načítám data...

Bazarový snílek - dvoukolová podzimní edice

Máte rádi lov na bazoši? Baví vás se v něčem vrtat a nemáte přes zimu program? Tak se na to mrkneme.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek - dvoukolová podzimní edice

Tak prázdniny nám skončily, děti se vypraví zpátky do škol, po zhruba ročních prázdninách. Venku se nám postupně ochlazuje a prší. Pomalu ale jistě se chystáte zazimovat vaši víkendovou KaK leštěnku. Případně na opačné straně spektra, vytáhnout z kopřiv „kompaktní šestatřicítku“ se svarosvorem, hodit do ní baterku a zjistit, jestli ještě naposled zavrčí a vyrazí vstříc dalšímu záhozu v další zimě. Rekapitulujete uplynulou sezónu, možná litujete nějakých chyb, kterých jste se dopustili, ale nezoufejte. Vždycky je tu prostor pro další!

Jelikož vás tolik baví moje svěží povídání o dobrodružstvích z jedné stopy … aspoň předstírejte že jo!  Rozhodně vás napadlo na ten bazoš hodit očko, co by se tam dalo vylovit. Tak přesně teď je ten čas, podobně jako ostatní sezónní zboží, i motorky nyní naráží na tvrdé konco-sezónové-dno. To je právě ten nejlepší čas pro koupi, protože investice a tak. Ano, já jsem provedl výměnu přímo uprostřed prázdnin, ale to se zařadí do cyklu „dělejte co říkám, ne to, co sám dělám“.

/www.flickr.com

Mířit budeme na samou hranu toho, co jde pořídit a případně přes zimu uvést do provozuschopného stavu. Takhle na podzim se totiž vždycky najde spousta popadaných kusů za super ceny. Nebo těch, co přišly z jakýchkoliv důvodů o prostor, kde přečkat zimu a musí z domu.

Skoro bez práce

Přemýšlel jsem, zda dát na začátek i nějakou normální, skoro vážnou radu nebo se rovnou začít rochnit v nesmyslech. Fajn, tady jsou nějaké ideální „první“ motorky. Jednoduchá a spolehlivá technika. Na tomhle místě si nemůžu nepřihřát svou SV polívčičku. Dokonce to vypadá, že na nich zas tak moc práce přes tu zimu nebude.  Pokud by to byla z nějakého důvodu překážka, tak pro dobrodruhy, by se našel i tzv. „ rozdělaný projekt“, čti „soubor náhradních dílů, rozuměj „šrot“, ale zprovoznit by to nejspíš šlo.

Spousta práce

Mate rádi stavebnice nebo puzzle? Hráli jste si jako mladí s legem? Je to už delší dobu, co jste byli mladí? Hráli jste si s merkurem? Mrzí vás, že dnes už nemůžete, protože by se na vás ostatní koukali přes prsty? Pro všechny, kteří odpověděli alespoň jednou ano tu mám řešení! Za cenu jedné (maximálně dvou) lego stavebnice vám studnice příležitostí, známá též jako bazoš, přináší tento skvost. Vše by mělo být oživeno a připraveno k sestavení. Pozitivní rozhodně je, že se tahle stavebnice chvástá kompletností. Zamrzí pouze absence papírů, přihlášení bude zřejmě možné jen na veteránské značky. Nicméně na papíry to nejezdí a pokud je pro vás skládání přidaná hodnota, nic vám nebrání po sestavení a pár svezení okolo zahrady poslat dál, ideálně zas na jaře, a přihlášení už bude trápení pro nového majitele.

Sice práce, ale pak rychlost!

Štve vás nemožnost dostihnout, či dokonce předjet, nekonečné zástupy firemních naftových vozidel vaší Miatou? Už nic neříkejte. Za pouhou polovinu nákladů na vyvaření nosníků můžete sáhnout po legendárním sportu od Suzuki. Značka, která v inovacích a představování nových modelů bez problémů předstihne … eeeh, Ladu? Z toho samozřejmě pramení i pozitiva – léty prověřená, spolehlivá technika a poměr cena/výkon téměř nevyčíslitelný. Z nuly na sto dřív, než začnete volat mámu. Jen je třeba mít se na pozoru. Jednak přímo majitel přiznává některé drobné nedostatky. Druhak vám jistě neunikl černý matný celolak. Situace je stejná jako s auty, vybavenými tímto doplňkem. Majitel sice vždy tvrdí, že je to cool a nebylo to kvůli nehodě, ale věřit se tomu moc nedá. Obzvlášť po pětadvaceti letech provozu a pohybu v nejnižším cenovém spektru pro daný model nebo pojízdnou motorku/auto vůbec. Nemusí to být nutně problém, za zkoušku nic nedáte, jen si k podobným věcem nevytvářejte hlubší vztah. Pozor na cokoliv, co se ve vyšších rychlostech projevuje jako „to je jenom nevyvážená guma, kámo“. Pokud by vám mat přišel moc nóbl, můžete mít i předělávku na streetfighter, taktéž určitě nikdy nepadenou.

