logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Michal88 Blog

Setkání neobyčejného šílenství

Aneb letos se pořádal 3. sraz majitelů XMek zas v odloženém termínu

Letos, dne 14.8.2021 bylo tedy setkání oproti minulým rokům komornější, ale zas se sešla dobrá parta lidí… Komornější myslím, že se celkem sešlo (ale ne na jednom místě, postupně se to objevovalo a mizelo) celkem 17 aut. Z toho bylo 8 XMek, dvě C5 x7, jedna Xsara, tři Xantie, jedna C6, jeden Ford Scorpio a jedna motorka (BMW s flat motorem).

 

Věřím, že rozdíl mezi letošním a minulým rokem v počtu účastníků byl hlavně díky tomu, že minulý rok byl kundovid čerstvý a všichni seděli doma a letos už se oklepali a hodně lidí se omluvilo právě z toho důvodu, že jedou/jsou/přijíždí z dovolené… Někdo slíbil, že přijede a nepřijel, někdo přijel na blind… Bohužel z tohoto důvodu není tento letní úplně optimální (i z dalších dále poppsaných). Sice dobrý, že bylo hezky, ale provoz byl extrémní na sobotu a byl až extrémní hic. Plus do toho ty dovolené.

Jak to probíhalo, obligátně jsme se sešli kolem 9 hodiny pod orlickou přehradou. Pokecali jsme, vybrali oběd a kolem 10.00 jsme vyrazili do nedaleké restaurace Motorest u Milína, kde byl naplánován oběd na 11.00. Nechtělo se nám to objíždět přes hlavní silnice, tak jsme to vzali ze Solenic přes Bohostice bočními silničkami do Chraštic, kde nastal kámen úrazu v podobě přejezdu silnice I/4 na silnici do Tochovic atd. tak extrémní provoz jsem mohl asi očekávat vzhledem k minulému roku, ale prostě nečekal. Díky kamarádovi, který bezpečně naštěstí na chvilku zastavil provoz, tak se přejelo. Zbytek cesty už proběhl tak nějak v pohodě a kolem 11.00 jsme dorazili do Milína. Tam z nás úplně odvaření nebyli, neboť jsem očekával účast kolem 35 lidí a přijelo kolem 20. Ale i tak byli skvělí a jídlo bylo velmi dobré.

Po obědě přijela ještě na otočku pěkná C6, tak jsme s pánem trochu pokecali. Pak jsme měli se ženou připravenou takovou malou soutěž. Účastníci dostali papír, kde byla popsaná trasa a měli si vypočítat čas, za který musí dojet na další checkpoint, který byl v Retroautomuzeu ve Strnadicích za Sedlčany. Vše bylo plánováno opět tak, aby se jelo co nejméně přes hlavní silnice a pomaleji, než je obvyklé. Trasa měřila 51 km a obvykle se dala ujet za cca 53 minut, tedy na trasu vycházela průměrná rychlost necelých 60km/h. My stanovili, že průměrná rychlost na trase měla být 48km/h, tedy trasu měli účastníci ujet za 1 hodinu, 3 minuty a 45 sekund. Trasu jsme vybírali i kvůli tomu, že vedla pěkným terénem. Účastnici byli vypouštěni nejdříve po minutě a postupně, až si spočítali svůj čas (všichni měli stejný). My pak po vypuštění posledního účastníka vyrazili rychlejší trasou ale přesto jsme poprosili kamaráda, zda-li by nevyrazil ještě dřív a zapisoval čas příjezdu na místě.

Po příjezdu kolem 13.45 do retroautomuzea ve Strnadicích jsme ale stejně zjistili, ze jsme tam první. První účastníci dorazili kolem 14. hodiny, na kterou to bylo naplánováno. Bohužel jednomu klukovi s XM 2,5TD praskla přepadová hadice od regulátoru tlaku do nádržky. Bylo to holt stářím, něco pamatuje, ale pár lidí se vrhlo do díla, každý dal dohromady něco a za cca 2 hodinky (vzhledem ke strašnému přístupu) se povedlo klukům závadu opravit.

Do toho se tam ještě spontánně objevil Citroën CX a další Citroën C6. Tam jsme vydrželi asi do 17.00, kdy se to začalo rozjíždět k domovům. Vyhlášení vítěze o malou trofej z 3D tiskárny bohužel proběhlo až když bylo parkoviště poloprázdné (nejlepší čas se lišil o 7 sekund do mínusu oproti referenčnímu času. Druhý nejlepší čas pak cca o 40 sekund do mínusu a třetí o minutu a fous do plusu).

Pak jsme vyrazili jako jedni z posledních na jih k našim, abychom si taky trochu odfrkli. Ač letošní rok nebyl proti minulému o nic moc jiný, přišlo mi to letos podstatně hektičtější, byť bylo méně zastávek, účastníků a na vše víc času. Pevně doufám, že vyjde už zas ten jarní termín, ten srpen je dobrý pro vícedenní srazy, ale ten jednodenní není úplně košer. Ač nám pár lidí pak soukromně i veřejně poděkovalo, že sraz byl super, opět tam byly věci, které by se daly vyřešit určitě lépe a doufám, že to na dalším ročníku půjde.

 

Rád bych, aby další sraz vyšel na termín 9.4.2022 (oproti obligátní půlce měsíce se musí šoupnout, protože na 16.4.2022 vychází bílá sobota. Každopádně jestli to zas zazdí kokotavirus, bude to muset být zas v létě. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
James
23. 8. 2021, 05:40

Je fajn, že sem o těch srazech neúnavně vždy píšeš.
Je vidět, že to není jednoduché naplánovat, když nikdy úplně nevíš, kolik jakých lidí se zúčastní; a zavděčit se skvěle všem taky možné není.
Co diskuze s C6tkaři, nepřiměla Tě po tom zase začít toužit? :)
Btw ta trofej z pérovací koule je celkem vtipná

0
Michal88
23. 8. 2021, 19:14

Není to jednoduché, ale aspoň to zjednodušení ve formě jednodenní akce pomůže. Vesměs to obnáší 4-6 telefonátů, 6-10 mailů a zbytek se čeká, kdo se ozve. :) Pak už je to jen o přemýšlení, kam všechny letos vzít a co pro ně případně vymyslet (banner, samolepku (letos nebyla), klíčenku (po vzoru "botičky" z pochodu Praha-Prčice je stejný tvar, jen se mění co rok barvy a rok) nebo tu soutěž s trofejí :) ). Ty náklady na pořádání jsou tak malé, že nevybíráme ani vlezné, děláme to pro zábavu a jsme rádi, když se sejde dobrá parta. Vícedenní sraz jsme se ženou zkoušeli v 2016 a už bychom do toho určitě sami nešli, bylo to peklo, do kterého jsme poměrně zahučeli i finančně. To už ne-e.

Diskuse s C6kaři mě nepřiměla o ní přemýšlet... Možná do ní dorostu, ale zatím převažuje ta nasranost nad šlendriánem konstruktérů z C5 x7, se kterou má C6 poměrně dost společného...

0
James
26. 8. 2021, 15:13

Ono by se to lépe připravovalo, kdyby se na tom podílelo víc lidí, každý se postaral o něco (někdo grafika - samolepky, logo, ...; další třeba ta trofej; společně program, soutěž apod.). A postupně se to třeba s dalšími ročníky trochu rozšiřovalo a nabalovalo. Nebo se naopak postupně scvrkávalo, jak budou postupně odehnívat a ubývat zbývající přeživší XMa. :D
Ale máš můj obdiv že to hlavně držíte pravidelně a zvládáte na vlastní náklady. Bez sponzorů a dotací EU :)
Co se pokazilo na tom vícedenním srazu? Ale myslím že ten jednodenní je časově asi optimální, ne? Různých rizik je tam míň a dá se to programově víc zahustit

Ten Český XM rybníček, je to u nás rozděleno na víc táborů, nebo jste takhle jediná "oficiální" parta?
Ptal jsem se teď známého, co má různých Citroenů snad deset (jen XMa má rovnou dvě), jestli na tomhle Vašem srazu byl, a ani o tom nevěděl... vypadal že by býval jel, tak třeba příště

Kdybys tedy chtěl co nejspolehlivější dostupný fullsize Citroen s koulema, co by to místo té C5 x7 po zkušenostech s ní bylo? Co nejzachovalejší XM Y4? Starší C5?

0
Michal88
26. 8. 2021, 22:44

To by se sice připravovalo, dalo by se to nejspíš dotáhnout výš, ale ty ambice nemám. Hlavně kvůli zaměření (svou největší "slávu" si XMa již odbyla a už jich na srazy nebude jezdit tolik, bude to trochu úzkoprofilový sraz) i kvůli tomu, že bych rád, aby to zůstalo i v té menší míře a nebyl z toho žádný megasraz. Zas na druhou stranu, myslím si, že to postupně už nebude chcípat tolik... Už to začínají mít lidi, kteří to mají pro zábavu a ne jako pracanta.

Na tom vícedenním srazu se posralo všechno, co mohlo... Počet lidí na ubytování v penzionu, počet jídel k večeři na pátek i sobotu, počet účastníků srazu (vybíralo se vjezdné na auto a nestačilo to z daleka ani na pokrytí trofejí). Byl to všeCitroën sraz a do toho už bych znovu nešel (minimálně ne sám).

Jinak, co do party... Nejsme žádná oficiální parta... A spíš se to tak nějak všechno prolíná, než že by si to konkurovalo... Starý a první XM klub na internetu je víceméně mrtvý, tam se ukáže jeden příspěvek za půl roku. Pak je tu FB český XM klub, ten je aktivnější. No a pak se pořádá jen jeden XM sraz a to ten náš (protože nikdo xm srazy do té doby nepořádal někdy od 2008 nebo tak nějak, kdy se rozpadla první parta). A nedá se říct, že bychom byli jako další klub, ta komunita je tak malá, že by bylo postavený na hlavu zakládat další klub. Jen máme mezi XMáři hodně známých a kamarádů. A díky srazům jsme jich pár poznali. Co se tím celým snažím říct... Na jednu stanu bychom rádi, aby sraz zas tolik nerostl, aby se udržel v nějakých rozumných mezích dobrých lidí, na druhou stranu, nikoho určitě vyhánět nebudeme, jen bychom rádi, aby nám jezdili především lidi s XMky, známí i neznámí, ale těch zas tolik u nás jezdit přece jen nebude, protože xmek tolik není a většina majitelů z nějakého důvodu na srazy jezdit ani nebude/nechce a ti, kdo chtějí, tak přijedou. :) Pokud bude chtít příště známý přijet, není nejmenší problém. :)


Jinak, ono ani XM/C6 z daleka není full-size. :) To jsou konkurenti A6/5er/Eclasse, ne těch větších bráchů. :) A u C5/Xantie to také platí, to je velikostně jak A4/3er/C classe.

Přechod už z Xantie do C5 I a C5R jsem trochu vnímal jako krok zpět, zvenku velké, uvnitř malé, a tak nějak vnitřek k pohodli měl daleko... Ale aspoň to bylo relativně jednoduché a spolehlivé auto (furt to mělo v předu McPherson a vzadu vlečený nezávislý ramena se stabíkem) a krom průšvihů jako první 2.2HDi, 2.0HPi nebo 1,6HDi tam nebylo nějak moc problémů. Sem tam občas u C5 I elektrika, písty pátých dveří u breaku atd. Ale na C5 x7 se toho sere podstatně víc, je to složitější (v předu víceprvek, vzadu víceprvek, el ručka, elektronika na každou krávovinu atd.), ale skoro nic na to nekoupíš ani v autorizovaným servisu, i kdybys za to chtěl dát tu raketu, co za to chtějí... A hlavně, proti předchozí generaci, to auto neskutečně hnije... Předchozí generace měla vesměs problém jen u lišty v pátých dveřích, jinak nic... X7 má po 10 letech shnilý nejen zadní vrata, ale liškovatý jsou i prahy atd. Nikdy bych nečekal, že to řeknu, ale zlatá C5 I a C5R proti C5 x7... S hydropneu tedy maximálně C5R, bez hydropneu cokoli do 2010-11, ale musíš si vybírat motor... Nic novějšího bych už nechtěl...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte