S čestnou výjimkou Cadillacu CTS-V, který při výkonu 640 koní pořád zachovává náhon na zadek, mají prakticky všechny sedany s obdobným výkonem pohon všech kol alespoň coby volitelnou položku. Je to tak nějak logické. Nikdo nechce přijet se svou steroidy-poháněnou čtyřdveřovou limuzínou v zimě pod kopec a zjistit, že se nahoru nevyškrábe, ani kdyby do kufru přiložil dva pytle cementu.
Se současnou M5 se vám ale tahle patálie ještě pořád stát může a tak se nechal ředitel divize „M“ Frank van Meel slyšet, že s příští generací bude tento „problém“ vyřešen. Stejně jako mnohá konkurence, nabídne i budoucí M5, která se představí možná ještě do konce letošního roku, pohon všech kol.
I když si teď mnozí puristé možná rvou vlasy hrůzou, z Mnichova přichází ještě jedno uklidňující sdělení. Vývojový tým okolo M5 totiž udělá naprosto všechno pro to, aby M5 přidáním předního náhonu neuříznul koule. Je prý prioritou číslo jedna, aby M5 zůstala i do budoucna ovladatelná jako zadokolka a řidičsky zajímavá, jen bude mít při tom všem o něco víc gripu. Holt už prostě nebude tak pěkně driftovat, co se dá dělat…
Nikde jsme se ale nedoslechli, jestli bude pohon všech kol u M5 zároveň jedinou volbou, či zda se bude jednat o příplatek ke standardní zadokolce.
05. října 2016, 08:11
0
Charger Hellcat je taky zadohrab ne? A to má 707 kobylek. Takže to už by měly být dvě vyjímky ;-)
05. října 2016, 17:08
0
No co, BMW jen pokracuje v nastolenem smeru "NASRAT NA TRADICE" rekl bych ze je to smer uplne na hovno ale mozna tomu proste jen nerozumim a nechapu vyssi princip...