načítám data...

Elegantní tanečnice zocelená žárem bitev

26. dubna 2017, 17:50 9 komentářů Franz Kafka

Tančil si někdy za měsíční noci s ďáblem? Kluku. Všechno kolem kvetlo a napovídalo že....

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Elegantní tanečnice zocelená žárem bitev

Je tady Jaro, i když obraz za okny tomu občas neodpovídá. Začíná tedy sezóna milovníků nejen jedné stopy ale i automobilovým nadšencům. Výhody letního času určitě většina z vás zná. Můžete sáňkovat o hodinu déle. Velice často se můžeme setkat s názorem, že přívlastek RS by měla používat jen opravdu rychlá auta. Já s tím souhlasím. Věřím že, Audi RS6 poslední generace v provedení Avant si přívlastek RS skutečně zasluhuje. Je to živoucí důkaz toho že i z dílů koncernu VW se může zrodit dáma, která zabije hmyz rychleji než některá Porsche.

Ano umí dobře klamat tělem a barokní šaty celkem s úspěchem zakryjí její skutečnou povahu. Poměrně nevyzývavé zadní partie zdobí dvě koncovky výfuků o vcelku zajímavém průměru a také funkční difuzor. Celkově celé auto působí jako mírně rozkročené a vzadu o něco širší. Celkovým vzhledem se stále jedná o dámu nalíčenou velmi konzervativně, která na muže neútočí lacinou krásou ale rafinovaností.  Střevíce jsou s kategorie těch s velmi nízkým profilem o průměru jednadvaceti palců. Ani při jízdě ve městě ovšem nejsou překážkou a stále si užijete přijatelný komfort cestování. O tom ale později. Jisté je že tuhle slečnu můžete vzít s rodinou do města ale i na pěkně ostrý výlet jen tak ve dvou a nikdo se vám smát nebude.

V útrobách téhle krasavice se většina lidí bude orientovat velice rychle. Ano celkové provedení interiéru neútočí na základní pudy ani nevzbuzuje vášeň jako Tango. Jde však o seriózně pojatou a ergonomicky vyvedenou záležitost jakou je například Valčík. Řidič má dostatek prostoru pro svá rozhodnutí a zbytek posádky také netrpí viditelnou nouzí. Vše je umístěno logicky, slícováno magicky a jen z těch na dotek nejpříjemnějších materiálů. Je v tom trochu nadsázky, ale je to pravda. Možná máte zkušenosti, že do aut kde se sedí nízko, zapadnete jako do krytu. A cítíte se jako by vás právě pojala nějaká zlá pouliční dáma. Při nasedaní do Audi RS6 se vám tento pocit zcela jistě vyhne. Auto vás obejme stejně něžně jako nejlepší pařížská prostitutka Coco. Pozadí umístíte do přijatelně tvrdých sedadel s integrovanými opěrkami hlavy. Jsou pohodlná a zároveň umí udržet vaší muskulaturu na místě, i když si zrovna hrajete na Richarda Burnse. Volant padne i do větších rukou příjemně a drží se stejně dobře jako výrobky plastické chirurgie  Esthé. S vnitřním prostorem je to stejně jako u posledních modelů Porsche kvalita se snoubí s relativní jednoduchostí. V té by údajně měla být krása, závěry jsou na každém z nás. Možná se uvnitř více mohlo šetřit označením „RS“ ale to je také věc názoru.

Pokud nakoukneme nenápadně pod spodničku. Uvidíme něco, co by možná někteří nečekali. Včetně mě. Desetiválcové kladivo generace minulé nahradil osmiválec. Osmiválcový přeplňovaný benzínový motor, kterému se povede až 412 kW. Hodnota točivého momentu, kterou nikdo nechápe je 700 N.m/Min. Papírově to tahle holka umí opravdu roztočit ve velkém stylu. Jisté máte jedno, v popojíždějící koloně na spojce budete vždycky ten nejrychlejší, pokud zrovna Tomáš Řepka nepojede z herny. Aby vás tahle velká zlatokopka nespolkla i s teniskami dostala do vínku systém ACT. Věc, kterou mnozí odsoudili, protože u malých motorů se jeví jako nesmyslná. S tím souhlasím. Jak je na tom tady? Pokud není motor dostatečně zatížen, přepne elektronika do módu jízdy na čtyři válce. Celé to probíhá naprosto neslyšně a jediné co jako řidič zaregistrujete je ledabylé hlášení o stavu věci. Žádné úskoky a zvukový doprovod, jako u některého systému start, stop. Není však radno, tuhle dračici podceňovat umí ukázat zuby. Před jejím výkonem jsem měl po pravdě velký respekt. Máme tady totiž, co dočinění se sílou na kterou už musíte být připravený. Jinými slovy s holkami to musíte alespoň trochu umět. Velmi snadno se může stát, že hned po svatbě by člověk mohl zažít pohřeb. A to jistě není to po čem velká většina z nás prahne.

Po probuzení RS6 k životu zaznamenáte velmi příjemný a hluboký zvuk osmiválce. Probudíte k životu něco, co nezná bolest. Nejdříve je důležité si ale napsat jak na tom s bolestí budete vy. Například na rozbitých cestách v centru města a jeho stejně nevábném okolí. Překvapivě na tom budete skvěle.  Jedinou starostí zůstane, aby při sešlápnutí plynového pedálu nepraskla v celé ulici, kde se právě nacházíte okna. Může za to systém DRC jinými slovy vzduch. Tenhle pomocník dokáže celou tuhle parádu přenést téměř přes cokoliv. Jak se to říká dobrá hospodyňka i pro pírko přes plot skočí. Tahle RS6 to pro vás udělá. To co například ve staré S4 vnímáte jako totální pohromu pro vaši páteř, hlavu a vůbec tělo tady ani nepostřehnete. Poradí si se spáry a trhlinami i se zvlněným asfaltem. Auto díky tomu i na velmi nerovné silnici drží svou stopu a neuskakuje o metr do strany. Jediné kvůli čemu se musí člověk trochu hlídat, jsou rozměry kol a profil pneumatik. Přece jen nikdo nechce tak hodné holčině zdevastovat lodičky od Laboutina kvůli své neopatrnosti.

Jaká je RS6 sportovkyně? Stejně jako neudělá ostudu na plese abiturientů tak na hřišti či oválu zůstává za hvězdu také. Její zrychlení by se mělo podle mě měřit v příkladu z 0 na 300 km/h. Hodnota z nuly na sto nedává smysl ani Usainu Boltovy. 3,9 sekundy je z říše s cedulí “supersport”. Už samotné parametry předurčují tohle auto k tomu, že v přímce půjde o raketu a je tomu tak. Tělo i sedínka je zatlačena do sedadel s takovou vervou, že se člověk snaží poposednout jako při startu Airbusu. Srdce se rozbuší a tahle dáma se promění v krvežíznivou valkýru. Nezná slitování a svět zase ubíhá až příliš rychle. Systém „DRC“ zajistí maximální přilnavost auta k povrchu a odstraní zdvihání přídě a sedání zádě. Dokáže to celé napumpovat do člověka tolik adrenalinu, že volant sevřete ve studených rukou a v křeči. Ubrzdím to? Odpověď na sebe nenechá dlouho čekat. Překvapivě nejde o nic drastického. Brzdy se dávkují svěže a skutečně mají několik poloh, které odhadnete. I když si dáte několikrát repete, brzdný účinek je stále velice znatelný. Jinými slovy brzdit jde lehce a opravdu účinně bez náznaku blokování kol. Celou situaci podpoří bez váhání automatická převodovka z dílen společnosti ZF o osmi stupních. Možnost manuálního řazení je také přítomná, ale povětšinou zbytečná.

Taková je šestka běžkyně na stadionu, ale jak se dokáže popasovat s výletem do přírody? Okresní silnice pro většinu vozů kombi nebývají moc dobrým kamarádem. Většina se odvděčuje tím, že svou práci odvedou a nějak vás odvezou. Zážitky ze sportování si však neodnesete. Ba ani na „FB“ se kamarádům nepochlubíte, jak že jste to se „starou“ zase dobře strávili víkend. Zde tradičně máte na pomoc stálý pohon všech kol po letech evoluce v té nejlepší formě. O tom jak báječně funguje, asi nemá cenu moc referovat. Řízení disponuje progresivním převodem a je velice přesné. Zpětná vazba existuje v omezené míře ale ve srovnání s většinou dnešních vozů je vše jak má být. Porsche 996 je na tom ale ještě o parník lépe. První co vás s RS6 napadne, když dorazíte na okresku, co se kroutí, že jí zafoukáte pod sukni a to řádně. Menší turboefekt se dostaví, ale nekazí pocit ze zrychlování. Blíží se zatáčka a vy víte, že to bude čisté. Auto jede poslušně tam, kam chcete, drží stopu, jako kdyby to byla tramvaj (šalina). Následuje další série a je to tady. Nomen Omen. Nedotáčivost vozu zůstává dlouho skryta pod vrstvami spodniček a zdobenými šaty. Avšak je zde v omezené míře přítomna. Nebo musíte dosahovat opravdu vysokých rychlostí a to předesílám, není v silách každého. Výkonu máte dostatek a je v podstatě jedno jestli akcelerujete z místa nebo ze 150 km/h. Zátah motoru a reakce na plyn je vždy okamžitá. V omezených rychlostech můžete proplouvat zatáčkami lehce, jako když tančíte Paso Doble jen to nesmíte přehnat s tempem tance. Chyba řidiče se odpouští jen díky elektronice, která bdí nad celou tou dvě tuny těžkou parádou neúnavným okem dravce. Jsme u toho, vlastně jedinou trhlinou na kráse, je hmotnost ale je logické, že takové auto nebude nikdy nejlehčí. Proboha není to přece subtilní maratonkyně jako Miata. Je to dobře stavěná sedmibojařka. 

Na dlouhých cestách Evropou vám bude RS6 společnicí více než příjemnou. V dálničních i intergalaktických rychlostech slyšíte zvuk motoru příjemně hlasitě, ale ne tak aby obtěžoval. Vůbec do interiéru toho zvenčí pronikne jen velmi málo. V levém pruhu si zažijete „Mojžíšův efekt“ a to i navzdory tomu že vnější vzhled je velmi konvenční. Lze cestovat příjemně i rychlostmi značně převyšujícími běžné standardy a hlavně rychlostní limity. Mnohdy se člověku stane, že se zapomene a uhání mnohem rychleji než by chtěl. Celkově víte, že jedete něčím, čím lze přejet Evropu tam a zpět a budete se cítit příjemně. V nouzi uvítáte možnost natankovat i Natural 95 což se hodí a ne jednou zejména ve „vyspělých“ zemích Evropské Unie směrem za Brno. Prostě idylka, kterou mohou rušit jen policisté a jejich radary.

Výhodou pro některé řidiče je jistě i to že tahle ultra sportovní verze neztratila vůbec nic z praktičnosti běžné verze. Zavazadla uložíte do prostoru o 500 litrech s nízkou nákladovou hranou a jede se na hory. Děti pohodlně naházíte na zadní sedadla, a pokud jsou malé ani neokopou přední sedadla zezadu. Isofix je samozřejmostí. Prostě je to partnerka pro všechny příležitosti jen vařit kafe zatím neumí. Před tím než jí nabídnete svůj prsten je ale nutné si vše promyslet. Určitě je lepší volbou pro protřelé lvy salónů než li pro mladé začínající playboye. Většina z nás to naštěstí nemusí řešit, přece jen její cena napovídá tomu, o jak výjimečný výrobek se jedná. Možná je i dobře že je tak drahá. Chrání nás to od masakru silnic motorovým drakem. A abych nezapomněl tak teď hybaj pro jednu třeba do I.S.R.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                         

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
26. dubna 2017, 22:06
0

Svezl si se zajímavým kombíkem! Skoro jsem si říkal jestli text testu nestačí zůstat jednovětný : "To vole, to jede jako kráááva" ! :)

Jak píše MGRR, jednou jsem se svezl v minulosti s S4 2.2 Turbo, rok tuším 1995 a zoufale si jí chtěl koupit. To bylo auto po nějakým ústeckým právníkovi, v lahvové zelené a bylo to krátce potom co jsem prodal svojí 100 2.8 Quattro , pro změnu po řediteli sklárny v Dubí. :) A to jsem prodával protože jsem jako studentík neměl moc peněz na provoz. No a S4 s pětiválcem (potom to přejmenovali na S6) by to asi lepší nebylo. Jenže mě chybělo tenkrát asi 50tisíc ... no a tatík tehdy zavelel NE! A koupila se zelená Corsa 1.5 D asi za půlku, z podobných let... Uff to byl krám. Ale vydržel jsem v tom jezdit asi jen tři čtvrtě roku, pak jsem jel na work and travel do USA a po návratu jsem Corsu prodal a začal s veterány :)

No jo, ale to je pravěk. Tahle RS6 je ultimativní stroj na zdolání Německý dálnice a vlastně je ten článek fajn, protože je to z něho hodně cítit. Poselství mi přijde jako : Chlapče, pokud jezdíš z Berouna do Prahy a zase zpátky a skoro nikdy žádný dálky do ciziny ( od nás na západ) tak to fakt není pro tebe....

Vyjde to na 2.85 mega a pompézní je příplatek 182700 Kč za matný lak Daytona! To ani Alfa neúčtuje za červenou metalízu "8C" ! No, drtivá většina aut bude tedy zákazníka stat přes 3 mega. Benzínová A6 Quattro s automatem ( s čím jjným) začíná někde na 1.35 , za to dostanete 250k TFSI čtyřválec, na 2 mega vyjde S6 s 450 koni a takže mega připlatíte za těch posledních 110 koníků za RS6. Jenže s RS6 znáčkem půjde ruku v ruce spousty další technologie, takže nakonec asi platí pravidlo, když už tak už.... Kdo chce velký kombík od Audi měl by tedy koupit rovnou to nejlepší? Co myslíš Franzi?

reagovat
Franz Kafka
26. dubna 2017, 23:23
0

No co myslím. Trochu se mě tážeš jako když někdo komentuje se spolu komentátorem. A co myslíš ty? Myslím že máš pravdu a že je škoda té šance na s4 2.2 která nevyšla. A ano je to hodně drahé až zbytečně moc ale je to vrchol. Jasné na projížďky do města nemá tahle atletická modelka smysl. Místo soukromého letadla je to jasná volba rozumu i srdce jen peněženka zapláče.

krab
27. dubna 2017, 21:32
0

jj, tak trošku to byla nahozená udička, abych zjistil malinko víc :) Já když to četl, tak mě napadla jedna věc. Je to auto, který by sis dokázal představit jako auto co si pořídíš vyloženě pro zábavu? Prostě pro potěšení z jízdy?

Tahle otázka mě dost zajímá a kolikrát jsem si už říkal. Zredukuj svůj vozový park a kup si z druhé ruky zachovalé C63 AMG Kombi.... Ale jel by si se něčím takovým projet v neděli ráno jen tak někam? bez cíle? To by mě v souvislosti s tou RS6 zajímalo. ( já vím, co člověk to názor..)

Franz Kafka
27. dubna 2017, 21:46
0

Dobře pokusím se to objasnit. Když si odmyslíš, že je to vlastně taková karoserie která se úplně pro zábavu nehodí. Je to potom jednoduché a odpověď je ano jde s tím jezdit i jen tak. Prostě pro radost. Užívat si obrovský výkon jak třeba na okruhu tak jen tak na okreskách. Ona ti to nedá znát, že jedeš kombíkem. Spíš si přijdeš jako ve velkém, těžkém americkém sportovním autě prostě ve velkém "GT".

Nikdy nemáš málo výkonu a kvůli čtyřkolce si můžeš dovolit jít hodně na hranu. Samozřejmě asistenti to trochu svazují nicméně v tomhle autě je to prostě potřeba. Ty dvě tuny nejdou bezpečně uhlídat jen rukama a myslím že to věděli už když to připravovali. Jak píšeš je to hodně věc názoru jestli pro zábavu ano či ne. Každopádně je to univerzál jak je psáno. Můžeš v Pondělí jet na služebku do Mnichova v Úterý si v Mostě zajezdit okruhy a o víkendu s celou rodinou na hory. Všechno zvládne a za volantem se nebudeš nudit ani jednou a nikde. Oni mají dobře spočítáno pro koho takové auto je. Řekl bych že to je věc pro lidi co mají hromadu peněz a nemusí auto jako dělá Bentley a nechtějí nesmyslně lítat po Evropě tak žravou věcí jako je třeba Ferrari. Myšlenkou je to Porsche v rodinné koncepci něco jako Panamera combi.

bobo23
27. dubna 2017, 19:54
0

Hezky čtivě napsaná recenze. Desing Audi šel dlouhou dobu mimo mě, ale poslední modely se mi docela líbí. Jen ten interiér mi nějak nesedí. Zdá se mi, že je tam až zbytečně moc "světýlek" a ten volant je tragédie. Opravdu módu těchto zploštělých volantů nechápu. :-)

reagovat
Franz Kafka
27. dubna 2017, 21:00
0

Díky. Volant je fajn použitelný a má to evokovat motor sport. Nemám na to vyhraněný názor a chápu že ne každého to osloví. Myslím že design posledních modelů je konečně více odvážný a je to dobře. K těm světýlkům ano v noci je to otrávené déle jak tři hodiny jízdy se snáší zle. Naštěstí intenzita lze měnit až k nule.