logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu - květnová všehochuť

Brouzdání skrze tuzemskou inzerci dnes výjimečně nebude tématické, protože redakci zachvátila lenora a kreativní katar. Na snaze nalézt co nejzajímavější nabídky to však nic nemění. Takže toužíte-li doplnit garáž, neváhejte a čtěte…

Sezona je v plném proudu a zajímavá auta z inzerce mizí dřív, než o nich stačí člověk napsat. Dnešní lov tedy bude punkově bez tématický. A protože o netématické grupě vehiklů nemá smysl dlouze rozmlouvat, pojďme se rovnou vrhnout na to, co jsem našel…

 

Subaru Legacy Kombi 3.0R Spec. B 

Nejvyššího zástupce čtvrté generace Subaru střední třídy už jsem v našich článcích párkrát zmiňovali. Varianta Spec.B, kterou od standardního 3.0R odlišuje výhradně manuální převodovka, silnější brzdy a sportovní podvozek Bilstein, je však v inzerci takovou raritou, že se v rámci našeho malého státečku objeví na prodej maximálně párkrát do roka. Proto jsem ani chvilku neváhal a černé kombi zařadil mezi finálovou čtveřicii aut do článku, přestože se neprodává za nízkou cenu a má poměrně velký nájezd. Je to ale zkrátka Spec.B aneb všeuměl pro každou příležitost, jež s prstem v nose zastane roli rodinného kombi a přitom se vás zejména na zasněžené či mokré okresce bude snažit udělat Colina McRae. Týrání nepřipravených sporťáků zaručeno.

Saab 9000 CS 2.0 turbo

Saabí Devítitisícovka už je dnes takřka legendárním autem. Fanoušci značky na něj nedají dopustit pro jeho robustnost, dlouhověkost a všudypřítomnou saabovitost. A také možnost nafoukat jeho přeplňované motory do absurdních hodnot. Černý kousek prodávaný v Praze sice má pouze přeplňovaný dovulitr o relativně skromném výkonu 150 koní a ani jeho cenovka vás neposadí na zadek, ale také na jeho tachometru září pouze pětimístné číslo. Hledat Saab 9000 s takto nízkým nájezdem je po více jak 16 letech od ukončení produkce takřka nemožný úkol. Za pravost nájezdu nedám do ohně i přes mocná prohlášení o garanci kilometrů a raritním stavu ani malíček – obzvláště, když jde o dovoz z Itálie – fotky však naznačují, že by to skutečně mohla být pravda. Pokud tedy překousnete, že verze 2.3 turbo je dynamikou v jiném vesmíru, a že základní výbava CS vám sice postačí, ale nenabídne žádné ohromující extras, nezbývá než zajet seveřana obhlídnout a případně si posléze užívat vzdušného interiéru, pohodlných křesel a klidného plutí krajinou z poza mohutné kapoty s Griffinem.

BMW 540i E39

Chcete krásné osmiválcové BMW z dob, ke kterým se modlí všichni tradičně smýšlející fanouškové značky? Přestaňte hledat, právě jste jej našli. Z fotek přímo čiší vůně interiéru a hladkost navoskovaného laku 540i. Že má auto odžito už téměř čtvrt milionu kilometrů naznačuje jen levá boční opora řidičova sedadla. Kombinace (opět) černé karoserie s běžovým vnitřkem je vyloženě vkusná, a pokud si pomocí VINu rozklíčujete výbavu, uscrollujete si kolečko na myší, než se dopátráte konce. No a pak je tu samotná kombinace manuálního šestikvaltu a výborného vidlicového osmiválce, který umí sametově příst, ale také slušně nakopnout – to když ze 4,4 litru objemu vyždímá všech 440 Nm a 286 koní. Jednotka M62TU je také typicky bavorácký úsporná. Rozumnou jízdou se dá dostat i pod 10 litrů a běžný průměr často nepřesahuje 12-ti litrový odběr. O generaci E39 mluví samotní majitelé BMW jako o poslední kvalitně vyrobené 5er, nad to je top motorizace (pokud nepočítáme M5) v zachovalém stavu jasný budoucí klasik. A černá 540i přímo říká "Kup si mě". A já mám chuť si ji koupit, přestože bych jí reálně vůbec nevyužil. Tak to někdo prosím udělejte za mne a ušetřete mi starosti.

