Když automobilka Alfa Romeo minulý rok v létě představila první obrázky svého připravovaného sedanu Giulia, kterého se můžeme a nemusíme dočkat již v letošním roce, zvolila nejostřejší verzi Quadrifoglio Verde. Teď se však konečně představuje i standardní “Julie” – tedy ta, kterou budeme mít největší šanci potkat na silnici.
Pod dojmem dravě se tvářící karoserie a fantastické techniky – QV má mít třílitrový šestiválec o výkonu 510 koní a vyzvat tak na souboj BMW M3 – je snadné zapomenout, že nová Alfa nemá být jen supersedan pro pár vyvolených. Stejně jako M3 je vlajkovou lodí řady 3, ale o masové prodeje se starají “pěšácké” modely jako 318d. A k nim by měla právě Giulia nabídnout alternativu, jejíž první obrázky byly právě zveřejněny.
Sami tak můžete posoudit, jestli bylo chytré představit verzi QV (červené auto na obrázku výše) jako první. Pro rozhodnutí italské automobilky mluví fakt, že “čtyřlístek” je vizuálně působivější a nepochybně pomohl vytvořit dostatečný rozruch. Nevýhodou by mohlo být naopak to, že když si jako první zvyknete na nejostřejší verzi, může vám potom základní model připadat až téměř chudý. Zvláště tmavěmodrý exemplář na malých, nenápadných kolech vypadá tak trochu jako služební auto.
Na druhou stranu, ono to vlastně služební auto nejspíš bude. Mezi vrcholnou Quadrifoglio Verde a oněmi běžnými Giuliemi, které se nám nyní představily, totiž není rozdíl jen ve vzhledu, ale samozřejmě i v technice a tím pádem i ceně. Základem nabídky budou dva motory v několika výkonových variantách. Příslušníky středního managementu, natěšené na nový služebák, budou nejvíce zajímat tři naftové agregáty o objemu 2,2 litru – základní o skromných 135 koních, silnější o 180 koních a špičkový o celých 210 koňských silách. Giulia tím přibližně kopíruje nabídku čtyřválcových dieselů pod kapotou BMW řady 3, na jehož zákazníky cílí ze všeho nejvíc.
Skuteční alfisté ale obvykle dají přednost benzínovým pohonným jednotkám. S již zmíněnou výjimkou ostrého Quadrifoglio Verde jde výhradně o dvoulitrové čtyřválce, ale údaje o výkonech jsou ve srovnání s naftovými verzemi o něco veselejší. Začíná se na 180 koních, druhý motor v nabídce má již docela zajímavých 250 koní a vrcholem je úctyhodných 330 koní. Můžeme jen předpokládat, že všechny verze budou přeplňované, ale v tuto chvíli to jsou jen dohady – více informací zatím na veřejnost neproniklo.
Hlavní otázkou však stejně zůstává, jestli se dokáže ladná zadokolka z Itálie postavit svým zavedeným německým konkurentům. Co si o tom myslíte vy? Dokážete si představit, že dáte Giulii přednost před trojkou nebo céčkem?










Milan
1. 3. 2016, 06:49Já si to rozhodně představit dokážu. Bude to zajímavé auto a určitě bych mu dal přednost před BMW. Škoda jen, že patrně ustoupili od naftových R5 2.4. Byly skvělé a aspon to mělo trochu zajímavý charakter, pokud se něco takovýho da vůbec o naftovým motoru říct
Bubák2
1. 3. 2016, 10:29Já bych jí dal přednost bez váhání. V normální verzi mě přijde ještě hezčí než QV. Působí elegantně a přátelsky :-)
Winie
1. 3. 2016, 12:31Viděl sem testovačku v Rakousku a to auto je opradu hodně malé. Velikostí bych ji přirovnal k Rapidu. Trojková řada je větší, nicméně může to být způsobené nalepenou kamufláží. Byla to normální verze, ne QV
Adam
1. 3. 2016, 12:40Jestli se to s XE povedlo restartovanýmu Jaguaru, nemyslim si že by to nešlo u Alfy.
Adam
1. 3. 2016, 12:42Musim ale uznat, že XE je daleko hezčí.