konče – měl by vyšší hodnotu, než má nyní…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bufik
20. března 2018, 21:43
0

To Bronco z filmový fotky vypadá trochu jako americká Lada Niva :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem