načítám data...

MG Midget 1500 aneb kdopak nám tu kape?

11. srpna 2017, 10:10 3 komentářů Tejira

Seznámení co to vlastně je za auto. Nějaké to jeho obkecání a na konec i defakto test s průšvihem na konci.

Jakub jakub497@gmail.com: MG Midget 1500 aneb kdopak nám tu kape?

Kdysi dávno někde v British Leylands se zrodilo toto minivozítko, které vyžadovalo jak už to u BL je známé pravidelný servis a mnoho úsilí aby fungovalo… Respektive… To snad u každé britky ne? (stejně se to jenom sype. pozn. autora)

A co vlastně mám společné právě s tímto specifickým kouskem léta páně 1978 a objemem motoru 1500ccm? Zprvu tedy hlavně to, že jsem jen člověk co se k němu dokutálel při pomoci s jiným autem, ale o tom zase jinde… Pro ty kdo chtějí vědět o jaký vůz šlo tak to bylo jedno z prvních Porsche 924.

A jak to je vlastně dále s Midgetem? Jednoduše pod kapotou se krčí maličká patnátistovka s dvěma karburátory o výkonu nijak závratných 65 koní. Motor jako takový je z A-series pocházející z Triumphu (ano jeho měně sportovního rivala). Maximální rychlost kolem 100 mil za hodinu a radiátor, kterému se chce nad 120°C pomalu každou chvíli.

Jízda či nikoliv? To je oč tu běží.

Už to je nějaký pátek co jsem naposledy vzal ono auto ven, ale pamatuji si moc dobře jaké to bylo. Start připomínal spíše jako když vrtáte zeď příklepovou vrtačkou a zvuk auta… Mno raději nespecifikovat. Svým způsobem je tohle auto dokonalým předchůdcem pro Miatu (zdravíme Vavrise) a plno jiných takových vozů hlavně co se koncepce týče. Tj motor vpřed a pohon vzad. Dále jsou tu tlumiče… Pákové zmetky, které můžete za pomocí tří dlouhých kotevních šroubů vytáhnout ven a v klidu jim dát péči renovační… Ale proboha nikdy nesundávejte to prokleté rameno! Mno… Tohle je zase příběh jiného Midgetu na kterém dělám (kdo si říká kolik jich tam je… Tak to nekončí číslem 2).

Zpět k autu. Pro rozjetí člověk potřebuje dávku citů… Ne abyste to auto rozpohybovali, ale aby jste nevyskočili nasr*!#! z kabiny auta. Protože ta spojka bude váš nepřítel a plynové lanko ještě jednou tak větší. Jako bonus se v letních měsících budete u pedálů nádherně opékat do zlatova. Jinak jaká je zbylá jízda? Když pominu fakt, že to nesmí stát s rychlostí ať se nepo převodovka a nechce tomu brzdit ruční brzda (ach ty British Leylands… Průser jako vždy) tak se s tím autem dá i zcela normálně jezdit někde kolem 60 mph tj asi nějakých 100km/h s větrem ve vlasech a hubou plnou much (berte s velkou dávkou nadsázky, protože tohle je problém pouze lidí s výškou 190 plus). V zatáčkách už se to naklání více jak moje Fabie 1.4 MPi v kombajnu a brzdy to má slabší jak 100% všeho v čem jsem kdy jezdil. Neříkám, že to je problém, ale… Sakra když vám na přechod vletí nějaký pablb jen, aby se na to kwásný autíško (ano dokonalá anarchie) mohl podívat tak brzdíte i za pomocí očí, mandlí, mozku a klidně i včerejšího oběda jen abyste toho vola nesrazili.

Vnitřek a věci kolem

Interiér působí docela spartánským dojmem. Rozhodně to není na škodu. Třeba já si díky měkkým koženým sedadlům mohl užít pohodlí které znám z lepších vozů jako je Alfa Romeo Spider (tím myslím starý Spider. Kdo byl na Brno revival Mezi Pavilony tak ví vo co go)

Jediné co mi kazilo celkový dojem… Tak bylo to zatracený rádio co tam bylo!

A co se mi vlastně s tímto autem stalo? Holt se takhle jedete projet, chcete se rozjet a najednou vám to po rozjetí střelí a končíte jízdu u krajnice (ne nevezl jsem ukrajince).

Bohužel jak se později ukázalo začal téct převodový olej a moje nejhorší obava se naplnila. Vypadalo to, že se rozešla s motorem… Mno… Snad to bude maličkost a opraví se brzy. (není zvedák, není oprava)

 

A co závěrem? Tyhle auta jsem si zamiloval do takového stádia, že chci časem alespoň jedno takové vlastnit. Ale ta renovace bude echtovní a co půjde se spraví pořádně a ne v hale na koleni jako teď renovuji tlumiče jiného Midgetu.

P.S. fotky budou, ale z mobilu to jde naprd :-D 

A zcela na závěr nějaké suché technické údaje.
Motor: zážehový čtyřválec objemu 1491ccm
Výkon: 49 kW (65 koní)
Točivý moment: 104Nm při 3000 otáčkách
Převodovka: čtyřstupňový synchronní manuál
Provozní hmotnost: 1165 kg 
Maximální rychlost: 162 km/h
0-100 km/h: 12,3 s
Spotřeba: cca 10.1 l na 100 km

 

Máte nějaké poznatky k těmto autům? Vynechal jsem něco důležitého v textu? Chcete se dozvědět i nějaké specifičtější informace? Napište to do komentářů!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
11. srpna 2017, 19:19
0

Tejiro : moc ti fandim!!! Asi jseš už narozen v 90tkách, já 80tky , ale mě tak potěší zájem kluka opravovat tyhle rezavějící bárky British Leylandu. Někdy se zkrátka zamiluješ a i když jsou to hodně nedokonalé stroje, mají kouzlo kterému se špatně odolává.
On náhodou pěkně udělanej Midget dokáže staré Miatce klidně i zatopit pod kotlem, i když pořád prostě ten podvozek bude plavnější a tak to je víc o srdíčku.

Moje odpozorované zkušenosti s různými výrobky BL počátku 70tých let mě zpátky svedli k MGB GT ( chromákovi) a prostě je to moje zamilované auto a asi nejlepší z toho co BL vyrábělo do roku 1975. No dobře... vyjma Triumphu TR6 , jelikož ten jezdí vážně bombasticky...

PS: hezké fotky a šup s Midgetem na hlavní stranu ať zastíní tu dnešní bitvu dvou plastových SUV mastodontů :-D

reagovat
Tejira
11. srpna 2017, 21:12
0

Jakože na hlavní stranu se to může dostat, ale teď je nepojízdný a není tam ideální světlo :D Takže jsem rád za pár fotek jiných aut... (dobře aspoň té repliky Porsche 356, která je dokonce čtyřsedadlová :D nebo ještě Jaguaru Mk2, který nemá motor )

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. srpna 2017, 10:08
0

Mas tam par poznatku z realnyho jezdeni s veteranem, jako jsou ruzny zvuky z motoru a pri startovani nebo treba slaby brzdy a ja jsem si uplne vybavil vlastni zazitky s nasim autem a musel jsem se smat. Uplne se v tom vidim. :-) Ona si vetsina lidi neuvodomuje, ze 40 nebo 50 let stary auto proste nedokaze brzdit tak, jako ty dnesni, moderni. A to samy plati pro zataceni nebo beznou jizdu. Lidi myslete na to. Prohlizet si nas v tech autech je fajn, ale drzte si odstup. Nedokazeme brzdit tak, jako vy. Ono i to vnimani rychlosti je tu jiny, jak ostatne pise Tejira. Pri stovce mate pocit, ze jedete 200 a k tomu smrt v ocich. :-D
Nicmene jsou to krasny auta, maji dusi a jizda s nimi je zazitek. Navic v dnesnim provozu pusobi az neuveritelne exoticky a prijemne. V techhle aut cas a spech nema misto.
No Krabe, Tejira asi bude z devadesatek, ty z osmdesatek a ja ze sedmdesatek, ale vsechny nas spojuje laska ke starym autum. Jsem rad, ze ji sem tam objevujou i dnesni mladi kluci. Ty auta jsou uzasny a nabiji neuveritelny zazitky z jejich rizeni. :-)

reagovat