MGF Trophy 160

Na sportovnější notu nás přivádí britský důvod, proč si nekoupit MX-5. A verze Trophy má v rukávu skutečně pár trumfů navíc oproti standardnímu MGF. MGF Trophy 160 bylo představeno v roce 2001 jako poslední varianta roadsteru, před jeho modernizací zvanou TF. Jak už název napovídá, mělo jít o nejostřejší provedení odkazující na závodní sérii ježděnou s identickými auty. Čtyřválec série K dostal o 15 koní více, než standardní varianta VVC – celkem tedy oněch 160. Trohy je oproti standardním MGF o 20 mm blíže k zemi a přední kola zastavovaly brzdy od AP racing s 304 mm kotouči. Za cenu 95.000 Kč to nezní jako špatná nabídka, že? Obzvláště, když stejně starou MX-5 v dané ceně seženete pouze se slabší 1.6. Bohužel se mi tahle velmi britská záležitost s motorem uprostřed a plynokapalinovým odpružením hydragas prozatím po celý můj motoristický život vyhýbala, takže jízdní srovnání s etalonem všech levných roadsterů od Mazdy si budete muset provést sami. 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Panda
26. 5. 2015, 16:28

Tak ta 540i je fantasticka. S manualem jich u nas moc neni, navic v takovem stavu. VIm o cloveku, co by ji hned bral, kdyby ovsem mela velky pofaceliftovy palubni pocitac, tohle nema nic.
Parkrat jsem to ridil, a myslim, ze to auto je vykonove naprosto dostacujici, pohodlne je take adekvatne, zkratka paradni svezeni. A cenove uplne nekde jinde, nez M5, hlavne servisem. E39 je nadcasove, uzasne auto.
Opravdu pekny ulovek:)

0
Vavris Vavrisovic
26. 5. 2015, 19:13

On je to preFace, jen má poFace světla...

0
Panda
26. 5. 2015, 21:29

Mas pravdu, ale musel jsem se podivat este jednou:) Hlavne zaplatpanbu za ten Mpaketovy naraznik, s tim standardnim se mi az tolik nelibi. Kombinace svetleho vnitrku, cerneho laku a tech kol z toho delaji opravdu pohledny vuz, jakkoli je to asi nejmene prakticka kombinace vubec.

0 reagovat
wlko
26. 5. 2015, 17:15

To subaru je je super auto s úplne božským zvukom :)

0 reagovat
hb11
26. 5. 2015, 22:22

Ta 540i je pred FL, ale svetla ma po fl, M naraznik je taky dodelavany, za tu cenu v takhle neoriginalnim stavu celkem nesmysl..

0
Vavris Vavrisovic
26. 5. 2015, 22:26

To všechno jsou věci, které se dají velmi snadno a poměrně levně napravit. Za to ten zachovalý stav už se u E39 vidí málokdy.

0
Panda
27. 5. 2015, 09:53

Dobre, ale naraznik si muzes dokoupit, jak rika Vavris, navic to vypada mnohem lip, ale to uz je na individualnim vkusu. Kazdopadne E39 je jako smeti, takovych ale ne.
Za me: nasrat na vzhled, svetla, atd, dulezita je technika. I kdyz uznavam, ze proces "odtuzeni" auta je nekdy celkem narocny, byt se jedna o par blbosti.
Mimochodem, ten volant je taky z faceliftovaneho modelu nebo ne?

0
hb11
28. 5. 2015, 06:26

Ten volant se daval do pred fl.. Vymenit se samozrejme da vsechno, ale dat 150k za e39 pred fl v neoriginalnim stavu s nijak extra vybavou je hodne prehnany.. Nedavno byla na prodej 540i 6MT po fl, komplet v m paketu vcetne podvozku, plno vybavy, navi, shadowline, atd a vsechno sedelo podle vin, cena taky 150..

0 reagovat
bucek
27. 5. 2015, 07:22

No vzhledem k tomu, ze 9000 je na prodej u specialisty na Saaby. Tak bych najezdu veril, obcas se najde takova rarita. Uz jenom ty kola jsou skoro k nesehnani.
I dvoulitr se da jednoduse dostat na 185 koni i vic.

0 reagovat
Panda
31. 5. 2015, 16:57

Pridavam jeden ulovek: sestivalcova M5 v disko barve a este k kombiku. Dokonce i na hlinach. 330 tisic.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m5-touring-xxx-t%C3%BCv-neu-xxx-berlin/208523539.html

0 reagovat
Trunda
11. 6. 2015, 20:35

Jen bych upozornil na drobný omyl - MGF NEMÁ pružiny. Má dvoukomorové měchy + tlumiče. Pružiny jsou až v MGTF. Díky měchům lze jejich plněním nastavit světlou výšku v nějakém rozumném rozpětí. A v porovnání MGF a TF vítězí jednoznačně MGF, protože díky měchům má auto mnohem příjemnější jízdní vlastnosti a obzvláště na našich silnicích to není žádný kostitřas, přičemž to stále je "motokára" ;-)

0
Vavris Vavrisovic
11. 6. 2015, 21:12

Díky za upozornění. Že má MGF hydragas samozřejmě vím (koneckonců je to zmíněno přímo v článku), to o pružinách se mi asi nějak automaticky asociovalo do věty, když jsem chtěl nějak zaobalit to snížení o 20 mm... A teď si jdu sypat popel na hlavu pod článek o 220 turbo :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte