načítám data...

Toyota Camry SE - Hlavně neurazit

16. února 2019, 03:02 4 komentářů John Galt

Sedan střední třídy pro masy, jehož cílem nemůže být nic menšího než nikoho neurazit.

zobrazit celou galeriiLubos Arvai: Toyota Camry SE - Hlavně neurazit

Docela pěkná, ale ne přímo krásná. Výbava SE má být sportovní, takže má agresivnější přední narazník, falešné výduchy v zadním nárazníku, větší dvoubarevná kola a decentní spojler na víku kufru. Uvnitř najdeme klasicky koncipovanou palubovku se zajímavým ozdobným dekorem a černo-šedá sedadla, která nabízí dostatečný rozsah nastavení, včetně sklonu sedáku a bederní opěrky. Mimochodem konfiguráror nabízí některé zajímavé barvy, například tmavě zelenou metalízu, případně šedou metalízu, která Camry velmi sluší. Interiér je na midsize sedan nadprůměrně prostorný a pojme bez problému 4 dospělé. U zavazadlového prostoru taku není důvod ke stížnostem.

 

Toyotu pohání benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 203 koní a točivém momentu 250Nm. Při normálním provozu není motor v kabině moc slyšet, pokud potřebujete víc využít jeho potenciál, tak převodovka ho nechá vytočit až k omezovači a od 4 tisíc otáček už ho zcela jistě nepřeslechnete. Převodovka je osmistupňový hydroměničový automat, který se snaží o maximálně plynulou jízdu a většinu času se mu to daří, protože nechává měnič poměrně dlouho prokluzovat a po ubrání plynu nechává zase auto platchtit. Jediné kde ji nachytáte je když se chcete rychle rozjet, ale nedáte plný plyn tam potom otáčky vyletí vysoko a pokud nepovolíte převodovce po chvíli dojde, že chcete rychle akcelerovat a prudce uzamkne měnič. Při potřebě prudkého zrychlení se nebojí převodovka podřadit o několik stupňů a poslat motor do otáček. Po dvou tisích mil se spotřeba ustálila na 6,8 litrech na 100km.

 

Jak jsem psal na začátku výbava SE má být sportovní, takže kromě větších kol jízdní komfort ovlivňují i tužší stabilizátory. Krátké příčné nerovnosti podvozek příliš nezvládá filtrovat. Jinak je komfort tlumení v pořádku. Co by potřebovalo, ale vylepšit je, ale odhlučnění. Při jízdě po jiném nez hladkém asfaltu do interiéru proniká hluk od kol v tomto případě ještě umocněn celoročními pneumatikami. Další věc, která snižuje akustické pohodlí v kabině je aerodynamický hluk v dálničních rychlostech. Poslední nepříjemností jsou různé pazvuky z interiéru hlavně ze dveří při přejezdu nerovností. Auto jsem si bral s 500 mílemi na tachometru a už byl tento problém přitomný, takže nevim jestli je to měkká karoserie, nebo špatná kontrukce interiérových panelů dveří, které jsou celé z tvrdého plastu.

 

Cestování zpříjemňuje dobře fungující radarový tempomat, který funguje od rychlosti 25mph a assistent jízdy v pruzích, který se chytá čar spolehlivě. Je to opravdu jen asistent, který neudržuje aktivně auto uprostřed pruhu, ale brání vyjetí z pruhu. Když necháte jet auto samo, tak začne kličkovat od čáry k čáře. Naopak radarovému tempomatu nemám co vytknout. Při nastavení na nejmenší rozestup nechává přiměřený odstup. Kromš vzdálenosti vyhodnocuje i to jestli se k auto před vámi bližíte a nebo se auto vzdaluje, ktaže pokud se někdo zařadí těsně před vás, ale jede rychleji než vy, tak tempomat nebrzdí. Naopak pokud se před vámi uvolní místo a jedete nižší než nastavenou rychlostí tempomat okamžitě zašne zrychlovat a nebojí se donutit převodovku podřadit a vytočit motor k omezovači. V noci se o viditelnost starají LED světlomety s asistentem dálkových světel. Asistenta stačí zapnout a nemusíte se o nic starat. Celkově toyota svítí na potkávácí světla výborně a na dálková dobře. Mimochodem kromě základních přístrojů jsou všechny tlačítka uvnitř podsvícena modrou barvou. Co ve výbavě chybí jsou samostmívací zpětná zrcátka a monitorování mrtvého úhlu.

 

Toyota do Camry nasadila novou generaci infotaimentu, který nehraje vůbec zle. Oproti předchozí generaci je i výrazně rychlejší, ale pořád je to jedna z nejslabších stránek vozu. Podporuje pouze aplikaci od Toyoty, která připojuje váš telefon k autu pomocí technologie MirrorLink. Aplikaci jsem sice neměl možnost vyzkoušet, ale průměrné hodnoceni v Google Play obchodu je pouze 1,5 hvězdičky. Když jsem se bavil s kolegy tak všichni říkali, že jen kvůli tomu jak je infotaiment Toyoty špatný, tak ji vylučují z výběru při pořízení auta.

 

Toyoru jsem vzal i na výlet na svoji oblíbenou silnici AZ-89(A). Takže jsem Toytou vyzkoušel i jinak než na dálnici a nebo ve městě. Pokud se rozhodnete jet rychle, tak bude Toyota vždy nedotáčivá.  Zároveň má smysl přepnout převodovku do sportovního režimu a řadit manuálně. Ve sportovním režimu převodovka drží měnič zamknutý. Kulisa sekvenčního řazení je otočená, takže vyšší stupně řadíte směrem dopředu. To nevadí u výbavy SE, která má i pádla na volantu. Ty jsou sice plastová, ale zase na rozdíl od kovových nepálí a jsou dostatečně bytelná a jejich stisk má mechanickou odezvu a doprovází ho i hlasité mechanické cvaknutí.

 

Co tedy napsat o Toyote Camry na závěr? Opravdu se snaží nikoho nenaštvat. Je prostorná, podvozkek je kompromisem mezi pohodlím a ovladatelností, motor má dost výkonu, aby vám nikdy nechyběl,  zároveň je úsporný a je dobře sladěný s převodovkou. Jízdní asistenti, které jsem měl možnost vyzkoušet fungují dobře a neměl jsem je potřebu vypínat. Naopak co je potřeba vylepšit je odhlučnění a infotaiment. Současná verze Vám bude stačit pokud nepotřebujete víc než připojit telefon přes blutooeth k handsfree.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
16. února 2019, 16:19
0

Myslím, že dané problémy řeší bráška Lex ES, bohužel za větší prachy. Líbí se mi nabídka motorů v US- škoda těch vysokých daní v EU, mohlo by to tady být stejné...

reagovat
M P
18. února 2019, 11:20
0

U nás dostaneš Camry taky pouze jako 2.5 čtyřválec. Taky pouze jen jako hybrid :) a tam jsou ty limity jako vmax = 180 km/h atd...

Jimi
18. února 2019, 14:22
0

S tou vmax má Toyota/Lexus trochu divnou politiku. Základní model bez baterek tam umí aspoň 210km/h (2.5 I4, 203 koní, 8st.aut) a V6 se 301 koňmi má stejnou el. omezenou maximálku. Tady Lex 300h 190km/h, důvod?

M P
18. února 2019, 15:18
0

Pravděpodobně je to kvůli elektromotoru, nevím, zda už není dost efektivní nebo má prostě problém to umotat.