načítám data...

Když 2 litry jsou fajn drink, ale ne objem motoru

10. července 2017, 08:07 7 komentářů

"Právě se vracím z Hradu....."

zobrazit celou galerii : Když 2 litry jsou fajn drink, ale ne objem motoru

"Právě se vracím z Hradu….." Těmito slovy začala v roce 1948 éra Komančéros v čele s Klementem Gottwaldem a jeho dneska už legendárním projevem. Ale ne, nebojte se, nezbláznil jsem se, ani se tahle doba nevrací. Tedy alespoň doufám, protože jinak bych nemohl napsat o akci amerických imperialistů, na které jsem o víkendu byl.

Cože? Kdeže jsem to teda byl? V německých Dráždaněch se už po sedmé konal sraz majitelů a příznivců amerických aut, s názvem “US car convention Dresden”. Německo asi každý z nás dneska považuje za relativně poklidnou a spořádanou zemi, kde všichni jezdí ve Volkswagenech, popřípadě zvolí nějakou ze svých vlastních prémiových značek. Přesto se i tam najde dost bláznů do “detroitského železa”, což dokládá nejen tenhle, i hromada dalších srazů Amerik, které se zde každoročně pořádají. A protože Drážďany nejsou od Prahy tak daleko, rozhodli jsme se s kamarádem, že na tuhle akci taky vyrazíme. Je to sraz US aut, takže ani my jsme nemohli přijet v ničem jiném a na tenhle výlet jsme vytáhli kamarádovu Corvette C5.

V Drážďanech je člověk po dálnici za chvíli a při přibližování se místu srazu už začínáme potkávat hromadu Amerik, které přijíždějí ze všech směrů. U brány nás navádí organizátoři na parkování. Vlastně je to systémem, tady odboč vpravo a najdi si svoje místo. Ale protože Němci jsou opravdu spořádaní, tak to není žádný problém a za chvíli už parkujeme a můžeme vyrazit mezi auta a prohlížet místní vozový park. Tady si každý nadšenec do Amerik musí přijít na své. Je libo sporťák? Žádný problém. Jsou tady Mustangy, Camara, Corvetty, Challengery, Vipery… A že Vám nevoní nové auto? Nevadí, jejich předchůdci až do prvních generací z 50. nebo 60. let jsou také hojně zastoupené. Návrat do minulosti je naprosto perfektní. Nebo dáte raději přednost “Návratu do budoucnosti?” Proč ne, tady je:

Ale možná je to na vás pořád málo drsné. Jestli jste potetovaný pořízek s čírem a v koženém křiváku, pak pro vás možná bude lepší nějaký ten hot rod nebo rat rod.

Ne každý se ale chce mačkat ve stísněném sporťáku. Někteří dávají přednost full size velikosti auta. Pro ně tu jsou jak velké sedany a kabriolety, obří MPV od Chevroletu a GMC, tak drsné pickupy s nazvedaným podvozkem a dvojmontáží kol na zadní nápravě. Pořád je to malé? Pak už zbývá jedině školní autobus. Na výběr je tu hned několik z nich. 40 míst k sezení už vám snad stačí. :-) 

Nad tím vším dohlíží organizátoři a strážci pořádku. Ale nebojte se. Nejedná se o policejní brutalitu. Nebo snad ano?

Ať si ale člověk vybere cokoliv, jedno mají tahle auta společné. Drtivá většina z nich má pod kapotou motor s osmi válci o velmi neslušném objemu. Dva litry je tady opravdu jen fajn drink. :-) 

A právě tyhle motory burácí všude kolem, nejen v celém areálu, ale i kolem něj. Na přilehlých silnicích je slyšet řev motorů od cruisujících účastníků a smrad od spálených gum. Co jsem to na začátku psal o těch spořádaných Němcích?  S přibývajícími hodinami se začíná probouzet divá zvěř. :-) 

Neděle je potom vyhrazená nejen na cestu domů, ale i na závěrečnou spanilou jízdu napříč městem. Jsou to auta, a tak nejlíp je jim v pohybu a i já to tak mám nejradši. Je to obrovská podívaná i pro místní, když se ta masa dá do pohybu.

A nejlepší na tom je, když si pak člověk může vychutnávat ten úžasný zvuk motorů. To temné bublání.

Kolik jich bylo, se mně neptejte. Když jsem odjížděl, tak jsem viděl pořadové číslo 1240. Vlastně i my jsme už v sobotu dopoledne měli něco přes 900. Je fajn, že pořád existuje i něco jiného, než elektromobil nebo tříválec. A je jedno, jestli je to moderní auto nebo starý veterán. Tahle auta mají opravdovou duši. Tady byla cítit láska k těmhle strojům a možná i trochu to šílenství. Zaplať pán Bůh. :-) Tak za rok zase naviděnou v Drážďanech.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
10. července 2017, 13:56
0

Krása! Takovéhle srazy to musí být nádhera. A i když nemám US car, klidně bych jel taky. Já si pamatuju, když jsme se před časem jeli mrknout na sraz v Jizbici pod Blanikem, jen US auta a ta parta vypadala hodně pohodově. V8čky temně bublaly jak píšeš a účastníci si udělali pohodu a nějaké to grilování...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. července 2017, 14:29
0

Je to neskutečná pohoda. Ti lidi mají vlastní svět a ten si dokáží užít na maximum. :-)

Sa
Safa
10. července 2017, 14:08
0

Pěkné... :o)
Kdybych měl někdy v budoucnu prachy, dílničku a velkou garáž, tak si jistojistě pořídím konvertibilního Stingraye ze začátku 70. let (třeba 1973). To je prostě kára!

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. července 2017, 14:28
0

To je auto, nad kterým v poslední době vážně přemýšlím já. :-)

Raspby
10. července 2017, 18:39
0

Jo ty zvuky jsou paráda...aneb může to mít super zvuk i bez Akrapoviče :-D. Jinak za mě Viper, nebo oldschool jedině Dodge Challenger R/T 71´ :)

reagovat
Goldies
11. července 2017, 22:32
0

Takové malé nebe pro tebe, že? :-)
Vypadá to fakt nádherně, já už začínám přemýšlet co po Pathfinderu a čím dál víc mě to táhne do ameriky :-) Jen ty interiéry jsou fakt slabota u těch starších generací. Ale ten zvuk a to jaký mají ta auta charisma je neuvěřitelný! Celkem chápu, že si tomu tak propadnul :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. července 2017, 08:09
0

Já tím žiju už skoro 25 let a vůbec mně to nepřechází. Spíš naopak. Přijeď se někdy na nějaký sraz Amerik podívat, ať si uděláš obrázek sám. Třeba v srpnu bude v Hradci Králové Hradecká V8 (www.hradeckav8.cz), kde bude minimálně 500 Amerik.
No ty interiéry. To je asi spíš otázka vkusu a pak konkrétního modelu auta a jeho stáří. Novější auta jsou modle mně naprosto srovnatelný se zbytkem světa. Ale já mám přesně tenhle problém s interiérama japonských aut. Nevím proč, ale drtivá většina se mi uvnitř těžce nelíbí. Ale je to fakt asi o subjektivním vnímání.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem