načítám data...

Autíčkář na lovu 04/2014

Studnice olítaných vehiklů je pestrá a bezedná. Pojďme se v ní zase jednou utopit...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii
BMW 325i Cabrio

Začněme trochu nudně nebo lépe řečeno standardně – olítaným bawem. Naši oblíbenou E36 tentokrát zastupuje její dekapitovaná varianta ve vkusné barevné kombinaci. Tmavě zelená metalíza karoserie je líbezně doplněna sytě béžovým interiérem, vzhled podporují i M-nárazníky a 17" kola. Otevřená karoserie sice nepobrala příliš tuhosti a proto není ideální pro lítání skrze zatáčky na krabí způsob, ale naopak je zcela nejvhodnější co se týče přísunu charismatického zvuku řadové šestky k uchu řidičovu. Dvacet let staré vintage kabrio jest inzerováno zde.

Opel Speedster

Opel Speedster? To je nejlevnější cesta k "Lotusu"…  tedy pomineme-li klony "Sedmičky" té nejpodřadnější kvality. Tento konkrétní žlutý kus Speedsteru se zde objevil kvůli své ceně. Dáme krk za to, že při troše přemlouvání půjde stlačit pod 300 a to už je (v případě, že je auto v pořádku) velmi sympatická cenovka. Uprostřed vozidla sice tepe lehce nezáživný čtyřválec 2.2 o výkonu mrských 108 kw známý z Astry či Vectry, leč v kontrastu s 870 kg pohotovostní hmotnosti působí hned veseleji. Navíc se dá poměrně snadno přeplňovat buď aftermarketovými turbo kity nebo implementací kompresorové verze téhož motoru, jež jezdila v Chevroletu Cobalt. Když pominu samozřejmosti jako výtečné jízdní vlastnosti, tak už jen samotný fakt koupit si za 300 tisíc auto bez posilovače řízení, klimy a s okýnkama na kliku, je totální punk v tom nejlepším slova smyslu. A v podzemních garážích můžete parkovat zadarmo – průměrná závora začíná tam, kde Speedsteru končí rám okna…  Odkaz je tady.

Peugeot 205 GTI

O splašené krabičce z Francie a nejikoničtějším ze všech ikonických hot hatchů asi nemá cenu příliš psát. Takže jen stručně. Zachovalých GTI s malým nájezdem a v perfektním stavu je už poměrně málo. Majitel kousku v našem inzerátu si jej proto patřičně cení, ale pro ty, kteří chtěji podniknout výlet do divokých 90. let aniž by museli podstupovat náročnou cestu renovace, bude cena jistě akceptovatelná.

Lancia Thema 8.32

8 válců a 32 ventilů buší ostré italské stacatto pod kapotou Lancie Thema. Vlastně ani moc nevím, proč jsem ji zařadil do výběru. Snad jen z důvodu, že to je naprostý nesmysl za zbytečně moc peněz. A stejně jako je Speedster nejlevnější cesta k Lotusu, je Thema nejlevnější cestou k Ferrari. Pravda, v případě Lancie dostanete z Ferrari pouze ten podmanivý motor zabalený do silně nepodmanivého plechového sarkofágu, v našem případě pofaceliftové verze navíc trošku seškrcený katalyzátorem…  Z dnešního pohledu není Thema nijak zázračně rychlá (235 km/h maximální rychlosti a stovka za 6,8s), není hezká, a kvůli tomu kusu aristokrata pod kapotou se její provoz může značně prodražit. Jenže mít Ferrari v krabici od bot je tak nějak zvráceně perverzní… :)  Kupujte tady.

Opel Omega 3000 V6 24V

Ještě jeden nabušený sedan v našem výběru. Tentokrát ale veskrze plebejský. Velké Opely na tom, co se image týče, nikdy nebyly příliš dobře. "Áčková" Omega byla ještě před několika lety oblíbeným kočárem menšiny, jejíž označení se nesmí vyslovovat. Dnes už jde ale prakticky o vymizelé auto, které prohrálo svůj boj s korozí. Zachovalo se jen pár opečovávaných kousků – třeba bývalý Ondrův - a poněkud pohnutá pověst ghettokáru či "stavební" plečky se pomalu mění. Nyní bude Omega vnímána spíše jako elegantní youngtimer, obzvlášt, je-li pod její kapotou třílitrový šestiválec – nejsilnější to jednotka (pominu-li extrémní verze EVO500 a Lotus). Radost z ladných linií auta v  inzerátu  je poněkud kalena konstatováním, že dlouho stálo a je v předrenovačním stavu, což může znamenat cokoliv. Minimálně obhlídku by si ale zasloužila, co říkáte? Mimochodem, 3.0 R6 24V byl ve své době jedním z nejlépe hodnocených motorů své kategorie…

Alfa GTV 3.0 V6 24V

Karoserie pininfarina, stříbrná metalíza, rudá kůže, 3.0 V6 Busso. Nezní to přitažlivě? Přesto Alfa GTV generace 916 přešlá do věku, kdy začíná být mírně opomíjena a 100 tisíc korun za auto, které je dle fotek a popisku v hezkém stavu, se kde komu zdá mnoho. My si ale myslíme, že GTV s bussem má především náběh být perspektivní youngtimer, který se v budoucnu dočká zhodnocení ceny. Třebaže zřejmě nebude tak skokové, jako u staré Alfetty GTV6 nebo modelu 75. Tak jako tak, každý petrolhead by měl někdy vlastnit Alfu a tato rozhodně patří mezi doporučeníhodné modely.

Pokud jste v inzerátech narazili na jiná zajímavá auta, neváhejte se o odkazy podělit v komentářích.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

šmoula nešika
12. srpna 2014, 12:06
0

Velmi pestrý, zajímavý a pěkný výběr. Tahle auta v cizině člověk moc laciněji nekoupí a každé z nich má něco, kvůli čemu jsou nebo budou zaručenými kulty.

reagovat
Ku
KubaVTS
12. srpna 2014, 18:23
0

jen jedna malá technická - Omega A neměla V6 ale R6, což jde celkem pěkně vidět i na fotu motoru v inzerátu :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
12. srpna 2014, 19:15
0

samozřejmě, hloupá nepozronost, díky za upozornění :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem