Volkswagen ID.Buzz LWB
Volkswagen ID.Buzz je takový milý elektromobil s nádechem retra, který se líbí snad každému a v funguje poměrně obstojně i v reálném světě. Snad jen, ta přepravní kapacita by mohla být o kus lepší v autě tohoto zaměření. Nicméně nesmutněte, zdá se, že prosby všech, kteří potřebují opravdu prostorný elektromobil byly vyslyšeny a VW odtajnil prodlouženou variantu svého Buzzíku. Na co se tedy můžeme těšit? Prodloužená verze dostane vetších rozvor o celých 250 mm, což už je tedy pořádné natažení. Celkem to tedy bude dělat 3239 mm rozvoru a na délku 4962 mm. Větší budou i zadní posuvné dveře a to přesně o 192 mm, pro lepší přístup dovnitř. Výrazné protažení délky však v tomto případě nemá vliv pouze na uspořádání vnitřního prostoru, který bez problémů pojme i velmi prostorově náročnou rodinu, nýbrž z toho elektrický VW těží i po stránce techniky.
ID.Buzz LWB totiž dostal i větší kapacitu akumulátoru, nově to bude činit až 91 kWh, což samozřejmě slibuje prodloužení dojezdu. Nový je též samotný elektromotor o výkonu 286 koní a s točivým momentem 560 Nm. Dobíjení akumulátoru probíhá výkonem až 200 kW, takže ani dálkové cestování by v tomto případě nemusel být neřešitelný problém. Pro úplně fajnšmekry tu mám ještě poslední zprávičku. Byla oznámena též verze GTX, čili ten úplně nejvíc nejsilnější ID.Buzz, který bude k mání. Nabídne pohon všech kol a maximální výkon 340 koní. A měl by přijet na trh již příští rok.
Volkswagen Golf R 333
Další novinka z Wolfsburgu je z docela jiného soudku. Osmá generace tohoto německého bestselleru nemá zrovna na růžích ustláno. Problémy provázely uvedení na trh, stejně tak se lidem nepozdával nový způsob ovládání interiérových prvků a také tu byly jisté obtíže s novou architekturou multimediálního systému a obtíže s výpadky výroby. No zkrátka to nebyl úplně jednoduchý start, který podtrhla zpráva z počátku letošního roku, která říkala, že Golf po dlouhých 14 letech už není nejprodávanějším autem Evropy. To však naštěstí nemění nic na tom, že aktuální Golf je pořád dobrým vozem. Tím spíš to platí pro jeho vrcholné verze. Legendární GTI je super a nadchne každého milovníka hothatchů. Ostré R pak jezdí tak dobře, že nevycházíte z úžasu a přemýšlíte, jestli jeho schopnosti už nejsou za hranou toho, co lze běžně využít. Vzhledem k tomu, že u Volkswagenu mají rádi různé limitky a obzvláště ty, z nejrychlejšího eRka, tak se rozhodli, že nám po výroční limitce 20th anniversary nadělí hned další. Tentokrát se bude jmenovat prostě jen 333, což má hned dva významy. Ten první odkazuje na počet koní, kterými tento Golf disponuje, ten druhý na počet plánovaných kusů. Techniku tato limitka převzala od oné výroční edice, takže se můžete těšit na již zmíněných 333 koní, stovku zvládne za 4,6 s, maximální rychlost se zastaví až na 270 km/h a slavný Nürburgring obkrouží za 7 minut a 47 sekund. Inu, je to pořádný fofrník. A ta citrónová žlutá, která je určena výhradně pro tuto edici, vypadá skvěle. Menším negativem může být vysoká cena, která bude činit nějakých 76 tisíc Eur, nicméně to nás tížit nemusí, dostupnost vozu se omezuje výhradně na Německo. A když teď vím, jak fantasticky jezdí edice 20th Anniversary (a vy se to dozvíte v nejbližší době), tak se nebojím o to, že by se rychle nevyprodala i tato verze.
Range Rover Sport SV
Řada Sport bývala u Range Roveru vždycky tak trochu v pozadí. Reálně neměla se sportováním moc co dočinění, spíše se jednalo o model pro lidi, kteří chtěli trochu toho sportovního střihu, a jinak jim bylo celkem fuk, jak jezdí. Tak přesně tot se právě mění. Range Rover představuje ten nejdivočejší Sport ze všech, variantu SV. Oč běží? Pod kapotou pracuje posilněný mild-hybridní osmiválec, který nově posílá na všechna čtyři kola moc hezkých 635 koní a 750 Nm. Zrychlení z nula na stovku se snížilo na 3,8 s a maximální rychlost se posunula až na vcelku extrémních 290 km/h. Tohle bude tedy pořádná jízda. Samozřejmostí je úspora hmotnosti, v konkrétním případě 76 kg. O zastavení se postarají karbon-keramické brzdy. Neobyčejným výkonům se přizpůsobil také podvozek, kde můžete počítat s aktivním řízením všech kol pro větší hbitost. Novinkou je hydraulicky propojené pneumatické odpružení, což umožnilo odstranit konvenční stabilizátory, aniž byste se museli obávat problémů s přílišným nakláněním karoserie. To je hodně zajímavá novinka a byl bych velmi zvědavý na její fungování. Bohužel zrovna nemám k dispozici těch zhruba 5,5, milionu korun, na které tato splašená stodola vyjde v úvodní “Edition one.”
afro-r1
07. 6. 2023, 12:37 1 reagovatSkoda, ze u Buzz neprodlouzili, podobne jako u Mercedesu, spis zadni previs, nez stred vozu. Opticky by mu to, podle me, prospelo
Frankie
07. 6. 2023, 14:53 0Optický možná ano. Ale z pohledu praktičnosti je asi toto lepší.
Splašená stodola RR, to je tedy mazec. Skoro až neskutečně, že se něco takového blíží výkonům supersportů