načítám data...

Ford Transit L3H3 aneb pohádka o přestavbě na obytný vůz - část první

28. dubna 2018, 10:52 7 komentářů Vojtáno

Od malička se vrtám a motám okolo aut. Ne jednou nebylo možné s naším Formanem, odjet z chalupy, když jsem se jako pětiletý začal šťourat v motoru a "opravovat" ho. První mokré sny nad Focusem MKI, kdy jsem ho jako "Vojtáno" proháněl v CMR2 a stříhání metru, až mi bude vysněných 18 a to nejen proto aby mi nalili... Potom následovala celá plejáda aut až do dneška, kdy už bych měl být ve 30ti rozumný.... Hloupost, co bych to byl za Autíčkáře :) Proto jsme s kolegou koupili toho skoro největšího Transita a budeme ho přestavovat na obytný vůz. A tohle bude povídání o naší cestě k vysněnému CamperPussyVanu....

zobrazit celou galeriiVojtěch Růzha: Ford Transit L3H3 aneb pohádka o přestavbě na obytný vůz - část první

Počátek

Psal se konec roku 2016, kdy okolo třetí hodiny ranní, po několikátém alkoholickém nápoji, jsme s kamarádem Martinem, začali rozebírat otázku CamperVanu. Již delší dobu, jsme nezávisle na sobě koukali po bláznech, co přestaví dodávku na spací a vařící vůz a jednou se svojí přítelkyní na kraj světa. Přítelkyně se s nimi sice po 5000 kilometrech a třetí poruše většinou rozejde, ale to je naprosto nepodstatné. My chceme obytný auto!

Následující rok 2017 se odvíjel především v debatách a snech, jak si náš vysněný CamperVan udělat, co v něm mít a nemít, jaké auto by to mělo být atd. Následovala moje svatba, aby žena nemohla tak jednoduše z rozjetého auta vyskočit a koncem roku, se začala rýsovat opravdu reálná představa. A dovolená “on the road” už byla opravdu hmatatelná. A protože to tak prostě asi mělo být, koncem roku nastal v Martinově životě zásadní zvrat, který odjistil granát a začala se počátkem tohoto roku hledat opravdová, jezdící skříň, ve které bude VŠE, aby bylo možné přečkat malou dobu ledovou a nebo se vydat na Saharu…

Hledání

Začalo tedy hledání toho správného kusu. Říkali jsem si “dodávek je spousty, v lednu máme koupeno, a první jarní den už spíme v káře..” opak byl ale pravdou. Sehnat opravdu ideální auto, správné velikosti, neutahané, po slušném člověku, který v něm nevozil, kdo ví co, nestočené, s alespoň jakštakš výbavou a v neposlední řadě se vejít do rozpočtu, je ve vodách české nabídky skoro nemožný úkol! Těch aut jsme neviděli málo, dokonce jsme uvažoval nad koupí sanitky (zde nás ale těžce vyléčila Cebia a stočka min. o 300tis.), viděli jsme auta, kde bylo vidět podlahou skrz (prodejce je ale vychvaloval jako TOP!) auta s CNG (tedy dojezdem 300 km max…ale TOP!) zažili jsme déšť, sníh, stání v kolonách, přestávali doufat, až tu najednou……

Našli jsme jí (nebo ho?!) a jmenuje se Ford…Ford Transit! Ročník 2011, dotažený z DE v.r. 2013 na 80tis, v ČR jeden majitel a roční nájezd cca 50tis. Transit vozil pouze léky, zadek vozu je tedy zateplený a čistý jako slovo boží. Vnitřek vozu krásný v “plné palbě” (rozumíme tempomat klima, vyhřívané čelní a … to je všechno :D ) motor celkem nezmar 2.2 TDCI 85KW spojený s 6ti stupňovou převodovkou. Olej a filtry měněny po 15 tisících, nikde žádný únik nebo něco podobného charakteru. 

Máme káru, tedy dodávku!

Dostáváme se k jízdním vlastnostem. Mým mottem nad postelí je: “Dodávka je nejlepší osobák”. Dodávek jsem řídil opravdu spousty a jen v Transitu jsem si vždy připadal a připadám jako v normálním combi. Vše je úplně samozřejmé, posez dokonalý, výhled v zrcátkách super. Za volantem prakticky není co řešit, jen si užívat jízdu. Auto jede naprosto krásně, ač se mu po delším stání nechtělo úplně startovat, dnes chytne na první ťuk, nekouří, i když ho vytočíte až na omezovač. Na dálnici i po městě je jako doma. I přes jeho výšku se při pohodlných 120 km/h dostaneme na spotřebu cca 8,5 litrů na 100 km. Při 80 litrové nádrži jsme celkem na slušném dojezdu..(Chorvatsko na jednu nádrž…ok ;) )

Vnitřek vozu, jak jsem již psal výše je v nevyšší možné výbavě TREND. Jediné co mě napadá, co chybí je handsfree volání. Jinak nechybí ESP, ABS, asistent rozjezdu do kopce, parkovací asistent, tempomat, klima, vyhřívané čelní sklo, aj. Co nás ale zajímá především, jsou rozměry v zadní části, protože přeci jen, jedeme na dovolenou, tak jaký bude mít náš hotel rozměry?!  Dle tabulek čistá “bedna” má velkost na Délku – 2820mm, Výšku – 1802 mm a Šířku – 1720mm. Dle předběžných nákresů, by od zadních dveří po dveře boční, měla být postel šíře 1700x1930 mm ve výšce cca 500 mm. Pod ní bude spousta úložních prostor, baterie na provoz karavanu, rozkládací stůl, židle aj. V prostoru zbylém bude kuchyně s malým dřezem a dvouvařičem na plyn. Nad kabinou řidiče vzniknou další odkládací prostory. Zadní část bude mít samostatnou zásobárnu energie nezávislou na kabině, napájenou buď kabelem, nebo bateriemi dobíjených solárními kolektory. Zásuvky na 220V jsou tedy samozřejmostí. S prostorem pro mytí či s převážením vody nepočítáme, protože se nám zdá značně komplikované a částečně zbytečné (plány přejezdu Sibiře ztroskotaly…)

Závěrem první části tohoto seriálu přestavby, bych chtěl shrnout co nás čeká.. Momentálně především výměna oleje a provozních kapalin, filtrů, revize brzd, rozvodů (i když je tu řetěz, ale přeci jen…) aby auto bylo mechanicky naprosto v pořádku. Další věcí je demontáž stávajícího zateplení (nevhodné pro naše účely..). Následují rozvody elektřiny a opětovné zateplení. No a o dalším postupu Vás budu snad již brzy informovat…:) 

V příštím díle můžete očekávat fotky (ta nynější je pouze ilustrativní) jak postupují práce. Zároveň se můžete těšit na další postup a popis prací na našem CamperPussyVanu.

Díky za přečtení a sledování, Vojta! 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Oh!Gust
28. dubna 2018, 15:14
0

vyzerá to tak, že na ďalšie diely tohoto blogu sa budem tešiť ako malý :D

tiež mám ideu obytnej dodávky, ktorú chcem uskutočniť, keď bude niekedy dosť peňazí naviac. a prerobiť ju samo-domo. v mojich predstavách je skôr Sprinter, ale sú ešte veľmi hmlisté :D

prajem vám veľa radosti a málo starostí s týmto povozom, držím palce :) snáď sa dočkáme aj dákych skúseností z ciest

reagovat
Vojtáno
28. dubna 2018, 15:48
0

Děkuj za reakci a pokračování bude určitě následovat! Nejen z přestavby, ale i z cest..;)
Slovo hmlisté je opravdu překladatelský oříšek a to jsem měl za kolegu východňára.. :D
Nicméně Sprintera po zkušenostech z hledání "té pravé" nedoporučuji, pokud nemáš doma ve stodole 416, tak z roku 2003 po tátovy. Za prvé obrovská pořizovací ceno oproti konkurenci, za druhé šílená cena dílů a servisu a za třetí kvalita odešla s pádem třetí říše... Po zkušenostech jsou na trhu buď kusy z města, které jsou po 250tis na GO nebo kusy co viděli evropu 100 000 tam a zpět s najetým 1,5 mil. km...:(

Ro
Roman
14. ledna 2019, 16:17
0

Zdravím, a ty další díly o přestavbě najdu kde ?

Breakthru
28. dubna 2018, 17:01
0

Ty vado, na rozvody kašli.Co uvidíš, když odlepíš prsa?Tyhle motory zvládnou s původním řetězem přes půl míče.Navíc vadnej řetěz by byl slyšet....
zaměř se na plochý řemeny,napínáky a dvouhmotovou řemenici, vodní pumpu a nechcu ti kecat, ale tenhle ročník už má DPF, ne?...

reagovat
Ri
Risa
09. dubna 2019, 20:53
0

A jak to bylo dal....?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. července 2019, 21:48
0

Tyjo, zní to opravdu skvěle! Moc díky za skvělý článek, který mi vnukl myšlenku toho, že bych mohl znovu začít spamovat autíčkáře reklamou do diskuzí. Zdejšímu moderátorovi ale se mnou už došla trpělivost a tak mi smazal účet.
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 22:00:16

reagovat
Ma
Madoqx
17. září 2019, 17:45
0

Zdravím, jak to jde? Já hledám po netu všechny možný zdroje a tento měl minimálně dobrý úvod, ale kde je zbytek?

reagovat