logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu 02/2014: Další JDM dvojka z tuzemských garáží...

Sezona nesměle ale jistě klepe na dveře. Tudíž je ten nejvyšší čas začít se poohlížet po nějaké nové výzbroji. Našli jsme pro vás dva nízkonákladové japonské vehikly s potenciálem rozdávat radost ve velkém…

Nissan Sunny GTI
 

Nedávno jsem si postesknul, že poté, co se Sunny GTI dostal více do podvědomí veřejnosti, dost možná i díky článku na Autíčkáři, začala cena pěkných kousků strmě růst. Na jednu stranu je to dobře, aspoň je větší šance, že se zachovají. Jenže nejspíše již tyto auta nepůjdou koupit za super cenu. Anebo jo?

No, jak se to vezme, padesát tisíc není za tento nenápadný, více než dvacet let starý hothatch prodávaný na nissan klubu, zrovna málo. Jenže stačí se podívat na jeho specifikaci a rázem se cena zdá být mnohem příznivější. Popravdě si troufám říci, že poměr 179 koní z oblíbeného spolehlivého dvoulitru SR20DE a hmotnosti pou
ze 950 kg dělá z tohoto sunaru na okresce vůbec nejrychlejší sehnatelné auto v této cenové hladině. A za dalších deset tisíc korun můžete mít rovněž zakázková a velmi lehká třináctipalcová kola, která příjemně zkracují výsledné zpřevodování vozu. Držet se na okresce Eva nebylo nikdy zábavnější (a levnější)…

 

Mazda MX-5 MP62 Supercharger

Jistě všichni víte, že největší bolístkou jinak (téměř) dokonalé MX-5 je pohonná jednotka, jejíž výkony nesekundují ostatním kvalitám tohoto roadsteru. Vyřešit ji lze SWAPem nějakého cizáckého motoru, anebo instalací foukátka do motoru stávajícího. Jedna MX-5 vyléčená druhým z uvedených způsobů je právě na prodej v nejmladším městě české republiky – v Havířově. Pod její kapotou se skrývá kompresor Moss MP62, který je tím silnějším z dvojice nejobvyklejších kompresorů dostupných pro MX-5 a dokáže zvednout výkon osmnáctistovky nad hodnotu 200 koní. Ostatně, inzerát obsahuje i graf z brzdy. Velkým plusem stříbrné MX je, že její majitel neopoměl investovat do chlazení a kromě většího chladiče kapaliny je instalován i chladič oleje. Chlazení je problematické i u sériových motorů a provoz s foukátkem bez upgradu chladící soustavy často končí uvařenou Miatou. Posílenému motoru sekundují kompletní set brzd Brembo a kvalitní podovzek KONI.  Cena 209.000 Kč se může zdát vysoká, ale stavba přeplňované Miaty se vším všudy tak, jak je v inzerátu, vyjde mnohem dráž. No a pak ta představa MX-5, jež ujíždí S2000-vce nebo Boxsteru, je tak krásně perverzní… :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Andre
4. 2. 2014, 16:33

Ta Mazda je naprosto super, oceňuji zachování skoro sériového stavu.

0 reagovat
Sau
4. 2. 2014, 17:00

Njn, Mazda krásná, ale když já sa do ní prostě nevlezu :(

0 reagovat
Nedy
4. 2. 2014, 18:37

Ta Mazda nemá chybu. Začala ve mně hlodat myšlenka, jestli je Boxster opravdu dobrý nápad... :-)

0 reagovat
Anthony
18. 3. 2014, 16:59

.."No a pak ta představa MX-5, jež ujíždí S2000-vce "...s přeplňováním jede jakékoliv auto, myslím že je úspěch že 2.0 atmosféra jede podobně jak 3.0 a vyšší obsahy od konkurence (myslím bez přeplňování)... kamarád měl Fiat Coupe 16v turbo malinko upravené..auto za 40-50tisíc i s investicema..jelo mu to do 220 víc jak M5 e39..ale rozhodně ten Fiat nebyl lepší..v absolutně ničem..jen v přímce jel víc což je třeba pro mě nepodstatné..a tak je to s S2k...v přímce není nijak moc rychlá, ale má obrovské charisma!

0 reagovat
Jakub Pospíšil
4. 2. 2024, 21:14

LOL, Sunny GTI za pade byl "docela drahý".

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte