načítám data...

Dan Lindquist a jeho KDC Garage

16. května 2022, 21:38 2 komentářů Jan Machač

Už léta si prohlížím jeho retuše. Je to ten moment, kdy se na pár desítek sekund člověk zasní a pousměje nad kombíkem od Rolls Royce...

zobrazit celou galeriiFoto:   Dan Lindquist

Jeden večer mi to nedalo a Danovi jsem napsal. Pochlubil jsem se tím, že máme tento časopis a prosil o nějaké info a svolení o něm psát. Zakecali jsme se přes messenger asi na dvě hodiny. Probrali jsme i zdravotnictví. 

foto: Dan Lindquist

Profesí je fotograf, ale umí i s CADem a auta má jednoduše rád a tak je kreslí, retušuje a hraje si. Dokonce je certifikovaným mechanikem. Já jej poprosil, aby zkusil svých téměř 200 obrázků nějak prezentovat, navrhl jsem ať jich vytipuje pět a něco o nich napíše… S tím popisem to nebylo slavné, takže jsem se nakonec musel opřít o své neslavné znalosti historie:

foto: Dan Lindquist

Začněme tím, že nejde jen o obrázky, ale i ony tolik moderní příběhy s přesahem. Dan si tady třeba zahrál na marketingového manažera Edselu a snaží se nám prodat jejich verzi Thunderbirdu, model Raven. 

Popisek se zde věnuje i takovým detailům jako jsou marketingové pohnutky pohlavárů Fordu a důvod, proč se takto nádherný vůz nikdy nakonec nevyráběl. Hezky to ilustruje, že jen obrázek nestačí. Když se nad některou z retuší zasním a ukážu ji někomu, koho auta nezajímají, nemůže vůbec pochopit, co je na tom obrázku zajímavé, vtipné, nebo i jen provokativní. Jen o grafice to není, naprosto přirozeně by celá věc bez zasazení do reálného světa nefungovala.

foto: Dan Lindquist

Dan se sice zabývá i zcela fiktivními věcmi, pro mne jsou však úpravy notoricky známých designů nejpřitažlivější. Takže začněme jednoduchým zadáním: Z čeho všeho se dá udělat pickup? Ne americkej pickup, tam by tomu říkali El Camino, pickup ve stylu Škody Felicia…

foto: Dan Lindquist

Pikápky všech velikostí, od Rollse přes Mercedes až po dobovou reklamu s dětmi na korbě. Dan vybral dva na ukázku. První generaci Camara u nás zná málo lidí, ale je to to auto, podle kterého dělali design páté generace uvedené v roce 2010. To Chargera zná skoro každý z Bullita. A vzhledem k tomu, že Charger je vždycky na té špatné straně zákona, je až s podivem, že se tahle verze nedělala.

foto: Dan Lindquist

Ale pojďme vedle ke kombíčkům a splývavým zádím. Rollse jste viděli nahoře a pokud máte pocit, že tahle Corvette má takhle vypadat, tak se pletete. Původně má jen takovou minimalistickou bouli končící hned za sedačkami. 

foto: Dan Lindquist

Pokračujeme potuněnou ávií amerických silnic v oddělení náklaďáků a SUV. Upřímně si nejsem jistý, čím se tato obludka liší od originálu, ale zato Cadillac z roku 32 překopaný na rozvážkový náklaďáček je k zulíbání.

foto: Dan Lindquist

V oddělení kabrioletů se svou upravenou elegancí honosí Chrysler Dual Ghia, která se původně dělala jen jako kupé. Kastle je navíc i trošku placatější a zadní kolo obnaženější. Původně poněkud nesourodý a barokně působící vůz je teď štíhlý a ladný… 

foto: Dan Lindquist

Jak by to dopadlo, kdyby svou Corvette dělal rovnou i Cadillac? Odnímatelná pevná střecha, krátký rozvor, ale také hrdá příď značky. Nejsem si jist, co vidím. Můj mozek se nějak nemůže popasovat s proporcemi, nevím, jestli se dívám na malé, nebo velké auto…

foto: Dan Lindquist

To u překopávek na dvoudvířka jsem hned doma. Jak Bentley, tak Volkswagen mé oči rozeznají a já si jen říkám, proč se vlastně to obrovské britské kupé nedělá.

foto: Dan Lindquist

U VW je mi to bohužel jasné. I přes existenci Tiguanu s plátěnou střechou pochybuji, že by se něco tak mile praštěného dalo prodat. Jako auto z půjčovny na cesty mohavskou pouští by to ale mohlo fungovat velmi dobře!

foto: Dan Lindquist

Dan se však nebojí ani konceptů z konceptů. Bugatti Atlantique po faceliftu a ještě jednu kobru najdete v galerii, ale porovnaná Daytona Coupe se fakt povedla. Už z výroby jí přesně podle historie trošku nelícujou okna, má lepší proporce a vypadá ještě více neprakticky. Zvednutá záď je pak prý dokonce odkazem na Ferrari. Krásně drzé.

foto: Dan Lindquist

Je vidět, že se postupně vzdalujeme známým vozům a mírným úpravám a míříme do fantastična. Dan to rozdělil na dvě kategorie, jedné říká Originální návrhy a koncepty a druhé Digital renders. No ale v češtině znamená render něco jiného a mnohem více blízkého reálu, takže nevím, jak to přeložit. Inu. Z těch uvěřitelnějších konceptů vybírám pickup s motorem uprostřed a trambusovou kabinou. Takovou ptákovinu musíte vidět.

foto: Dan Lindquist

A z těch obrázků, které už nejsou retušemi zmíním koncept Jaguaru E tak, jak by se líbil autorovi. Tyhle stylizované obrázky, jak asi tušíte, nejsou přímo mým šálkem čaje a mnohem raději se peru s vlastní hlavou nad louskáním něčeho realističtějšího.

foto: Dan Lindquist

A to mi hezky uvedlo poslední odkaz, klasické "předtím" a "potom".

Věřím, že jste se zasnili jako já a pokud byste byli lačni dalších obrázků, Dana můžete najít i zde: https://twitter.com/KDCGarage a kdyby ani to nebylo dost, pak tady má i nějaký "merch".

Já jej budu sledovat dál a pokaždé, když něco vypustí, se na těch svých dvacet sekund zasním. I když potom dost často musím mohutně googlit. A pokud byste o to stáli, ukecám jej na další komentovanou prohlídku jeho archivu…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
17. května 2022, 12:26
0

Jo, to se mi líbí! Mám rád tyto "what If" obrázky. Pokračování bych ocenil...

reagovat
Wa
Wakantanka
17. května 2022, 20:50
0

No toho pick-upu Ford vidím narýchlo, že nemá vzadu dvojmontáž, ale jednú supersingle pneumatiku. Svojho času niečo podobné tlačil MB na Actros a asi sa to moc neujalo. Inak to coupé Bentley by nebolo márne, Wraith by už nebol King :) Ale ten kombík RR to je fakt úlet, navyše nie celkom podarený v mojich očiach.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem