Původně to vypadalo, že se R8 e-tron objeví na trhu již v roce 2012, tenkrát ještě na základech první generace supersportu od Audi. Dokonce se prý stihlo i vyrobit několik kusů, nicméně jejich osud zůstává tak trochu záhadou. Jisté je jen to, že oproti původním plánům Audi v roce 2012 nikomu žádný elektrický supersport neprodalo.
Přesuňme se ale do minulého roku, konkrétně na březnovou Ženevu 2015. Zde se konečně objevuje R8 e-tron v produkční verzi v plné parádě a sklízí slušný ohlas. Elektrické pohonné ústrojí umí přenášet na zadní kola 460 koní, 920 Nm točivého momentu a vůz se rozdovádí z nuly na sto za 3.9 sekundy, což je docela fofr. Maximálka daná omezovačem na 210 km/h sice rozlítila milovníky německých autobahnů, ale zase tu bylo 450 kilometrů na nabití (alespoň na papíře).
Všechno to tedy vypadalo hezky, jenže potom přišlo pár více či méně pochopitelných detailů. Vůz byl nabídnut výhradně evropským zákazníkům, a pokud jste si jej chtěli objednat, museli jste zadat zakázku v Německu u vedení Audi. Ok, výlet do Ingolstadtu bychom i přežili, kdyby ovšem na jeho konci nečekala faktura za 1 milion euro (27 milionů korun). Ano, R8 e-tron byl drahý. Jakože opravdu hrozně moc drahý.
Ve výsledku se tedy není čemu divit, že Audi za přibližně rok a půl prodalo necelých 100 aut. Samozřejmě, nikdo nikdy nepočítal s tím, že by byl elektrický supersport prodejním trhákem, jenže 100 aut je prostě až příliš málo na to, aby byla existence modelu vůbec ospravedlněna. A tak se není čemu divit, že z vedení Audi zaznělo „dost“.
13. října 2016, 19:16
0
abych řekl pravdu, ani sem nevěděl, že se něco podobnýho prodává...
13. října 2016, 23:42
0
Audi to celé tak trochu zazdilo. Je to auto, o kterém se šest let mluvilo a když se začalo prodávat, tak už nikoho nezajímalo. Prostě nemělo ten správný dopad.