načítám data...

Autíčkář na lovu: Extravagance do 100 tisíc

Být na silnicích výstřední nebo kroutit chodcům hlavy dokáží nejlépe auta, jejichž cena je sedmi až osmimístná. Jenže co když je rozpočet zlomkový? Dá se získat čtyřkolová extravagance už za 100 tisíc? To jsme se pokoušeli zjistit v tuzemské inzerci.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

100 tisíc lze v automobilovém svět utratit různě. Ty nejběžnější koupě tvoří šedé myšky všedního dne v podobě ojetých Fabií, Focusů nebo Passatů, kterých si nikdo nikdy nevšimne. Další část zaujímají vehikly ve skupině ‚první vysněné auto‘, kam spadají všechny přeživší (i nepřeživší) BMW E46, Miaty, Hondy v nejtočivějších motorizacích a podobná individua. Ta už u úzké skupiny populace jakýsi zájem vzbudit dokážou, ale žádné terno pro extroverty to není. Takže jsme si položili otázku – dá se 100 tisíc vyměnit za auto, které při průjezdu městem dokáže otočit krkem většího než zanedbatelného počtu lidí? Zároveň jsme si dali podmínku, že by onen vehikl měl být v rozumném stavu a relativně rozumně provozovatelný. Jestli se to povedlo, posuďte sami…

Oldsmobile Aurora – 74 000 Kč

Začneme kontroverzně. Oldsmobile Aurora je dostatečně velký (více než 520 cm délky) a dostatečně úchylně tvarovaný, aby vzbudil rozruch. Otázkou je, zda onen rozruch bude obdivného, nebo spíše posměšného charakteru. Aurora totiž pro citlivé oko Evropana vypadá… no, poněkud zvláštně. Majestátní rozměry jsou spojeny s poněkud netypickými mohutnými oblinami. S přídí bez masky a pohledem přivřených očí pak kouká tenhle Oldsmobile bystře asi jako vagón tupých bruslí. Osmiválec Northstar o objemu 4.0 V8 původem od Cadillacu sice produkuje 250 koní, ale také je znám svou vrtošivou povahou a možnými nákladnými opravami. Abych ale nebyl jen negativní, krom impozantního vzhledu dostanete také prostorný a komfortní interiér (byť opět očima Evropana ne zrovna přesvědčivě zpracovaný), na svou dobu přímo napěchovaný technologiemi, a mimořádně pevný skelet, který údajně během testování v GM poškodil nárazovou stolici. Takže zbývá překousnout vzhled nebo si prostě říct, že Vavris nemá vůbec pochopení pro výstředně tvarované sedany, a strhávat na sebe pozornost nafouknutým Oldsmobilem.

Wartburg 353 W + obytný přívěs – 78 000 Kč

Ještě pár desetiletí nazpět by po smraďochovi od dederónů neštěkl ani pes. Leč v roce 2015 už je nezaměnitelný zvuk tříválce pracujícího na principu náhodných výbuchů raritní stejně jako libá vůně (chcete-li smrad) nedokonale spáleného naturalu s olejem pro dvoutakty. Tím pádem východoněmecká alternativa škodovek dle mého názoru dokáže otáčet hlavy ještě dřív, než ji ony hlavy spatří. Tím spíš, když je v zachovalém stavu a doplněna o stylový dobový přívěs, jenž má na kolech stejné chromové poklice jako jeho červený tahač. Wartburg obtěžkaný obytňákem sice při jízdě do kopce podlehne i čmelákovi, který vyšňupal celé pole jetele, ale styl bude do okolí vyzařovat o to delší dobu. Uvnitř si navíc užijete skutečně spousty světla, prostoru a pohodlí. Hledání rychlostí vtipnou atrapou řadící páky pod volantem vás dostane úplně. A do toho to nepravidelné a návykové Blom blo-blo-blo-blop.. pp. blom, blop, blop, blo-blo-blo, blrrrooom blo blo-blo-blo blop..

PS: Dodnes mě překvapuje, že Wartburg nikdy nebyl služebním autem Jamese Bonda – krycí kouřovou clonu má lepší než přeložená Tatra 148.

P.P.S. by VojtaD: … a ve stínu vaší kouřové clony bude celý VW skandál s podvádějícími diesely nicotný a legrační.

Jaguar XJ6 3.2 (X300) – 80 000 Kč

Když si koupíte ojetou A8, 7er nebo S-klasse, veřejnost si vás automaticky zařadí do sorty těch divných lidí, jejichž zdroje příjmů jsou stroze schovány do sousloví „byznys voe”, a to ani nemusíte mít na krku otrokářské okovy či být oděni v nejpopulárnější úbor ústeckého kraje. Jenže kupte si starý Jaguar, a se stane něco úplně jiného. Průměrný pasák si totiž pod pojmem Jaguar představí leda to, co mají jeho ovečky namalováno na spodním prádle, a aristokratická limuzína je příliš elegantní a moc málo nabubřelá, než aby byla v mezích jeho rozlišovacích schopností. Veřejnost tohle podvědomě ví a tak se spíš než pohrdavých pohledů dočkáte pouštění z vedlejších ulic – protože si každý tu krásku bude chtít prohlédnout. A zařazeni budete někam mezi stylového bohéma a avantgardního umělce. Do sto tisíc sice lze sehnat XJ6 III.série, která ke stylu bude přidávat i dávku raritního retra, z hlediska provozuschopnosti a spolehlivosti však bude daleko lepší volbou novější generace X300. Třeba tenhle béžový sedan vypadá velmi zachovale. Šestiválec 3.2 byl základním motorem v nabídce a jeho 215 koní na žádné závodění nebude, ale nám jde hlavně o kroucení hlav, že? Navíc se jedná o docela spolehlivou jednotku, přesto je nutno pamatovat, že servis aristokratické kočky nikdy nebude patřit k těm nejlevnějším. Hlavně to ale bude chtít zkontrolovat míru napadení korozí.

Subaru SVX – 89 000 Kč

Vypadá, jako by přijelo přímo z plátna sci-fi filmu 80. let, přitom je to produkt automobilky, která do té doby produkovala jen nudné krabice. Subaru SVX bylo futuristické a progresivní nejen na poměry své značky, ale na poměry automobilové produkce přelomu 80. a 90. let obecně. Rafinovanost křivek navržených Giugiarem by sice lépe vynikla na červeném nebo žlutém autě, v inzerci se nám však pozdával jen tento černý kousek. Přesto si troufám tvrdit, že i dnes budou lidé očekávat, že z komplikovaně tvarovaného kupé vyleze minimálně robocop. Také motor bude důvodem, proč se lidé budou otáčet – typicky zvuk plochého šestiválce totiž v leckom může vyvolat dojem blížícího se vzduchem chlazeného Porsche. Jen je škoda, že výtečný boxer o objemu 3.3 litru byl spojen výhradně s obstarožním čtyřstupňovým automatem, jenž se mermomocí snažil skrze svůj hydrodynamický měnič udělit svobodu většině z 235hlavého stáda koní pod kapotou. Vzhledem k tomu jsou udávané výkony – 7,4 s na 100 km/h a maximální rychlost 248 km/h – docela působivé. Chcete ještě pošťouchnout? SVX se v Evropě prodalo sotva 2 500 kusů a na zdejším trhu se dodávalo výhradně se systémem pohonu VTD, který na rozdíl od alternativního ACT-4 upřednostňoval zadní nápravu. Tak šup šup do Pískové Lhoty.

Alfa GTV 3.0 V6 – 100.000 Kč,-

A teď jedno výstřední dílo Pininfariny. Alfa GTV je pravděpodobně nejběžnějším vozidlem z dnešních bazarových tipů, přesto si myslím, že stříbrná karoserie striktně klínovitého profilu s čtveřicí prasečích očiček vpředu a úzkým světelným pásem vzadu stále dokáže utáhnout pár pohledů. Obzvlášť je-li podpořena návykovým vytím šestiválce 3.0 V6 Busso, typickými koly ‚Baroko‘ a vůní jemné italské kůže linoucí se z interiéru. Kromě 220 koní zabalených do sošné karoserie si s GTV dost možná kupujete jeden z nejperspektivnějších modelů milánské značky, co se budoucího statusu klasika a stoupající ceny týče. A radost bude určitě dělat i podvozek, tedy zvláště jeho zadní vícebodové závěsy s rozpustilou kinematikou, které neprotestují proti rozevlátému stylu jízdy. Jen si nechte prostor pro zpomalování – brzdový systém výkonných verzí GTV zrovna neodpovídal jejich dynamickým schopnostem. Majitel stříbrného GTV inzerovaného na sportovních vozech už se dle popisu do auta pěkně vysypal, takže vaše peněženka bude při servisu alespoň částečně ušetřena.

Ford Mustang 4.6 V8 GT – 100 000 Kč

Už párkrát jsem v předchozích odstavcích zmiňoval zvuk a také u tohoto auta bude hrát jednu z hlavních rolí. Blížící se bouřka některé lidi děsí a otevřená fordí 4.6 V8 se správnými výfuky jako bouřka zní a blížit se umí docela rychle. Možná proto jsou fotky v inzerátu tak meteorologicky stylizované. V Americe je Mustang v pravdě lidovým produktem, na evropských silnicích však jednoznačně bude působit raritně. A třebaže zaoblená inkarnace Fox body Mustangu nemá onen úderný designový jazyk jako jeho retro nástupci, o nedostatek pozornosti bych se nebál. Humpolácký pony car se určitě nezavděčí každému, na druhou stranu cena za jednoho koně činí u inzerovaného kousku zhruba 325 Kč a to je vskutku příjemná hodnota. Ba se opovažuji tvrdit, že je až stěží překonatelná.

Ford Taunus 12M P3 – 99 999 Kč

Chcete-li být extravagantní a působit rozruch, bude rozhodně trefou do černého skoro jakékoliv staré auto. Stará auta totiž v konfrontaci se současnou automobilovou populací na silnicích vždycky budou působit jako něco extra a bude prakticky jedno, zda jde o miniauto pro lid, sedan pro střední třídu nebo elegantní kupé pro elitu. Ze všech oldtimerů jsme nakonec vybrali.. ehm…  koupací vanu. Ford Taunus 17M z roku 1960 totiž působí nezvykle nejen pro oko uspěchaného Evropana 21. století, ale vymykal se neutrálnímu vzhledu i ve své době, takže téměř ihned po představení dostal přídomek Badewanne. Americký styling (nejen) zadní části, připomínající Ford Thunderbird, a ostrá linka pontonu se zákazníkům líbila a generace P3 je pro mnohé tou nejelegantnější generací Fordu Taunus vůbec. Pro stylové přesuny vám však bude muset stačit čtyřválec 1,5 litru se skromným výkonem 55 koní.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JP
26. září 2015, 15:07
0

Teda pardon, ale brzdový systém výkonných GTV neodpovídal jejich dynamickým schopnostem? To jako nestačej ty čtyřpístkový Bremba s 305mm kotoučem, který shání spousta lidí pro přestavbu na úplně jiný auta?:)

reagovat
Vavris Vavrisovic
26. září 2015, 16:24
0

Možná jsou to jen mé špatné zkušenosti s konkrétními kusy, ale v GTV nám brzdy zcela zvadly po jednom nikterak brutálním downhillu a ve 147 GTA (která má ty samé 305mm čtyřpístkové Bremba, pokud se nepletu) to pak skončilo rovnou bouračkou po pár kolech na parodii okruhu zvané Czechring. A mám pocit, že majitelé GTAček brzdy upgradují docela běžně, protože jim nepříjdou adekvátní

JP
26. září 2015, 17:30
0

Hodně záleží na destičkách a kotoučích, když je tam nějaký bláto tak tomu samozřejmě nepomůže ani svěcená voda. Já mam desky OMP, kotouče tušim Zimmermann a nikdy se mi brzdy překvapit nepovedlo. Jasně že když to chce někdo drtit na okruhu apod., tak existujou i lepší brzdy, ale sám neznám žádnou dobovou konkurenci (kromě "stájových kolegů" typu Coupé 20VT, co maj brzdy stejný), která by měla alespoň srovnatelně dobrý brzdy, proto mi přijde dost nefér psát že neodpovídají dynamickým schopnostem... Ono i pokud jde o ty auta z článku, tak sice nevim co má vepředu Mustang a Aurora, ale asi bych se nebál vsadit, že Alfa z toho všeho brzdí s náskokem nejlíp.

Sm
Smoothie
26. září 2015, 15:44
0

Jaguar x308 bol iba osemvalcovy, x300 boli 6- a 12-valce. V inzerate je x300, okrem motorov sa da spoznat aj podla hranatych smeroviek a hranateho interietu.

reagovat
Vavris Vavrisovic
26. září 2015, 16:26
0

Ach, nevím, kde jsem nechal oči, že jsem si toho nevšiml. Samozřejmě máte pravdu. V článku to opravím.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. září 2015, 18:17
0

V tomhle Mustangu jsem se i svezl. Je po bouracce a dost prasácky opraveny, palubovka sviti jak vanocni stromek, proste srot. Proto ho uz dva roky prodava a nikdo ho nechce.

reagovat
pa
patricius
27. září 2015, 21:21
0

...chcel som akurát napísať že ten je v inzercií tak 2 roky

j3
j3rry
26. září 2015, 20:38
0

SVXo začíná dávat smysl teprve po swapu převodového ústrojí za HDM 5AT nebo 6MT, ten původní AT čtyřkvalt je znám svou notorickou nespolehlivostí...

reagovat
Un
Unnamed
27. září 2015, 13:47
0

Proc tu neni fiat coupe ? Pininfarina, r5 turbo a do 100 se da koupit krasny kousek v hodne slusnem stavu, ten design krouti krky vic nez dost .. A k tem brembo brzdam, v coupe pry funguji hodne dobre

reagovat
fr
fran
27. září 2015, 13:53
0

ja se teda postavim za vavrise, s gtv zkusenost nemam, ale mam celkem dost zkusenosti se 147 gta i ve stavu noveho vozu a starsi seriovy 305mm brzdy na tom stojej relativne fakt za hovno, krom tezkyho predku a mizernyho rejdu to byla hlavni vec co mi na tom vadila... na to ze se tenkrat dala sehnat impreza sti za dost podobnou cenu fakt zadna slava a uprgrade je prave dost beznej.. kdyz si k tomu clovek pripocte svor etc. tak uz se dostal temer na cenu sti co tyhle veci mela v zakladu

reagovat
ja
jawor
28. září 2015, 14:11
0

Subaru SVX nenavrhovali u Pininfariny, ale navrhnul jej Giorgetto Giugiaro a jeho Italdesign. Každopádně auto je to stále krásný, ale ta převodovka ho opravdu zabila. S pár kousky jsem se svezl a vždycky jsem ho kvůli převodovce nekoupil. Prostě by to chtělo manuál..

reagovat
Vavris Vavrisovic
28. září 2015, 18:17
0

Samozřejmě to byl Giugiaro a nevím, jak jsem došel k Pininfarinovi, když jsme SVX v souvislosti s Italdesignem letos už 2x zmiňovali :-) No, očividně jsem v tomto článku měl vypnutou hlavu...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem