reklama
načítám data...

BMW M5 jako všehrab…ale taky jako zadohrab…ale taky jako všehrab

17. května 2017, 13:50 2 komentářů Dominik Valášek Novinky

Budili jste se hrůzou při představě, že bude mít nová M5 pohon všech kol? Teď už nemusíte.

zobrazit celou galeriiNovinky: BMW M5 jako všehrab…ale taky jako zadohrab…ale taky jako všehrab

Z mnichovské automobilky se dostavila dobrá zpráva, podle které si budeme moci poháněná kola sami vybrat. Nikoliv však při konfiguraci nového auta, ale přímo za jízdy pomocí chytré elektroniky, která doprovází systém pohonu všech kol xDrive.

Už standardní xDrive u libovolného BMW je vždy nastaven tak, aby preferoval pohon zadní nápravy. Nová M5 ovšem půjde ještě dál a nabídne svému řidiči možnost pohonu pouze zadních kol. V takovém případě se zcela odpojí elektrohydraulická spojka, která přenáší točivý moment na přední kola, a M5 může rozhazovat zadkem a řádit jako černá ruka.

Celé to bude fungovat asi následovně – po nastartování se vůz zapne do standardního režimu 4WD s pohonem všech kol. To znamená již zmíněný pohon s preferencí zadku, ovšem stále s připřaženou přední nápravou. Přepnutí do režimu M Dynamic Mode aktivuje mód 4WD Sport, který preferenci zadku ještě posílí, takže náhon na předek hlídá pouze problémové, nebezpečné momenty. A konečně jakmile vypne řidič stabilizaci DSC, může ručně volit mezi všemi možnostmi 4WD, 4WD Sport a – virbl prosím – 2WD.

reklama

V ten moment se z nové M5 stává čistokrevná zadokolka, vezoucí si pár kilogramů pohonného řetězce navíc. Souhrnně vzato – jedná se o geniální kompromis, který má uspokojit každou potřebu a ke kterému se uchýlil už i Mercedes u nového AMG E63. Neděláme si však iluze, že by tato možnost volby zabránila pravověrným petrolheadům v nadávání, že se ze šestisekoňových supersedanů staly „nudné všehraby“.

Když už jsme u toho výkonu, nová M5 – stejně jako ta stará – vyjede na trh s vrcholnou verzí osmiválce o objemu 4.4 litru, dopovaného dvojicí turbodmychadel. Agregát podle dostupných informací zvládne nějakých 600 koní a supersedan rozpohybuje z nuly na sto za obdivuhodné 3.5 sekundy. O přenos síly se postará osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Oficiální debut nové M5 je naplánován na podzim letošního roku – nejpravděpodobněji do Frankfurtu.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

H_F
21. května 2017, 18:49
0

lol, porad to ma ten biturbo v8, kterej se ma problem dozit sotva 100kkm?

reagovat
Franz Kafka
21. května 2017, 21:52
0

Viděl jsem jeden co udělal i 112 000 km. Bez problému:) ovšem to nemění nic na tom, že tyhle těžké dinosaury nezávisle na výrobci nic jiného rozumně nerozhýbá.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee HO 1993
Jeep Cherokee HO

1993 rok výroby
200 koní výkon
3 999 ccm objem

Pontiac Bonneville SE Automatic 3.8 V6, 1990 1990
Pontiac Bonneville SE Automatic 3.8 V6, 1990

1990 rok výroby
167 koní výkon
3 789 ccm objem

Ford Mustang Roush Rs3 2013
Ford Mustang Roush Rs3

2013 rok výroby
630 koní výkon
5 000 ccm objem

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem