Autíčkář na lovu je pravidelná rubrika, ve které se vydáváme na virtuální "lov" po českých i zahraničních online inzercích a přinášíme vám to nejzajímavější, co je v danou chvíli a v dané kategorii na trhu.
Člověk je tvor sentimentální. Však jistě sami dobře víte, že tráva byla zelenější, řemeslníci poctivější a holky za vašeho mládí krásnější. Samozřejmě to platí i v automobilové oblasti a koneckonců sentiment a slintání nad vehikly dříve narozenými je často důvod, proč čtete právě Autíčkáře. Stará auta bývají bezprostřednější, intenzivnější a líp se v nich hledá ona imaginární duše, která je spíš jen synonymem pro spoustu drobných nedokonalostí vytvářejících pomyslnou osobnost. Jakou šanci k pořízení zajímavého youngtimeru má člověk na českém trhu? Pár zajímavých aut se mi podařilo najít.

Honda CRX 2G
Nejlevnějším z našeho dnešního výběru je splašená Honda, po které v mládí toužili naši tatíkové. Stříbrný kousek inzerovaný na Honda Clubu sice není v sériovém stavu, narozdíl od drtivé většiny svých sourozenců však jeho majitelé měli rozum a ušetřili ho instalace ohyzdných fičůr prodávaných v e-shopech s barevným schématem křiklavým jako spodní prádlo ukrajinské běhny. Hlavně jej však nepostihla předčasná smrt v příkopě nebo ryšavá rakovina. CRX vždy byla a je přitažlivá zejména kvůli DOHC šestnáctistovce o výkonu 128 koní, která autíčku s papírovou karoserií o hmotnosti okolo 900 kg propůjčovala srdnaté jízdní výkony. V případě inzerovaného kousku je navíc jednotka podpořena ještě sportovními svody a zkrácenou převodovkou, takže sprint na stovku by mohl být otázkou 8,5 vteřiny i po téměř čtvrtstoletí. Druhá generace CRX k návykovým motorům přidává i ostrý podvozek, perfektní řízení a samozřejmé Hondí precizní řazení. To všechno za slušných 70 tisíc. Jen je třeba zachovávat si respekt, malé kupé rádo dělá z neopatrných řidičů cáry masa s plechama.

Alfa Romeo 75 2.0 TS
Najít zachovalou Alfu 75 je snad ještě těžší, než najít neztuzenou CRX. Šedomodrá 75 nemá pod kapotou ani busso ani čtyřválcový turbobenzín, spokojit se budete muset až s tím třetím nejsilnějším motorem – 2.0 TS. Jenže u poslední Alfy, která ve srovnávacích testech sfoukávala konkurenci jako papírové čertíky, si už zkrátka není moc z čeho vybírat. Dvoulitr twin spark 8V svými 147 koni u lehkého sedanu rozhodně nebude kazit zábavu danou vyváženým šasi s koncepcí transaxle. Pokud vám při vyslovení twin spark naskakuje kopřivka a vybavují se story o jednom z nejhorších motorů, pak vězte, že osmiventilové varianty mají mnohem lepší pověst, než jejich nástupci s dvojnásobným počtem ventilů. Nad absenci šestiválce se navíc povznesete už jen pro ten prvotřídní interiér a celkově muzeální vzhled.

Mazda MX-5 NA
S Miatou se nám tak nějak daří se neustále, znova a furt opakovat. Jenže když ona je tak skvělá! A červené NA z Prahy vlastněné členem MX-5 klubu by mohlo být tou pravou cestou, jak se vydat na exkurzi ke kořenům bájného roadsteru s japonsko-britskými kořeny. Karoserie vypadá netknutě a lak zachovale. Navíc léto v oldskůl roadsteru má neopakovatelné kouzlo. MX-5 bude patrně s přehledem nejpomalejší z dnešního výběru, ale na oplátku pravděpodobně poskytne nejvíc pozitivních emocí. Podrobněji popisovat Miatu na těchto stránkách nemá smysl, takže pojďme dál…

BMW 325i E30 Cabrio
Je-li pro vás Miata příliš hravá a roztomilá, můžete zvážnět v přísně se tvářícím kabriu z Mnichova. Legendární E30 se dnes již stala váženým členem youngtimerovské šlechty a pro dekapitovanou verzi to platí obzvlášť. Oproti Mazdě nabídne kus síly navíc, podmanivou kulisu dvou a půl litrového šestiválce, ale taky spoustu kroucení ve stylu havajské přebornice v hulahop. Na první pohled se zdá, že z vaši radosti z nebe nad hlavou se budou moci těšit dvě lidské jednotky navíc, tato idea se však pravděpodobně rozplyne nedlouho po umístění oněch nebožáků na dvojici zadních sedadel. Cena atakující 200 tisíc Korun by ještě před pár lety způsobila pár záchvatů smíchu a prodejní ležák, dnes se holt už za Třícu Cabrio s tím správným motorem, továrním M-paketem a žádanou barevnou kombinací černá plus béžová, platí takhle moc. K dokonalosti budou novému majiteli chybět jen stylové pavučiny BBS, které podle všeho nejsou součástí nabídky.

Maserati Biturbo 2.24
Bílé jako anděl je Maserati skrývající ve své nepříliš nápadité hranaté karoserii zónu luxusu plnou dřeva a té nejlibovější italské kůže. Vůz zjevu světice však uvnitř skrývá druhé já pekelníka, jež dokáže všechny neopatrné stáhnout hluboko do temného světa prodaných orgánů, osobních bankrotů a nekončících depresí nad zahradní prolézačkou, jež kdysi byla luxusním GT. Modernizovaná verze dvoudvéřového sedanu, jehož turbený dvoulitr disponoval novou hlavou se čtyřmi ventily na válec sice není už tak notoricky problémový, jako první verze Biturba, ale i tak se hodí třeba k obdarování někoho, kdo vám pije krev. Anebo s dostatkem odvahy a chladnou hlavou se můžete Biturbem 2.24 obdarovat sami. Šestiválec verze 2.24 disponuje už solidními 245 koni, což stačí ke stovce pod 6 s a navíc zní tak, jak to žádný současný turbomotor o objemu dvou litrů nedokáže. Biturbo je prý divoké, se silnými sklony k přetáčivosti. Ke zkrocení bestie máte však k dispozici jen polámaný bič v podobě rozbředlého řazení a nepřesného řízení. Biturbo je spíše výzva, než touha..

Opel Kadett C GTE
Na závěr tu máme jednoho Opela pro všechny hardcore jezdce, nadšené řidiče a milovníky rallye. Cena není nízká a evidentně se nejedná o originální GT/E v tradiční žluto-bílé či černo-žluté kombinaci. Jenže fastback se swapnutým čtyřválcem o objemu 2,4 l (jež sloužil k pohonu větších Rekordů či Mant), zrenovovanou karoserií, vyčišteným motorovým prostorem a recary lákajícími k usednutí působí natolik potentně, že mě svrbí prsty jen se podívám na některou z fotek. Berte jed na to, že tohle auto pojede jako píchlé vosou a zatáčkami podhorských silniček se bude proplétat s hbitostí lasičky a plnotučným řevem neseškrceného motoru. Pokud se počítáte mezi jedince, jež shledávají součansou produkci aut příliš izolující, zředěnou či impotentní, mohl by být naštvaný Opel přesně tím, co hledáte. Důkazem budiž ten přehršel videí s agilními Kadetty s vlajícími záděmi, které se válí na youtube…



























oreille
28. 4. 2015, 13:43A co ta kR5 Gt Turbo, Golf mk1 gti, Fiat Mirrafiori Clio Williams? -vsetko velmi zaujimave a na zapade cenene auta (staci pozriet francuzky casopis KM/H) ;)
Inak vyber zaujimavy, hlavne to masserati sa mi paci, a samozrejme rally legenda Kadett C coupe
Vavris Vavrisovic
28. 4. 2015, 13:59Musím přiznat, že koncept článků "Autíčkář na lovu" se dost kryje s články "Top x" a zjevně z toho vzniká nepochopení. Lov nemá být výběr toho nejlepšího, co nás napadne, nýbrž se v něm snažme najít hezká auta v tuzemské inzerci, takže jsme odkázáni čistě na nabídku :-)
andrej
28. 4. 2015, 14:00Sorryyy, alfu mozete skrtnut, vcera som bol po nu :P
Vavris Vavrisovic
28. 4. 2015, 14:02Nezbývá než gratulovat! Je ve skutečnosti stejně skvělá jak vypadá z inzerátu?
andrej
28. 4. 2015, 16:06ou podarilo sa mi zrusiť odpoveď na komentár takže odpoveď je niekde pod tým .. .:D
šmoula nešika
28. 4. 2015, 16:08Gratulace. ;-) Mnoho radostných km bez nehod a závad. :-)
Apache
28. 4. 2015, 14:09To Biturbo je inzerované už tak dva roky, stejným člověkem.
Ta 75 vypadala za ty peníze fakt pěkně :-).
Panda
28. 4. 2015, 14:37Biturbo by mozna mohlo byt celkem dobrym bilym slonem... ale je to krasne auto, to jo
Jindřich
28. 4. 2015, 14:12Trošku moc za ten Kadet ne? Ale jinak krásný auto.
Nedy
29. 4. 2015, 14:46Obecně mi přijde, že většina cen "představených" aut je spíše vyšší.
Dovolil bych si nesouhlasit s Vavrisem v případě toho BMW. Tam mi ta cena přijde opravdu hodně. Auto je sice krásně nafocené, ale i tak je vidět, že interier je zralej na kompletní opravu/přečalounění. Za tu cenu bych si představoval, že bude fakt perfektní....
andrej
28. 4. 2015, 16:04Áno je, v ničom nesklamala, drobnučké nedostatky sa nájdu, najväčší ja vadný synchrón na 2 stupni, ale celý vagón náhradných dielov, množstvo z nich aj nových to dostatočne vynahradil :)