logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

BMW přichází s odtučněnou, přiostřenou a špatně dostupnou M3 CS

Víc výkonu, méně hmotnosti a velká spousta exkluzivity k tomu. Přesně tento recept stál u zrodu M4 CS v dubnu a nyní se filozofie opakuje i u čtyřdveřového sourozence M3 CS.

M3 CS je tu pro vás ve chvíli, kdy strašně moc chcete sporťák v limitované edici od BMW, ale zároveň máte děti a musíte mít čtyřdveřové auto. Nebo taky tehdy, když jste se u původní M4 CS nedostali na pořadník právě proto, že se jedná o limitovanou edici. Jo, to bude asi pravděpodobnější důvod.

Tak či tak, oproti standardní M3 má verze CS trochu té síly navrch. Třílitrový řadový šestiválec se dvěma turby byl vymasírován na výsledných 458 koní, což je o 27 koní víc, než u běžného modelu. Rostl taky točivý moment, konkrétně o 50 Nm na rovných 600 Nm. Svůj podíl na navýšení výkonu má mimo jiné i nový výfukový systém s aktivními klapkami.

Vzhledem k tomu, že z vozu vyletěly nějaké nepotřebné díly, a jiné díly byly nahrazeny karbonem, spadla hmotnost o nezanedbatelných 49 kilogramů dolů. To znamená, že se M3 CS dostane z nuly na sto za nějaké 3,7 sekundy a doleze až na elektronicky omezenou maximálku 280 km/h.

Převodovka je sedmistupňová dvouspojková a mezi zadními koly se objevil aktivní samosvorný diferenciál, jenž je k nalezení i v M3 s paketem Competition Package. Tlumiče jsou samozřejmě adaptivní, tedy nastavitelné v závislosti na jízdním módu. V základu máme k dispozici standardní ocelové brzdy, ale když už budeme v tom nakupování, byla by škoda něco nepřihodit a nemít karbon-keramické s delší výdrží. Lehounká kola inspirovaná DTM speciálem obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o šíři 265 mm vpředu a 285 mm vzadu.

Zkrátka nepřišel ani vnější a vnitřní design. Nový svalnatější přední nárazník má karbonové lízátko, které jde skvěle do páru se zadní odtrhovou hranou kufru. Uvnitř jsou sedadla oděná do kombinace černé a bílé kůže, Alcantarový volant a samozřejmě velká spousta plaket, odznaků a připomínek speciální edice.

Pokud se vám M3 CS zalíbila, bylo by vhodné sebou hodit. Mnichovská automobilka totiž vyrobí pouze 1200 kusů pro celý svět, takže mnoho zájemců ostrouhá.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
AspidMan
8. 11. 2017, 23:48

Taková blbost.

0 reagovat
Inženýr
10. 11. 2017, 07:51

Já si na to modelové značení snad nikdy nezvyknu. M3 jako sedan? M4? BMW "čtyři"? Má to nějaké vysvětlení?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte