načítám data...

BMW M5 – výkon supersedanu se zakulatil na 600 koní

Pamatujete, když bylo 600 koní naprosto zhovadilým výkonem, určeným pouze pro ty nejextravagantnější supersporty? BMW si to patrně už nepamatuje…

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Seznamte se s novou M5. Navenek sice není tak drsňácká, jako některé předchozí modely, a nemusíte být ani vyloženě laik, abyste jí zaměnili třeba za 530d s M-Packetem. Přesto je však jistá agresivita přítomna, a když nad tím tak přemýšlím, možná je to takhle lepší. Vždyť nespočívá kouzlo supersedanu právě v tom, že se jedná o vcelku běžně vypadající auto?

Dost ale prohlížení zvenčí. Tématem číslo jedna je samozřejmě pohonné ústrojí, v tomto případě vůbec poprvé disponující systémem M xDrive. Ten se probíral mnohokrát již dříve a účelem je spojit svět ukázněných čtyřkolek se světem chuligánských zadokolek.

Funguje to asi následovně. Pokud jedete s rodinou na hory a chcete tam opravdu dojet, necháte vše ve standardním režimu a M5 poslušně přenáší točivý moment tam, kde je ho právě potřeba. Když si chcete zablbnout inteligentně, přepnete do sportovního režimu a necháte čtyřkolku, aby dávala více prostoru pohonu zadních kol. No, a když přijde čas na neinteligentní blbnutí, dáte rovnou nejostřejší mód, vypnete stabilizaci a v tu chvíli máte pod zadkem čistou zadokolku, ochotnou prolétnout každou zatáčku bokem, nebo se namotat na nejbližší strom – to už dle volby a zkušeností každého soudruha.

Síla se do celého systému dostává skrze osmistupňovou převodovku a jejím původcem je posílená verze staršího osmiválce o objemu 4.4 litru. Agregát se dvěma turbodmychadly byl oproti předešlé generaci o něco přiostřen a nabízí pěkných 600 koní, připravených v plném počtu kdykoliv mezi 5 600 a 6 700 otáčkami. Jen pro porovnání, předešlá M5 měla koní jen 575. Navýšen byl i točivý moment, tentokrát z 677 na 750 Nm.

Co to všechno znamená? Z nuly na sto si to výkonný mnichovský sedan peláší za 3.4 sekundy a jede až 305 km/h. Tedy pouze pokud nejste socka, co si nepřiplatí za odstranění omezovače rychlosti, nastaveného na obligátních 250 km/h.

Celé tohle zvěrstvo, které je mimochodem s hmotností 1855 kilogramů od 90 kilo lehčí, než předchozí generace, vám pomohou krotit pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, aktivní řízení Servotronic, adaptivní tlumiče a za příplatek i karbon-keramické brzdy.

Uvnitř vozu si můžete připadat patřičně „emkově“ díky tuhým sportovním sedadlům, sportovnímu volantu s trikolórou a rudými tlačítky na přepínání jízdních režimů nebo třeba díky karbonovým dekorům.

Chcete-li vidět M5 naživo mezi prvními, potom nezapomeňte za pár dní vyrazit na autosalon ve Frankfurtu. Tady se M5 ukáže veřejnosti, než vstoupí do prodeje na jaře příštího roku. Co si za ní v BMW řeknou? To zatím bohužel neumíme říci. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
22. srpna 2017, 06:46
0

600 koní je trochu mazec...ale lepší, než kdyby to bylo na elektriku...:D A trochu mě děsí náhled té 4. fotky od konce. Když se na to podívám, tak to proporčně vypadá jako SUV. Ale svezení to bude fantastické...o tom žádná pochyba

reagovat
Evžen Masopust
22. srpna 2017, 14:54
0

Fakt že jo, skoro bych řekl že je to M6GT =D

beastar
22. srpna 2017, 15:15
-1

A vy nevíte že 600 koní je pro pitomce. To jsou ti joudové co neumí využít 100 koní, co využít. Užít si je! Navíc je to celé moc velké a pohodlné takže autenticita zážitků je skoro nulová. Ne, ne chlapci jak to nemá maximálně 166 koní a má to pevnou střechu a více jak dvě sedadla je to špatně. Měli by se v Mnichově poučit a zeptat de v Mazdě jak se to má dělat. Jen tu barvu trefili tady v galerii dobře...

reagovat
Evžen Masopust
23. srpna 2017, 09:43
0

Jako jó? Když koukám na BMW -- BMW 220i (no jó, tam je ta lavička vzadu) a nébo Z4 (no jó, tam je zas moc koníků)... Holt nezbývá, než koupit Caterham Roadsport =D

beastar
23. srpna 2017, 12:41
1

Koukám že někoho kdo považuje Miatu za matku automobilu jsem se asi dotknul. No jo holt logika srovnatelná s těmi, co bezmezně obdivují tdi a snížený VW:) Jooo s Catem by si tady udělal díru do světa. Já ještě zapoměl další faktor a tim je cena... Jen naprostý idiot a neřidič si koupí dražší auto než za 800 tisíc korun! Takže to chce lehký, roadster, zadarmo a sto koní. To je tady královská kombinace,D

Evžen Masopust
23. srpna 2017, 14:02
0

No jo no, peníze... Jdu tedy osedlat svůj Author Reflex a hurá si jízdu užívat leda za řidítky =D

beastar
23. srpna 2017, 14:08
0

Myslím že písmenka "M" prodávají na Aliexpressu:D To hned člověku zlepší náladu asi si to nalepím taky na kolo i na auto. Jestli už se tedy neprodává Mx-5 to bych si dal na šestiválcové Infinity s chutí hned bych se cítil jako větší petrolhead.

Evžen Masopust
23. srpna 2017, 14:48
0

Nedalo mi to a koukl jsem. Na Alim ne, ale E-Bay by to za nějaký ten peníz zaslalo: https://goo.gl/CjbWyp

beastar
23. srpna 2017, 15:41
0

Krásné. Hned je můj den zářivější a slunce svítí o něco víc a vůbec život je skvělý :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem