Většina speciálních edic bavorské automobilky spočívá v dnešní době v tom, že se na zcela sériové auto plácne pár znaků navíc, plaketa před spolujezdce a samozřejmě se nesmí zapomenout na lišty prahů, které jsou sice vidět jen při nastupování a vystupování, ale o to více dělají auto. Zjevně.
Jenže teď se BMW rozhodlo nabídnout něco opravdu speciálního. Pod lehce krkolomným názvem BMW M4 DTM Champion Edition se ukrývá oslava vítězství Marca Wittmanna v seriálu DTM. A M4 na sebe vzala pro tuto příležitost takřka závodní kabát. Vozu se vyrobí všehovšudy 200 kusů a specifikace je hodně podobná verzi M4 GTS, která už je nějakou dobu rozprodaná.
Zevnějšek odívá bílou barvu s „M“ trikolórou, ctící zbarvení závodního DTM speciálu. Přední spojler, křidélka na nárazníku, kryty zrcátek a zadní přítlačné křídlo, to vše je zhotoveno z karbonu. Kapota, střecha a zadní difuzor, ze kterého ústí titanový výfukový systém, jsou potom vyrobeny z materiálu známého pod zkratkou CFRP, tedy z plastu vyztuženého karbonovými vlákny.
Předek auta stojí na devatenáctipalcových kolech, zadek na dvacítkách a obuty jsou gumy Michelin Pilot Sport Cup 2. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy a v každém rohu auta nalezneme také plně nastavitelný, závodní tlumič. Z interiéru zmizela všechna standardní sedadla, ta zadní byla nahrazena trubkovým bezpečnostním rámem, ta přední potom závodními skořepinami s pětibodovými pásy. I přes všechno to odlehčování, pořád zůstalo také vcelku dost komfortní výbavy. Navigace, klimatizace, audiosystém, parkovací senzory, adaptivní světlomety, všechno máme.
No a nakonec přišel na přetřes i motor. Třílitr s dvojicí turbodmychadel dostal vstřikování vody do sání vyvinuté firmou Bosch, které před časem debutovalo v již zmíněné M4 GTS. Výsledkem je 500 koní výkonu, 600 Nm točivého momentu a zrychlení z nuly na sto za 3.8 sekundy. Maximálka je elektronicky omezená, ale nikoliv na obligátních 250 km/h, ale rovnou na 305 km/h.
Trochu háček zůstává v ceně. 148 500 euro, nebo chcete-li 4 009 500 korun. To je sice dost raketa, ale na druhou stranu, za exkluzivitu omezené série a přidané prvky se prostě musí zaplatit.
18. října 2016, 21:11
0
Ta cena je priserna, ale auto podle mne vypada skvele. Jen to zadni kridlo bych asi hodil do popelnice. Ale zajimalo by mne, jestli to vubec bude homologovane pro normalni provoz, protoze bezpecnostni ram ani vicebodove pasy u nas normalne neprojdou.
18. října 2016, 21:34
0
GT3 RS je má taky a pár jich tu jezdí.. Nebál bych se toho, že si automobilka nedokáže vyjednat vyjímku. Kor když je to tak "ze série" :).
19. října 2016, 07:54
1
U těch pásů asi jo. U té klece to už asi bude horší. Ale ona je otázka, jestli to bude určené do běžného provozu. Některá Ferrari taky nejsou. No každopádně vzhledem k pořizovací ceně nad tím nemusíme přemýšlet. :-)
19. října 2016, 13:38
0
To auto má jen polorám za sedačkama, ten projde.
19. října 2016, 13:49
0
Je to možný. Ale jak jsem říkal. Vzhledem k ceně nad tím nemusíme přemýšlet. :-D