Vyšší cena, za to spousta práce

Třeba vás výkon nezajímá. Co poměr cena/objem? Na Harley zapomeňte, i když si tady trochu nadsadíme rozpočet, za tuhle cenu můžete mít s logem H-D leda brašnu. Co raději sáhnout po celé motorce, které chybí akorát to logo? Yamaha Virago má všechen styl a objem za zlomek ceny. Vybrat si můžete hned z několika v různých fázích rozkladu, teda renovace. Dá se vybírat i z menších kubatur, ale tak nějak mám pocit, že tady k tomu ten zbytečně obří motor prostě patří.

Spousta špinavé práce

Možná vám chybí řidičák skupiny A a nechcete si ho dělat kvůli chvilkovému rozmaru. Možná mate strach z okolního provozu nebo se v případě pádu nechcete klouzat po asfaltu, není to totiž moc příjemný. Zachovejte klid, samozřejmě tu je možnost i pro vás. Když budete mimo silnici, tak tam není ani provoz ani potřeba oštemplovanýho cáru papíru. Zajímat vás budou terénní motorky. Alespoň průměrná mechanická zdatnost zde ale bude klíčová. Endura mají oproti silničkám zkrátka tvrdší život. Létají vzduchem a padají na zem několikanásobně častěji. Takřka všechna ložiska budou obsahovat vůli nebo písek nebo obojí, zkrátka je velmi pravděpodobné, že na těchto ojetinách bude „práce jako na kostele“. Nicméně, taky následně spousta zábavy při prohánění se po zahradě, louce či opuštěném lomu. Pro tu čirou esenci a vůni této zábavy by byl samozřejmě nejvhodnější dvoutakt. Vůbec není třeba se nechat odradit nízkým obsahem, ano uveze vás to a v terénu bude mít víc výkonu než vy odvahy. Pokud by náhodou hlasité bzučení nebyl váš styl, je samozřejmě možnost sáhnout po čtyřtaktu. Nebo některé z mnoha punk-staveb, mě osobně zaujala nejvíce tato, s motorem z CBR a zásobou pneu na … ano.bazoš.cz

Něco si vyberte a s chutí do toho! Práce na motorkách je svým způsobem radost. Oproti autu je to všechno jednoduché, snadno přístupné, člověk nepotřebuje zvedáky, diagnostiky nebo speciální nářadí. Desítka klíč, šroubovák, kleště a opravíte většinu věcí. Obyčejná sada nářadí z Lidlu je už přehnaně kvalifikovaná. Elektronika je pro blbce, prostě někam vedou dva dráty a ty na koncí svítí, blikají, troubí nebo hází jiskru, nic jiného! Pro mě byl i tohle jeden z důvodů pořízení motorky. Člověk si na tom může sám podělat a mít dobrej pocit. Tutoriálů po internetech je nepočítaně, i když pro inspiraci bych sem mohl přihodit i můj vlastní. Spíš jen takovej inspirativní, co a v jakých podmínkách se dá opravit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
03. září 2021, 08:13
3

hrůza... nářadí se mě v garáži klepe strachy, jen to čtu a vidím...:D Jinak Viragio je podle mě snad neohavnější motorka všech dob...něco tak strašně neproporčního jsem asi neviděl, dokud nevydali Fabii sedan:D

reagovat
mariov8
07. září 2021, 09:37
1

Kawasaki ER5 jsem měl, na dobrých pneu stíhala kolegy na litrech v Alpách, teda, dokud nepřišla rovinka... Hnal jsem ji tak, až se na jednom pasu doslova poblil motor, panák chladící směsi šel přepadem ven, ale bez dopadu na funkčnost. První velká motorka. Fenomenální motor, ale jenom průměrný podvozek a hlavně brzdy potřebují alespoň pancéřovku a slušný obložení dopředu. Nikdy s ní nic nebylo, gumy Pirelli Sport Demon nestojí majlant a jezdila do 5,0L/100km.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem