reklama
načítám data...

Diesel má stále budoucnost, říká Mazda

20. dubna 2018, 14:40 2 komentářů Daniel Borský Novinky

Ze všech stran se na nás v poslední době valí zprávy, že dieselový motor končí. V Mazdě si myslí něco jiného.

zobrazit celou galeriiNovinky: Diesel má stále budoucnost, říká Mazda

Také se vám zdá, že japonská Mazda musí za každou cenu jít proti proudu? V době, kdy ostatní automobilky dávaly do svých sportovních vozů sametové šestiválce, Mazda tvrdošíjně osazovala svoje auta wankelovým zázrakem. Když přišel downsizing, oni piplali své atmosférické motory a říkali, že malé motory s turbem nejsou potřeba. A dnes? Mnoho důležitých značek odmítá dieselové agregáty jako příliš neekologické. Hirošimská značka je však přesvědčena, že vznětové motory zdaleka ještě neřekly své poslední slovo. 

V nedávném rozhovoru pro holandský magazín AutoRai vysvětloval Jeff Guyton, prezident Mazda Motor Europe, proč je diesel stále důležitý. Podle jeho názoru je největší výzvou pro automobilky vytvořit velké, ale zároveň úsporné SUV, protože to je přesně to, co dnes zákazníci žádají. A k tomuto účelu se naftový motor hodí skvěle. 

"Tlačit silou zákazníky do menších a úspornějších vozů nefunguje. Dnešní trend je takový, že lidé chtějí větší automobily, ale zároveň vyžadují přijatelnou spotřeba paliva. Což je jeden z hlavních důvodů, proč i nadále pokračujeme ve vývoji vznětových motorů. Už dnes umíme vytvořit velice čistý diesel, který je zároveň silný a úsporný co se spotřeby paliva týče. Myslíme si, že je to pořád lepší a především, co se výrobních nákladů týče, levnější řešení než například hybridní technologie, které jsou dnes na vzestupu," řekl Guyton. 

reklama

"Myslím si, že dnešní humbuk, který je okolo dieselů, trochu utichne ve chvíli, kdy bude zaveden nový systém měření emisí, který více odpovídá reálnému životu. V současnosti už měříme emise v běžném provozu a mohu potvrdit, že naše diesely si v tomto ohledu vůbec nevedou špatně. Nové limity totiž velmi přibližují vznětové motory k těm zážehovým. A pak znovu nastane změna v uvažování." 

Jeff Guyton také rozebíral elektrickou budoucnost automobilů. "Není to tak, že bychom zastávali názor, že elektrická jízda je špatná, to vůbec ne. V současné chvíli je ovšem ekonomicky nerentabilní a poměrně dost zatěžuje životní prostředí. Za prvé, samotná elektrická síť není vůbec čistá. Za druhé, materiály pro výrobu baterií a elektromotorů je obtížné získat a vynaložená energie na jejich výrobu je enormní. Tohle není ekologické řešení. Pokud opravdu chceme snížit celosvětově emise, musíme přemýšlet jinak. Je potřeba brát v úvahu celou ekologickou stopu jako výrobní náklady automobilu a spotřebovanou energii. V Mazdě si myslíme, že to jde jinak. I proto jsme vyvinuli novou generaci motorů Skyactiv-X, protože spalovací motory tu s námi budou ještě dlouho." 

Guyton dále potvrdil v rozhovoru, že se Mazda nechystá do nejmenšího automobilového segmentu a základem nabídky tak zůstane Mazda2. "Z našeho pohledu nedává takové auto smysl. Jsme poměrně malá automobilka a jako taková se potřebujeme soustředit na výdělečnější kategorie. Musíme si uvědomit, že americký trh takové auta vůbec nezná a nejsou oblíbené ani v Číně či Rusku. A to jsou pro nás poměrně důležité trhy," uzavřel své povídání CEO Mazda Motor Europe. 

Zdroj: Motor1, AutoRai 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
21. dubna 2018, 09:38
0

Tohle by se mělo říkat častěji a od vlivnějších lidí. Elektro i vodík je pěkná idea, ale reál je pořád hodně omezený a hlavně drahý. Je to problém s uvolněním nových technologií, které se dají obtížně zdanit. Proto pořád ropa. Mazda se jenom na to kouká bez stavění vzdušných zámků.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

AMC Eagle Limited 1987
AMC Eagle Limited

1987 rok výroby
150 koní výkon
4 200 ccm objem

Dodge W300 FF 1973
Dodge W300 FF

1973 rok výroby
140 koní výkon
5 875 ccm objem

Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel 1983
Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel

1983 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 4x2 1979
Ford F150 4x2

1979 rok výroby
155 koní výkon
5 730 ccm objem

Chevrolet C10 Cheyene 1976
Chevrolet C10 Cheyene

1976 rok výroby
165 koní výkon
5 730 ccm objem