načítám data...

BMW M4 DTM Champion Edition není jen o pozlátku a samolepkách

18. října 2016, 12:00 5 komentářů Dominik Valášek Novinky

Není to tak dlouho, co jsem se rozčiloval nad způsobem, kterým BMW plácá dohromady svoje „speciální edice“.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Většina speciálních edic bavorské automobilky spočívá v dnešní době v tom, že se na zcela sériové auto plácne pár znaků navíc, plaketa před spolujezdce a samozřejmě se nesmí zapomenout na lišty prahů, které jsou sice vidět jen při nastupování a vystupování, ale o to více dělají auto. Zjevně.

Jenže teď se BMW rozhodlo nabídnout něco opravdu speciálního. Pod lehce krkolomným názvem BMW M4 DTM Champion Edition se ukrývá oslava vítězství Marca Wittmanna v seriálu DTM. A M4 na sebe vzala pro tuto příležitost takřka závodní kabát. Vozu se vyrobí všehovšudy 200 kusů a specifikace je hodně podobná verzi M4 GTS, která už je nějakou dobu rozprodaná.

Zevnějšek odívá bílou barvu s „M“ trikolórou, ctící zbarvení závodního DTM speciálu. Přední spojler, křidélka na nárazníku, kryty zrcátek a zadní přítlačné křídlo, to vše je zhotoveno z karbonu. Kapota, střecha a zadní difuzor, ze kterého ústí titanový výfukový systém, jsou potom vyrobeny z materiálu známého pod zkratkou CFRP, tedy z plastu vyztuženého karbonovými vlákny.

Předek auta stojí na devatenáctipalcových kolech, zadek na dvacítkách a obuty jsou gumy Michelin Pilot Sport Cup 2. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy a v každém rohu auta nalezneme také plně nastavitelný, závodní tlumič. Z interiéru zmizela všechna standardní sedadla, ta zadní byla nahrazena trubkovým bezpečnostním rámem, ta přední potom závodními skořepinami s pětibodovými pásy. I přes všechno to odlehčování, pořád zůstalo také vcelku dost komfortní výbavy. Navigace, klimatizace, audiosystém, parkovací senzory, adaptivní světlomety, všechno máme.

No a nakonec přišel na přetřes i motor. Třílitr s dvojicí turbodmychadel dostal vstřikování vody do sání vyvinuté firmou Bosch, které před časem debutovalo v již zmíněné M4 GTS. Výsledkem je 500 koní výkonu, 600 Nm točivého momentu a zrychlení z nuly na sto za 3.8 sekundy. Maximálka je elektronicky omezená, ale nikoliv na obligátních 250 km/h, ale rovnou na 305 km/h.

Trochu háček zůstává v ceně. 148 500 euro, nebo chcete-li 4 009 500 korun. To je sice dost raketa, ale na druhou stranu, za exkluzivitu omezené série a přidané prvky se prostě musí zaplatit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. října 2016, 21:11
0

Ta cena je priserna, ale auto podle mne vypada skvele. Jen to zadni kridlo bych asi hodil do popelnice. Ale zajimalo by mne, jestli to vubec bude homologovane pro normalni provoz, protoze bezpecnostni ram ani vicebodove pasy u nas normalne neprojdou.

reagovat
Sklenk@
18. října 2016, 21:34
0

GT3 RS je má taky a pár jich tu jezdí.. Nebál bych se toho, že si automobilka nedokáže vyjednat vyjímku. Kor když je to tak "ze série" :).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. října 2016, 07:54
1

U těch pásů asi jo. U té klece to už asi bude horší. Ale ona je otázka, jestli to bude určené do běžného provozu. Některá Ferrari taky nejsou. No každopádně vzhledem k pořizovací ceně nad tím nemusíme přemýšlet. :-)

Trinom
19. října 2016, 13:38
0

To auto má jen polorám za sedačkama, ten projde.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. října 2016, 13:49
0

Je to možný. Ale jak jsem říkal. Vzhledem k ceně nad tím nemusíme přemýšlet. :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem