Představte si, že máte k dispozici krátký testovací okruh ostřikovaný vodou a novou M5 s jejím zadohrabavým, driftu-chtivým režimem. To zní jako sranda na několik hodin, co říkáte? Jenže bavilo by vás to třeba 8 hodin v kuse?
Instruktora BMW Performance Driving School Johana Schwartze to evidentně baví, protože během osmi nepřetržitých hodin najel pozoruhodných 374.17 kilometrů v režimu „dveřmi napřed“. Bez jediné přestávky se auto 8 hodin klouzalo po testovacím centru v americké Jižní Karolíně, kde zdolalo celkem 322,5 krátkých testovacích kol. Docela by nás zajímalo, zda umí Johan ještě zatáčet i na druhou stranu.
Jen pro připomenutí, Johan Schwartz rekord tohoto typu stanovil již jednou v roce 2013, kdy se starší M5 driftoval 82.51 kilometrů. Posléze byl ale dvakrát překonán Toyotou GT86, která v roce 2014 driftovala 144.12 kilometrů a v roce 2017 dokonce 165.04 kilometrů.
Jako by celá tato akce sama o sobě nebyla dost šílená, rozhodli se hoši z BMW, že přidají ještě jeden prvek navíc. Protože nová M5 přirozeně nevystačí na 8 hodin driftu s benzínem, bylo potřeba životadárnou tekutinu za jízdy doplňovat. K tomu posloužila druhá M5 minulé generace, ze které visel půlkou těla ven „tankovač“ Matt Butts. Za účelem doplňování paliva během jízdy byl rekordní vůz osazen vnějším hrdlem nádrže s rychlosponou, zatímco druhé „servisní“ auto disponovalo přídavnou nádrží, výkonným čerpadlem a hadicí.
Dohromady pětkrát se během osmi hodin připojila stará M5 na okruh k té nové, aby jí po vzoru vojenských letadel dotankovala během letu driftu. Párkrát se auta potkala blatníky, párkrát skončil Matt Butts málem rozmáčknutý na placku, ale vždycky to nějak klaplo.
Co víc, v rámci překonávání jednoho rekordu padl i další rekord, tentokrát v nejdelší vzdálenosti, kterou driftovala dvě auta souběžně. BMW nastavilo laťku na 63.16 kilometrů.
Kdo nemá dost, může si dát ještě druhé “video o videu”:




peca
10. 1. 2018, 11:00Budou priste i menit gumy?
spooon
11. 1. 2018, 00:27to si piš. pak bude rekord dvou současně nejdéle driftujících aut, která budou dotankovávat další dvě auta. Potom jim ještě budou měnit gumy. Pak generálk motoru během drifu, stříkání karoserie...meze se nekladou.