načítám data...

DAKAR Classic 2023: Přituhuje! Samurai dojel stage na laně, Ollie léčí vyhozenou lopatku

Obě posádky Czech Samurais zůstávají v závodu, procházka růžovým sadem to ale není. Mechanici si občas musí dát i noční směnu…

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tolik deště Saúdská Arábie nezažila už léta. Pro nás diváky jsou záběry z pouštních vodních toků bezesporu zajímavé, závodníci se však většinou neradují. Brodění osmdesáticentimetrových vod, jízdu v mokrém písku a kompletně provlhlé oblečení nikdo nečekal. Počasí překvapilo i pořadatele, kteří byli dokonce nuceni provést několik změn v jednotlivých etapách… 
 

6. ledna: Stage 6 - Ha'il – Riyadh

Opět skoro celý den pršelo a kvůli počasí byla etapa zkrácena zhruba o 100 kilometrů. Po slibném začátku začaly Samíka trápit neduhy. Zpočátku byla posádka schopna se s opravami vypořádat, nakonec však srdnaté autíčko nedokázalo pokračovat a téměř celý závěrečný přejezd do bivaku absolvovalo na laně. „Několikrát jsme museli zastavit a opravovat,” popsala den Ollie. „Když to už dál nešlo, pomohla nám posádka jednoho závodního týmu s kamionem. Táhli nás na laně dvě stě padesát kilometrů, v tom lijáku jsme na ně ani neviděli. Do depa jsme dojeli po pěti hodinách…” Tam už čekali připravení mechanici, kteří tentokrát museli posunout večerku až do brzkých ranních hodin. 

Stage 6, foto: Petr Šedivý

„Mechanici si přes noc mákli. Vyčistili palivový systém, proběhla výměna čerpadla i ložiska kola a ve dvě ráno bylo hotovo. Patří jim velké poděkování,“ chválila si pilotka práci svého týmu a přidala malé postesknutí: „Je to náročný, těžký, asi nejtěžší Dakar, co pamatuju. Je zima, hodně prší… Ale mám radost, že zatím všichni jedeme.“ 

Neomylně zde zaúřadoval zákon schválnosti – pořádný odpočinek si posádka musela odepřít právě před startem maratonské etapy. 

 

7. ledna: Stage 7 Al Duwadimi – Riyadh

Je tu první maratonská stage Následující dva dny, včetně přenocování, budou posádky odkázány jen samy na sebe, žádné zázemí, žádní mechanici. Všechno vybavení včetně náhradních dílů musí mít jezdci s sebou, pořadatel jim v kamionu do bivaku odveze jen to nejnutnější – jednu sportovní tašku na dva členy posádky. 

Dnešní den má přes sedm set kilometrů, z toho jsou čtyři erzety, tři časové a jedna navigační. Trasa musela být z dovodu vyplavení bivaku v Al Duwadimi opět pozměněna. „Na maratonských etapách je nejhorší ta neskutečná porce kilometrů,” říká Ollie. „Nevadí mi terén, ale silnice mě ubíjí, tak je šílená. Jet tolik kilometrů v Samíkovi je očistec a někdy si říkám, proč se tak trápím. Asi proto, že mám to auto fakt ráda a fakt mu věřím.” 

Stage 7, foto: A.S.O.P./Fotop

Po extra náročném dni na jezdce navíc čekalo hromadné ubytování v obřím stanu, o důkladném odpočinku tedy nemohla být řeč. „Dneska jsem v tom nechala úplně všechno,” komentovala uplynulý den Ollie.  „Strašně mě bolí ruce, nemůžu ani zavřít pěst. Jestli chce někdo říkat, že kategorie Classic je vyjížďka, ať si to zkusí. Zítra pokračujem a pozítří umřu, protože máme den volna. Všichni se těší, jak budou chodit někam na procházky, ale já budu jenom spát.” Aspoň že mechanici si dnes dali leháro…

8. ledna: Stage 8 

Počasí se maličko umoudřilo a okruh, původně plánovaný na včerejšek, si závodníci mohou projet dnes. Navigačně obtížná trasa přinesla opět hromady písku a tentokrát i štěrk a kamení. 

Ondřej má za sebou další den bez potíží, Land Cruiser se zatím osvědčuje jako ohromný držák. „Etapy byly dlouhé a náročné, ale užili jsme si je na max. Auto drží, takže spokojenost,“ komentoval Ondřej cestu svým obvyklým lakonickým stylem. 

Stage 8, foto: A.S.O.P./Fotop

Ollie přiznala, že dnešní den až taková pohodička nebyl:  „Samík jel na krev, musela sem hodně improvizovat a hledat nám cesty. Velké koleje byly místy neprůjezdné. Lítali jsme s ním, skákali, bouchali, naráželi do stromů… Ale bavilo mě to, hodně jsem těžila ze zkušeností se čtyřkolkou.” 

Závěr dne však nakonec přinesl Samurajům jednu velkou radost. V neoficiálních dosavadních výsledcích se Ollie objevila na třetím místě ve své kategorii H0. Celkové pořadí má ovšem lepší Ondřej s 42. příčkou oproti 54. příčce posádky Samuraie. 

9. Fox neboli den volna

Za polovinou závodu čeká na všechny zúčastněné den volna, aby nabrali síly  do druhé poloviny rally. Ollie den strávila přesně tak, jak slíbila: „Skoro celý den jsem prospala. Jsem hodně unavená, ale do dalších etap mám zase energii a to je nejdůležitější.”

Odpočinkový den, foto: Petr Šedivý

 

10.ledna Stage 9: Riyadh – Haradh

Že začíná jít pozvolna do tuhého, můžeme vyčíst i z toho, že zprávy z Dakaru se stávají nepravidelnými a místy chaotickými. Trochu nás tak zaskočil následující report: „Samíka rozlámali na prvočásti. Utržený tlumič, zadní část klece totálně sešmelcovaná.” Kupodivu, obě posádky nakonec dojely po svých a mechanici se mohli dát do práce. Kupodivu ještě víc, Samurai etapu dokončil bez závažných trestných bodů. 

Stage 9, foto: Petr Šedivý

Nejen auto, ale i pilotka si z dnešního dne odnesla mechanické poškození v podobě pohmožděné lopatky. „Vyhodila jsem si ji, jak jsem trhla volantem,” vysvětlila Ollie. Naštěstí se jí prý dostává nejlepší péče a v závodu bude bez potíží pokračovat. Čas strávený za volantem si už zkrátka vybírá svou daň… 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Trinom
12. ledna 2023, 12:41
0

Tohle je fakt neskutečnej mazec. Opravdu smekám...

reagovat
Jaromír
12. ledna 2023, 21:42
0

Respekt, strohost komentářů ke každému dni jen říká jak moc náročné to musí být, není energie se vykecávat.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem