Není úplným pravidlem, že šéf automobilky je zároveň automobilovým entuziastou. Karl-Thomas Neumann však patří mezi ty, kteří by mohli jít příkladem. Jeho garážový mazel v nádherné tyrkysové metalíze by měl být hlavním lákadlem oficiální Oplí výpravy k Bodamskému jezeru, kde se koná čtvrtý ročník spanilé jízdy veteránů a youngtimerů Bodamsee Klassik.
vlajkovou lodí opelu bývalo velkolepé osmiválcové kupé
Diplomat Coupé V8 je skutečnou raritou. Této vlajkové lodi Oplu se dvěma chybějícími dveřmi bylo mezi lety 1965 – 1967 vyrobeno pouze 347 kusů, přičemž exempláře v takto špičkové kondici by se jistě daly napočítat na prstech jedné ruky nešikovného stolaře. Neumannův vůz je navíc tím úplně posledním, kteý Karmann vypustil na světlo boží. Nadčasovější a elegantnější varianta luxusní limuzíny Diplomat byla poháněna výhradně Small Blockem o objemu 5,4 litru – tedy 327 kubických palců a její ladné linie se rodily v karosárnách Karman. 230 koní amerického osmiválce je dostačující hodnota pro pohodové a bublavé proplouvání krajinou. S pár úpravami (a jiným než dvoukvaltovým automatem) by však rozložité Coupe umělo působit i jako divoký hot rod – o čemž by vám jistě povyprávěl náš tyran šéfredaktor Bobash, jež jednu limuzínu s americkou V8 před lety vlastnil a fotka její palubní desky vás odjakživa vítá na autíčkářově FB profilu.
Co říct závěrem? Nu, třeba ocitovat pana generálního. "Vždy jsem byl fascinován kombinace nadčasové elegance Diplomatu Coupe a legendárního Small Blocku. Jsem hrdým majitele tohoto majestátního vozu zhruba půl roku a jsem rád, že mám možnost vzít tuto ikonu na projížďku." Já jen dodám, ještě aby ne!








jagy
1. 5. 2015, 17:45Je to urcite pekne, ale radsi bych cetl ne ze to koupil pred pul rokem, ale ze ho vlastni uz 25 let a nedavno ho zrenovoval... koupit hotove auto a delat reklamu muze s jeho platem kazdy.
Jenyk
1. 5. 2015, 18:57Může, ale nedělá. Já mám radost i tehdy, pokud si to pěkný auto prostě koupí, když na to má. Má dobrý vkus.
Tomb
1. 5. 2015, 19:05Přesně, hlavně že ho nesuši v garáži ale neboji se ho vytáhnout ven... teda pokud ho po Bodamsee trapácky neulozi a nehodi pres něj plachtu..
Subaru4ever
2. 5. 2015, 09:16Krásné auto! ... Nicméně mě článek přivedl donutil napsat jeden postřeh z poslední doby. Všiml jsem si, že čím bezpohlavnější auta dnes vznikají a čím odfláknutější auta jsou výrobci prezentována na autosalonech, tím spíše na výstavních stáncích daných výrobců bude stát nějaký nádherní muzejní kousek. Prostě čím větší sra.ky novinářům a potenciálním kupcům automobilky ukazují, tím více kolem nich stojí veteránů. Pro nás, milovníky starých vozů je to příjemná situace, nicméně z globálního pohledu na automobilový průmysl je tristní. Když už automobilka sama přiznává, že v současnosti ukazuje a vyrábí šity (tím že se snaží upoutat na veterány), je to smutné. Jako příklady bych viděl stánky Porsche, kde mezi těmi dieslovými plejtváky stává víc a víc klasických sporťáků z dob vzduchového chlazení. To samé Ford: jakpak nám dnes na autosalonech přibývá Capry a GT40. ... Taky jste si toho někdo všiml?
BobAsh
2. 5. 2015, 14:01Dieselová Porsche jsou trochu jiná kategorie, ale GT40 a Capri na autosalonech přibývají proto, že Ford po dlouhé době vyrábí/bude vyrábět něco, co na tahle auta navazuje - Na GT40 navazuje geniální GT poslední generace, a náhradou Capri (které vzniklo proto, že tehdy byl Mustang na Evropu moc velký) je nový Mustang.
A jako člověk, který toho hodně najezdil se starými auty (a má je opravdu rád), ale taky hodně najezdil s auty novými, musím říct, že dnes se rozhodně shity nevyrábí. Když zůstaneme u toho Fordu, tak nový Mustang není o nic bezpohlavnější než Capri (btw automobilová láska mého dospívání, auto, které už jsem dvakrát měl a chci třetí) a je to mnohem lepší auto než Capri kdy bylo, i na poměry své doby.