načítám data...

Ceny nového Mustangu jsou venku, kolik bude stát u nás?

20. května 2014, 13:35 10 komentářů Vojta Dobeš

Ode dneška si v USA můžete objednat nový Ford Mustang modelového ročníku 2015. Kolik bude stát, a co by to mohlo vypovídat o budoucích cenách na našem trhu? Bude Mustang levnější než Genesis?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud jste se už nemohli dočkat, až vyměníte svoje těžce vydělané bankovky za nový Ford Mustang s nezávislým zadním zavěšením a tváří "Astonu pro chudé", máme pro vás dobrou zprávu. Dnešním dnem se v USA otevřely objednávkové pořadníky u dealerů, takže již můžete volat do svého oblíbeného showroomu – a nebo zadat svému "šedému dovozci", aby vám vaše vysněné auto objednal. A už také víme, co to bude stát.

Ceny na americkém trhu mají jako obvykle potenciál způsobit našinci zvýšený tlak a stomatologické problémy od rozzuřeného skřípání zuby. Základní model, tedy 3.7 V6 o výkonu 305 koní, přijde na  $24,425. To v přepočtu znamená přibližně 490 000,- Kč, tedy o kousek méně, než v českých showroomech zaplatíte za Clio RS. Nicméně už teď vám můžu s jistotou říct, že Mustangu za půl milionu se u nás nedočkáte – a není to tím, že by na nás chtěl Ford vydělávat a dělat ze studentského kupé luxusní vůz.

Co bude stát u nás?

První důvod, proč se nedočkáme Mustangu za půl milionu, je prostý fakt, že šestiválcový základní model vůbec nebude v nabídce pro náš trh. U nás bude základní verzí čtyřválec 2.3 Ecoboost o výkonu "více než 305 koní" (dá se očekávat nějakých 320 – 350 koní), za který si američtí zákazníci připlatí zhruba dva tisíce dolarů. Navíc se dá očekávat, že nedostaneme ani základní verzi s danou motorizací a po vzoru konkurenčního Chevroletu Camaro nám Ford nadělí jen "našlápnutou" verzi – téměř určitě tak pro evropský trh můžeme počítat s balíčkem Ecoboost Performance Package s většími brzdami, většími koly, vylepšeným chlazením, teploměrem oleje, upravenou elektronikou posilovače řízení, kratším stálým převodem a dalšími změnami. Ten bude patrně součástí naší základní výbavy a přijde na dalších $1,995 (cca 50 tisíc Kč).

ve chvíli, kdy mustang přistane na březích starého kontinentu, vyskočí jeho cena o 10% za clo

Celková cena Mustangu v konfiguraci, v jaké ho můžeme očekávat v českých showroomech, se tak pohybuje někde kolem 29 tisíc dolarů, což by v přímém přepočtu odpovídalo 580 000,- Kč. To pořád zní skvěle, ale… vždycky je tu to zatracené ale.

V tomto případě na sebe bere především podobu cel a daní. Ve chvíli, kdy v USA vyrobený Mustang přistane na březích starého kontinentu, vyskočí jeho cena o 10% za clo. V tuto chvíli jsme tedy na ceně 638 000,- Kč. Ale protože v USA nevedou odpornost, nám známou pod zkratkou DPH alias Daň z přidané hodnoty, bude tato cena zajímat jen podnikatele, nakupující čtyřválcové Mustangy coby služební vozy. Kolik by stál vás? Přidejte 20% (ano, DPH se platí i ze cla – vtipné, že?). 

Minimální cena, za kterou by se Mustang Ecoboost mohl ocitnout na našem trhu, se tak posouvá na 765 000,- Kč. To však předpokládá, že se někde "rozpustí" náklady na dopravu, které se dají v množstvích, v jakých dopravuje auta výrobce, počítat v rádu nízkých desítek, možná i jednotek tisíc, a především že Ford nebude mít ambice vydělávat v Evropě více peněz na "exotice" amerického modelu. 

A reálný odhad, na kolik nový čtyřválcový Mustang přijde? Netroufáme si věštit, s jakou cenou se vytasí český importér českého Fordu vytasí, ale jednu věc můžeme předpovědět se slušnou měrou přesnosti. Když vezmeme ceny na americkém trhu a to, kolik stojí jiná, podobně drahá u českých "šedých dovozců", můžeme se snadno dostat k předpokládané ceně "našedo" importovaného Mustangu Ecoboost. Dá se očekávat, že v již nastíněné kombinaci si takové auto budete moci pořídit za nějakých 850 000 – 900 000,- Kč

camaro je v oficiálním dovozu levnější

Když Chevrolet přišel na český trh se svým Camarem, byli mnozí z nás překvapeni faktem, že nabízená osmiválcová verze v top výbavě (2SS) vyšla ve výsledku na menší sumu, než z "neoficiálních" zdrojů. Pokud to tedy Ford s průnikem Mustangu na evropský trh myslí opravdu vážně, a chce jím navázat na staré úspěchy "evropského Mustangu" – Fordu Capri – dá se očekávat, že cena, přinejmenším po opadnutí prvotního nadšení, může klesnout na úroveň, kde bude přímo konkurovat Toyobaru nebo Hyundai Genesis. 

Naším optimistickým přáním je Mustang Ecoboost za baťovských 799 000,- Kč. A osmiválec třeba za rovný milion. Co vy? Sdílíte nás optimismus? A dali byste přednost Mustangu, nebo pomalejšímu, ale také obratnějšímu a štíhlejšímu Toyobaru?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mikerc
20. května 2014, 18:09
0

Jasně že radši toyobaru :3

reagovat
Sau
20. května 2014, 18:22
0

Vzhledem k tomu že ten 3.7 V6 působil jako by měl koní možná tak polovinu z avizovaných, asi není moc škoda že sa tu u nás v nabídce neobjeví.

Btw. už sem nad tím hodněkrát přemýšlal, ale nikdy sem nedošel k nějakému rozumnému důvodu - v čem či proč že je pro amíky lepší mět veškeré ceny uváděné bez daní ? A proč má zrovna benzín na toto vyjímku ? Nevíte to někdo ?

reagovat
Trinom
20. května 2014, 18:46
0

Údajně proto, že v každém státě je trošku jiná sazba daně. I oni mají něco, jako DPH, ale v jiné míře a jinak počítané.

Sau
20. května 2014, 19:03
0

Jo, to je. Ale čemu by vadilo kdyby jedno a to samé zboží stálo, skrz rozdílnou daň, v každém státě jinak ? Tomu nerozumím. Stejně zboží všude tak jak tal, skrz rozdílné marže obchodníků, navíc naklnec beztsk zaplatí tů danů ceni i s daní, tak proč di takto lhát do kapsy ?

Sau
20. května 2014, 19:05
0

Omlouvám se za překlepy, psal sem z mobilu.

Pa
Pavel
20. května 2014, 23:18
0

Vojto, DPH je 21%... :-(

reagovat
Wo
Woyta
21. května 2014, 00:16
0

Jeste ze muzeme nakupovat o trochu levneji, ze spratelenych socialistickych statu. Pardon. Evropske Uhnije.

j3
j3rry
22. května 2014, 09:20
0

Omlouvám se za vulgarismy, ale já se na to tady v ČR asi fakt vyseru. Zatímco tady bych na Mustanga dělal více než rok (vynechal jsem samozřejmě ostatní životní náklady), tak v Americe bych na něj nemusel dělat ani ten rok a to bych se 1. nemusel omezovat na základní verzi a 2. neberu v potaz fakt, že při tamějších průměrných mzdách v mém oboru na mé pozici bych si tam na něj vydělal pravděpodobně za méně než půl roku. Při čtení tohoto článku to ve mě prostě vřelo a bylo mi k pláči současně... A to zdaleka nejen kvůli Mustangu... End of moan :)

reagovat
Ad
Adam
28. května 2014, 21:00
0

Už dlouho mi nebylo tak zle jako při čtení tohohle článku. Českej stát je nechutně vychcanej.

reagovat
Ja
Jakub
27. července 2014, 02:58
0

Nesmíte zapomínat, že toto je cena bez sales tax (což je např. v Texasu 6.25%), USA má také clo na EU auta (asi tedy jen 2,5% co jsem našel) a co mě hodně překvapilo je fakt, že ačkoliv si koupíte ojeté auto v USA (na kterém už byla zaplacena sales tax), tak tuto daň zaplatíte znovu z částky, za které auto koupíte a znovu ji zaplatí člověk, který jej od vás poté koupí..



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem