Hlavní novinky minulého týdne se objevily na autosalonu NAIAS v Detroitu. A protože všechno podstatné bylo představeno hned na začátku, stačí si přečíst náš přehled z prvního dne. Teď se pojďme podívat na to ostatní…
Jedinou konstantní vlastností světa je to, že se neustále mění. A spoléhat na klišé a "osvědčené pravdy" tedy bývá poněkud ošemetné. Vezměte si třeba základní poučku, že americká auta jsou těžká, nebrzdí a nezatáčí. Teď tu ale máme nový Cadillac CTS-V, který nejenže má více výkonu než M5 a E63 AMG, ale také je lehčí. A Cadillac se chlubí tím, že na rozdíl od německé konkurence nabízí brzdy dostatečně schopné pro okruhové ježdění již v základu a ne za příplatek. Alespoň že 6,2 V8 s rozvodem OHV, kompresorem a výkonem 640 koní působí stejně americky jako čtvrtlibrák se sýrem.
Věci se ostatně mění i u té M5. Její příští generace prý bude lehčí, výkonnější (i když slibovaných 600 koní stále na Cadillac nestačí) a navíc jako první produkt Divize M nabídne quattro pohon všech kol. Zákazníci, kteří chtějí lifestylový produkt skutečně sportovní sedan se tak budou moci vydat na lyže do Alp či se prodírat třemi centimetry sněhu u Muzea bez obav, že se dostanou do životu nebezpečné situace.
Ti skutečně moderní zákazníci značky BMW ale nehledají výkonný osmiválec nebo čtyřkolku s důrazem na pohon zadních kol. Pokud chcete být skutečně trendy a okouzlit ekologistky zachránit lední medvědy, dáte zcela jistě přednost "ekosupersportu" i8 , zatímco na popojíždění po městě si pořídíte ekovozítko i3 . Přidáte se tak k 17 793 zákazníkům, kteří tak učinilo minulý rok (16 052 z nich pořídilo i3, zbývajících 1 741 si udělalo radost s i8).
Luxusní SUV jsou dnes hit. Zákazníci znovu objevili, že vysoký posaz, světlá výška dostačující i k překonání větších nerovností než je odhozená čtvrtka papíru či přejetá žížala, a slušný rozhled z výšky – tedy věci, které sedany ztratily někdy kolem druhé světové války – mají své kouzlo. Zatímco superluxusní pseudoteréňák Mercedes-Maybach nám sice šéf značky Dieter Zetsche slíbil, ale nic konkrétního nevíme, nové Bentley už se představilo na videu. A víme i, že se bude jmenovat Bentayga. Proč pojmenovat luxusní britsko-německo-slovenský vůz po kusu šutru s nevyslovitelným jménem kdesi na Kanárech, to je nám však stále záhadou.
Zůstalo na světě alespoň něco při starém a "v pořádku"? Zeptejte se u Porsche. Minule jsme mluvili o tom, že se chystá ostrá verze Caymanu, která dost možná převezme pozici "nejřidičštějšího" Porsche. Bude ale i nová 911 (991) GT3. A i přes dřívější zvěsti o turbu jí nakonec zůstane atmosférický motor, a i jinak se bude držet tradičního receptu. Tedy s jednou výjimkou. Standardní (a jedinou nabízenou) převodovkou bude dvouspojkový automat PDK. Manuál možná přijde časem jako alternativa, ale možná ne. Ostatně, závodní auta také manuály dávno nemívají…
17. ledna 2015, 20:44
0
Dúfam, že táto rubrika bude pravidelná, automobilovej žurnalistiky s vtipom a nadhľadom je zúfalo málo.
mimochodom - u Muzea čtyři
17. ledna 2015, 21:58
0
Máme to v plánu :)