logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

2017 Honda CR-Z: Tentokrát už doopravdy?

Když Honda před pár lety navázala na úspěch slavné CRX úsporným hybridem CR-Z, nebyl výsledek přijat zrovna s nadšením. Proto má příští CR-Z, chystaná pro rok 2017, jít úplně jinou cestou a vrátit se ke kořenům.

Když už jsme se po letech slibů a náznaků dočkali nového Civiku Type-R (alias Hondy Godot, jak jí překřtil Vavris), chce nám Honda očividně dlouhé čekání vynahradit a zároveň si vylepšit účetnictví tím, že novou techniku nabídne i v atraktivnějším balení. 

Ano, přesně tak – nová Honda CR-Z, která by měla přijít v roce 2017, už nemá být založena na rodinném mini-MPV Jazz a poháněna hybridním ústrojím. Podle informací časopisu Road&Track, které prý pocházejí z vývojového centra Hondy v japonském Točigi, má být jejím základem nedávno představený Civic Type-R.

Z něj převezme nejen o 4 palce zkrácenou platformu, ale samozřejmě i monstrózní pohonné ústrojí v podobě turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru o výkonu 280 koní. Pro japonský domácí trh se má vrátit i hybrid, ale tentokrát s přeplňovanou patnáctistovkou a výkonem přes 200 koní, což zní mnohem zajímavěji než stávajících 122 koní kombinace benzínového motoru a elektromotoru.

Oproti současnému CR-Z by tedy mělo nové kupé o něco povyrůst i rozměrově a design by měl být inspirován prvky ze současného Civiku Type-R a také ze supersportovního NSX.

Háček? Snad jen jeden. Honda dnes mluví o tom, že by se prototyp nebo koncept měl objevit na veřejnosti někdy v roce 2017 a na trh by měl přijít o rok později. Což nejen aspiruje na označení CRZ-Godot II, ale také přináší značné riziko toho, že všechno nakonec bude úplně jinak.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Miha
12. 3. 2015, 16:20

Pokud to Honda dotáhne do zdárného konce, tak smeknu a budu chodit týden v předklonu. Jako reálnější bych viděl variantu menšího bratříčka civicu, který dostane oturbenou 1.5 s výkonem kolem 160 koní a "vrcholnou" variantu s 220 koňmi. Ať by to už byl hybrid nebo podladěný dvoulitr. V převzetí techniky z CTR bez jakýchkoliv úprav moc nevěřím. Takových řečí měla Honda stovky :-/

0 reagovat
Zargothrax86
12. 3. 2015, 18:38

Hlavně aby to nedopadlo jako z Hondou Civic Type-R. Ten původní koncept byl naprosto úžasný! Sériová verze vypadá taky skvěle, ale už to není auto v mojí vysněné garáži, narozdíl od konceptu. Tak nějak ztratilo tu agresivitu...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte