Muscle cars, případně jejich menší sourozenci pony cars, jako Chevy Camaro a Ford Mustang, vždycky bojovaly proti evropským sportovním vozům především kombinací spousty výkonu a bombastického vzhledu za skromnou cenu. Teď tu ale máme Camaro za cenu, která konkuruje základní verzi Porsche 911. Může taková věc dávat smysl?
Podle Chevroletu ano – Z/28 je totiž pro Camaro něčím jako je GT3 pro Porsche 911. Původní Z/28 z roku 1967 byla homologačním speciálem pro závody Trans Am. Od běžných Camar se lišila především motorem – šíleným small blockem o objemu 302 kubických palců, který dokázal i v sériové podobě točit neuvěřitelných 7 tisíc otáček – a s reálným výkonem přibližně 400 koní (oficiálně bylo udáváno 290 koní) u verze se dvěma karburátory se litrovým výkonem mohl stavět i ostrým evropským motorům.
Původní Z/28 točila sedm tisíc a s atmosférického pětilitru dostala 400 koní
Jeho dnešní nástupce jde trochu jinou cestou – ale také sází na atmosférické monstrum. Pod jeho kapotou se skrývá sedmilitrový osmiválec LS7 o výkonu 505 koní, devatenáctipalcové přední disky jsou obuty do pneumatik Pirelli P Zero o šířce 305 mm (údajně nejširší přední gumy na sériovém autě vůbec) a uvnitř disků se skrývají karbon-keramické brzdy.
Co ale za své více než dva miliony nedostanete je kupříkladu stereo nebo klimatizace – za obojí si musíte připlatit. Protože opravdové závoďáky přeci takové zbytečnosti nepotřebují.
A co dostanete? Čas 7:37:47 na nejslavnější německé okresce – jinak též známé jako Nordschleife. To je lepší výsledek než jakého dosáhne 911 Carrera S, Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLR McLaren, Lamborghini Murciélago nebo Mercedes SLS AMG.
Lákal by vás takový "okruhový muscle car"? A stál by vám za sumu, za kterou můžete mít i Corvette nebo Porsche?
Na Autíčkáři vám nově přinášíme čerstvé zprávy ze světa benzínových hlav. Aby vám nic neuniklo, sledujte náš Facebook a Twitter!
03. ledna 2014, 21:05
0
Zajímavej fakt, že přes čtyřicet let stará "šunka" dává litrovej výkon lepší, než jakej nabízí její moderní ekvivalent.
04. ledna 2014, 04:34
0
Tenkrat se moc nedbalo na zivotnost gum, spotrebu paliva atd. I zkusenosti ridicu byly jinde. O dnesniho ridice se stara kupa elektroniky a tak clovek trochu zlenivel, proto vsude vidime rozstreleny supersporty. 500 kobylek je az az. Kazdopadne neverim tomu ze by to byl limit toho motoru :))
04. ledna 2014, 12:46
0
Dva důvody - jednak 302 byla v podstatě závodní motor, kterej se ocitl v silničním autě jen kvůli homologaci, a potom, tehdy se nemusely řešit emise :)
04. ledna 2014, 17:24
0
Jsi si opravdu jistý tím radiem za příplatek? Já měl za to, že jsem slyšel v nějakém rozhovoru od někoho z Chevroletu (ano vím, jak je to "přesně" řečeno), že radio tam musí být vždy, kvůli tomu, že je to součástí palubky. Jen jde o to, že si člověk připlácí za to, jaké.
07. ledna 2014, 13:37
0
Taky mi to přijde zvláštní, ale nic jsem k tomu nedohledal. Logický by mi přišlo, kdyby nabízeli příplatkovej audiosystém, jako u ostatních modelů.