logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

CEO Opelu má vkus - jezdí osmiválcovým Diplomatem Coupe

Opel má v plánu vypravit flotilu svých muzeálních kousků na veteránskou rally k Bodamskému jezeru. Hlavní hvězdou má být nablýskané kupé pana ředitele.

Není úplným pravidlem, že šéf automobilky je zároveň automobilovým entuziastou. Karl-Thomas Neumann však patří mezi ty, kteří by mohli jít příkladem. Jeho garážový mazel v nádherné tyrkysové metalíze by měl být hlavním lákadlem oficiální Oplí výpravy k Bodamskému jezeru, kde se koná čtvrtý ročník spanilé jízdy veteránů a youngtimerů Bodamsee Klassik.

vlajkovou lodí opelu bývalo velkolepé osmiválcové kupé

Diplomat Coupé V8 je skutečnou raritou. Této vlajkové lodi Oplu se dvěma chybějícími dveřmi bylo mezi lety 1965 – 1967 vyrobeno pouze 347 kusů, přičemž exempláře v takto špičkové kondici by se jistě daly napočítat na prstech jedné ruky nešikovného stolaře. Neumannův vůz je navíc tím úplně posledním, kteý Karmann vypustil na světlo boží. Nadčasovější a elegantnější varianta luxusní limuzíny Diplomat byla poháněna výhradně Small Blockem o objemu 5,4 litru – tedy 327 kubických palců a její ladné linie se rodily v karosárnách Karman. 230 koní amerického osmiválce je dostačující hodnota pro pohodové a bublavé proplouvání krajinou. S pár úpravami (a jiným než dvoukvaltovým automatem) by však rozložité Coupe umělo působit i jako divoký hot rod – o čemž by vám jistě povyprávěl náš tyran šéfredaktor Bobash, jež jednu limuzínu s americkou V8 před lety vlastnil a fotka její palubní desky vás odjakživa vítá na autíčkářově FB profilu.

Co říct závěrem? Nu, třeba ocitovat pana generálního. "Vždy jsem byl fascinován kombinace nadčasové elegance Diplomatu Coupe a legendárního Small Blocku. Jsem hrdým majitele tohoto majestátního vozu zhruba půl roku a jsem rád, že mám možnost vzít tuto ikonu na projížďku." Já jen dodám, ještě aby ne!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
jagy
1. 5. 2015, 17:45

Je to urcite pekne, ale radsi bych cetl ne ze to koupil pred pul rokem, ale ze ho vlastni uz 25 let a nedavno ho zrenovoval... koupit hotove auto a delat reklamu muze s jeho platem kazdy.

0
Jenyk
1. 5. 2015, 18:57

Může, ale nedělá. Já mám radost i tehdy, pokud si to pěkný auto prostě koupí, když na to má. Má dobrý vkus.

0
Tomb
1. 5. 2015, 19:05

Přesně, hlavně že ho nesuši v garáži ale neboji se ho vytáhnout ven... teda pokud ho po Bodamsee trapácky neulozi a nehodi pres něj plachtu..

0 reagovat
Subaru4ever
2. 5. 2015, 09:16

Krásné auto! ... Nicméně mě článek přivedl donutil napsat jeden postřeh z poslední doby. Všiml jsem si, že čím bezpohlavnější auta dnes vznikají a čím odfláknutější auta jsou výrobci prezentována na autosalonech, tím spíše na výstavních stáncích daných výrobců bude stát nějaký nádherní muzejní kousek. Prostě čím větší sra.ky novinářům a potenciálním kupcům automobilky ukazují, tím více kolem nich stojí veteránů. Pro nás, milovníky starých vozů je to příjemná situace, nicméně z globálního pohledu na automobilový průmysl je tristní. Když už automobilka sama přiznává, že v současnosti ukazuje a vyrábí šity (tím že se snaží upoutat na veterány), je to smutné. Jako příklady bych viděl stánky Porsche, kde mezi těmi dieslovými plejtváky stává víc a víc klasických sporťáků z dob vzduchového chlazení. To samé Ford: jakpak nám dnes na autosalonech přibývá Capry a GT40. ... Taky jste si toho někdo všiml?

0
BobAsh
2. 5. 2015, 14:01

Dieselová Porsche jsou trochu jiná kategorie, ale GT40 a Capri na autosalonech přibývají proto, že Ford po dlouhé době vyrábí/bude vyrábět něco, co na tahle auta navazuje - Na GT40 navazuje geniální GT poslední generace, a náhradou Capri (které vzniklo proto, že tehdy byl Mustang na Evropu moc velký) je nový Mustang.

A jako člověk, který toho hodně najezdil se starými auty (a má je opravdu rád), ale taky hodně najezdil s auty novými, musím říct, že dnes se rozhodně shity nevyrábí. Když zůstaneme u toho Fordu, tak nový Mustang není o nic bezpohlavnější než Capri (btw automobilová láska mého dospívání, auto, které už jsem dvakrát měl a chci třetí) a je to mnohem lepší auto než Capri kdy bylo, i na poměry své doby.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte