BMW má svoje M, Renault RS a Nissanu zase Nismo. Divize zabývající se motorsportem a továrním tuningem je tu s námi už od roku 1984 a protože se většinu času zabývala hlavně oním motorsportem, rozhodně není v kontinentální Evropě tolik známá, jako například ono zmiňované BMW M. Tedy mimo samozřejmou výjimku v podobě JDM komunity, jejíž členové se starším sportovními Nissany produkty od Nisma hojně využívají. A jistě také znají dobové Skyliny GT-R nebo 200 SX S14 270R, které se jako Nismo prodávaly.
Běžný Evropan však Nismo pravděpodobně zaznamenal až v posledních několika letech, kdy Nissan začal nabízet své řádně opepřené a vylepšené varianty sportovních modelů 370Z Nismo a GT-R Nismo v typické bílo-černé barevné kombinaci s doplňující červenou linkou. Potud je vše v pořádku. Motorsport, performance díly, sportovní auta – to vše sedí k názvu divize dokonale. Poslední týden se však nese ve zvláštním duchu a Nismo si posvítilo na dva modely, které mají s motorsportem společného zhruba tolik, co já s milovníkem dieselových tříválců.
Možná už jste v jiných magazínech zaznamenali stvoření druhé generace elektromobilu Leaf ve verzi Nismo. Zatím ve fázi konceptu, avšak zcela připraveného na odstartování produkce. Jakkoli může působit kombinace ekologického městského vozítka a motorsportu nepatřičně, musím uznat, že válečné zbarvení Nismo Leafu sluší stejně, jako jiné nárazníky, velká kola a plastový difuzor. O smysluplnosti můžeme pochybovat, ale pohledy a pozornost tato kreace jistě přitáhla a také Nissan je nohama na zemi, když dílo přirovnal k “uživatelsky vytuněnému počítači”. Tento ojedinělý výstřelek byl však právě nyní doplněn o další podivnou věc – MPV Nissan Serena Nismo.
Vůbec mi to nechce lézt z huby, ale snad jakékoli SUV či crossover by v Nismo verzi dávaly větší smysl, než tahle bezpohlavní krabice s ryze utilitárním designem, které ani optický paket k většímu sex-appealu nepomůže. Narozdíl od Leafu se však v případě velkoprostorové maringotky Nissan nezastavil pouze u optických změn. Serena Nismo totiž disponuje ostřejší řídící jednotkou, hlasitějším výfukem a také upraveným zavěšením, aby mohly krabice v kufru či děti v sedačkách lépe vrhat do prostoru svůj obsah. Atmosférický dvoulitr o výkonu 147 koní a točivém momentu 210 Nm ale na žádné velké závodění nebude. K čemu to? Nevím. Nissan však říká, že Serena s příměsí motorsportu “přidá k obyčejnému zážitku z jízdy extra porci vzrušení a chuti”. U dodávky… hmmm… Ortodoxní fanoušci a majitelé nissanů dštících oheň se nyní musí křižovat… Je možné, že Nismo se stane označením pro lehké optické a technické úpravy běžných aut, jako tomu je třeba v případě R-line či S-line u koncernu VAG. Proč si k prezentaci vybrali zrovna Serenu, je mi však trochu záhadou. A jaký názor na nové produkty divize Nismo máte vy?
05. října 2017, 12:57
0
Asi jsem divnej, ale ta Serena se mi strašně líbí. Tohle bych hrozně potřeboval.
05. října 2017, 23:01
-1
Nejsi sam, Serena je jeste hezci v seriove podobe, viz youtube treba. Ale je relativne mala, vetsi je Elgrand
06. října 2017, 07:52
0
Nismo je k smíchu, už dlouho se snaží být něčím, jako je právem zmiňované Nismo. Dopadá to ale neúspěchem, tak jako spousta JPN nápadů v poslední době.
Nezbívá, než vzkázat: “takhle ne, Nismo”
06. října 2017, 07:53
0
*jako je právě zmiňované M
Asi moc brzo na komentář :D