Luxusní SUV jsou dnes neobyčejně horké zboží a nic na tom nemění ani fakt, že puristům a "pravým enthusiastům" z toho naskakuje husí kůže. Už jsme viděli SUV od Jaguaru, SUV od Maserati, potvrzené je SUV od Bentley a tudíž už nezbývá moc prostoru, kam jít dál. Ferrari definitivně popřelo, že by kdy vyrobilo cokoliv takového a Lamborghini se také nejspíš nechystá postavit náhradu za LM-002, i když kdo ví. Tím, kdo definitivně zboří růžový svět milovníků "aut tak, jak dříve byla a proto by tak i měla být" se tak stane symbol snadno vydělaných peněz a rapperského nevkusu britské aristokracie a elegance, slavný Rolls-Royce. Automobilka samozřejmě nemluví o SUV, protože Rolls by nikdy neměl být "sport", natož "utility", ale její tisková zpráva hovoří o "automobilu, který projede všude" a doplňuje to zašlými starými fotkami a zmínkami o Lawrencovi z Arábie. Ruští oligarchové a ropní šejkové budou určitě spokojeni!
Pokud váš svět po přečtení předchozího odstavce potemněl, pokusíme se ho rozjasnit. Zdá se totiž, že si u Bentley vzpomněli na časy velkého W. O. Bentleye, slavných "Bentley Boys" a gigantických strojů s motory zvícími těch leteckých, a rozhodli se postavit dvoumístný sportovní automobil. Zatím o něm nevíme vůbec nic, kromě toho, že by mělo (vcelku pochopitelně) jít o luxusní GT. Že by konkurent pro Mercedes SLS AMG?
A když už mluvíme o Mercedesu, tak je to právě Stuttgartská značka, která přichází s vozem z kategorie, která mnohem víc než výše zmíněné příspěvky od Bentley a Rolls-Royce ztělesňuje tradiční luxus. Nedávno představená třída S se totiž po okouzlujícím kupé dočká také opulentního kabrioletu. Je to poprvé od šedesátých let, kdy Mercedes nabídne svoji vlajkovou loď v otevřené verzi – a to je podle nás známka, že svět je přes všechno, co by mohlo naznačovat opak, stále v pořádku.
Více špionážních fotek najdete tradičně na serveru Autoblog.com
Jenomže ne pro každého je symbolem luxusu to, že mu fouká na hlavu a dělají na něj ptáci. Někteří jedinci jsou přesvědčeni, že luxus = prostor. A chtějí obojího opravdu hodně. Pro mě má Mercedes další věc, která v jeho nabídce několik desetiletí víceméně chyběla. Nový, téměř 6,5 metru dlouhý Mercedes-Maybach S600 Pullman má všechny, které správný plutokrat potřebuje. Spousty místa, veškerou myslitelnou výbavu (plus nějakou navíc), prostor pro vaše pohůnky, bodyguardy a jiný plebs, který činí váš život snesitelným a život vašich konkurentů/disidentů nesnesitelným nebo krátkým, a samozřejmě také dvanáctiválec biturbo o 530 koních a 830 Nm . Je sice moc podobný standardní třídě S, než aby vyvolával stejné emoce jako diktátorská W100, ale pokud se chystáte na kariéru afrického diktátora nebo evropského kapitána průmyslu, nemůžete si dnes nejspíš koupit nic jiného.
Aby ale nevznikl dojem, že tento týden byl zajímavý jen pro příslušníky onoho příslovečeného 1%, nebo možná spíš 1 promile, máme tu také novinku od Audi. To odhalilo skicu konceptu Prologue Avant, ze kterého by se mohl zrodit vrcholný kombík v nabídce značky. Možná S7 Avant? Nebo dokonce S9 Avant? Jeho cílovou skupinou jsou očividně spěchající tatínkové s ekologickým smýšlením, proto je jeho čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec nejen doplněn o dvě turba, ale také o hybridní ústrojí. Výsledkem je nějakých 677 koní, 950 Nm a 0-100 km/h za 3,5s.
No a co když jste automobilka, která nenabízí ani superluxusní SUV, ani dvoumístné GT, natož čtyřmístné megaluxusní kabrio či ultra limuzínu? Dokonce ani sportovní superkombík? A vaší poslední novinkou je jen velký facelift nová generace schopného, ale poněkud nudného supermini? Potom vám pro získání pozornosti nezbývá než udělat to, k čemu se uchýlil britský Vauxhall. Přidělat auto na kus betonu vzhůru nohama.