Nastávající generace Tucsonu už se nějakou dobu prohání maskovaná po silnicích a najíždí povinné testovací kilometry, ale její vzhled je zahalen tajemstvím a maskovacími hadry a foliemi. A zatímco vnější podobu si můžeme trochu odvodit z konceptu Vision T, který se představil vloni a také po pečlivém počítačovém odmaskování prototypů (v galerii je jeden z pokusů, který mi přijde dost reálný), vnitřek zůstával prakticky nespatřen.
Ale to se změnilo předevčírem, kdy se na francouzském diskuzním fóru World Scoop objevila jednoduchá skica, na které by měl být interiér novinky zachycen. Po chvíli sice z původního zdroje zase zmizela, ale tou dobou už putoval obrázek po internetu a žil si vlastním životem. Automobilka Hyundai popírá, že by oficiálně zveřejnila jakékoli materiály týkající se nového Tucsona, avšak na přímou otázku, zda jde o autentický obrázek se tiskový mluvčí automobilky rozhodl neodpovídat.
Záhy se na tom samém webu objevily dvě fotografie z Koreje, kde je zachycený projíždějící maskovaný prototyp a které se se skicou dost shodují. Je tedy nasnadě, že nový designový směr interiérů Hyundai je vyzrazen správně.
Musím říct, že se mi jednoduché tvarování a masivní středová konzole s velkým displejem docela líbí. Interiéry Hyundai působí dnes trochu bezpohlavně, nudně, neoriginálně a místy i lacině, ale pokud se značka vydá tímto směrem, mohlo by to být hodně zajímavé. Jednoduché tvary a velké plochy působí luxusně. A tradicionalisty jistě, potěší, že klimatizace se stále nastavuje tlačítky a výdechy jsou umístěné “po staru” na horní hraně palubní desky, nikoli utopené pod trčícím “tabletem”, jak tomu je nyní.
Digitální přístrojová deska pak velmi pravděpodobně přinese výbornou vychytávku, se kterou se vytasila loni představená Sonata, totiž kamery snímající mrtvý úhel integrované do budíků tachometru a otáčkoměru. Což je z hlediska moderních technologií po dlouhé době nápad, který reálně pomůže bezpečnosti silničního provozu. V Koreji se zkrátka postupuje mílovými kroky a na rozvrzané Accenty z devadesátek už se dávno zapomnělo.













J.K.
22. 7. 2020, 09:22Jásám nad zrušením "plovoucího" displeje uprostřed, který u všech aktuálně vyráběných vozů Hyundai působí debil...pardon nepatřičně. A současně zvracím nad novým plovoucím displejem před řidičem. Praktičnost sama.
PS.: Něco mi říká, že šéfdesigner Hyundai jezdí do práce Mercedesem.