načítám data...

Do třetice všeho dobrého

04. března 2017, 10:46 8 komentářů Chosé

Trojka je prý božské číslo, vidíme ho v pohádkách, kouzelné osoby rozdávají tři přání a já si jako třetí vůz koupil japonskou zadokolku.

zobrazit celou galeriiJosef Burjeta: Do třetice všeho dobrého

Začnu trochu zlehka rekapitulací. První auto jsem nechal bráchovi, který ho rozdělal na díly. Druhé auto jsem po nehodě opravil a prodal, nyní sice nevypadá moc vábně, ale to mě nějak extra netrápí, člověk se nemůže ohlížet neustále do minulosti. Je důležité žít současností. Tím se dostáváme do února loňského roku, což je vlastně minulost, ale přesně tam začíná náš příběh.

Stříbrný Civic byl stále nepojízdný, pojišťovna neustále chtěla dodávat nové podklady(i když už vše dávno měli), vyplňovat všemožné formuláře a celkově mě dohánět k šílenství. Auto už se mi natolik vzdálilo a byl jsem jistý, že půjde z domu. Jenže, co místo něj? Toť otázka, věděl jsem, že to nebude Honda, protože na S2000 určitě nebudou peníze. Bylo nutné zvolit si kritéria, bude to zadokolka/4x4, ročník 2000+ a alespoň 4 dveře. Říkáte si: “Proč 4 dveře, vždyť je ještě mladej?!” Protože mě nebavilo sklápět přední sedačky, aby si někdo mohl nastoupit/vystoupit a navíc nechci v interiéru vozit věci. Vždy když jsme jeli někam na týden i s naším chlupatým dítětem, tak jsme měli problém kam vše dát. Skončilo to tak, že i přítelkyně měla pod nohami tašku. Bylo nutné ukončit tyto muka a přestěhovat vše do kufru.

Prvním kandidátem bylo Subaru, přesněji druhá generace Imprezy před faceliftem, rovnou v kombíku. Její kulaté oči se mi vždy líbily, uvažoval jsem rovnou nad verzí WRX, ale nejspíš bych se spokojil i s dvoulitrem bez turba.

Začal jsem zvažovat také Forestera, protože se přítelkyní předek New Age Imprezy vůbec nelíbí. Jako třetím kandidátem se ukázal Lexus IS200. Auto se mi tak nějak vždy líbilo, ale nikdy jsem neměl možnost ho pořádně vidět případně se v něm svést. Když jsem si tak porovnával interiéry Forestera SG a IS200, tak bylo jasno.

Jakmile jsem uviděl budíky z Lexusu, tak jsem zamiloval. Vyhrálo IS200 a to jsem v autě ještě ani neseděl a nikdy ho neřídil, srdce mi říkalo, že to bude správná volba a já ho následoval.

Teď když jsem věděl, že chci IS200, tak stačilo jen najít pěkný kousek a dojet pro něj. V té době bylo u nás na prodej jen jedno IS ve verzi Sport za nějakých 70.000,- tuším, nakrouceno asi 260tkm a stav vozu tomu odpovídal. V zahraničí bylo pár hezčích kousků, ale cena se šplhala ke 150.000,- za obyčejné verze bez LSD. Řekl jsem si, že tudy cesta nepovede a začal hledat v jiné zemi – Velké Británii. Již jsme dovezli pár aut z UK a vzhledem k tomu, že lze nyní bez problému RHD auto přihlásit, tak stačilo jen najít a koupit pěkné IS. Prozatím jsem vždy koupil lehce bourané vozy, hlavně kvůli tomu, že jsou za třetinovou cenu, mám k dispozici velký servis a spoustu šikovných lidí, takže oprava nikdy nebyla problém. Začal jsem tedy projíždět anglické aukce pojišťoven. 

Hledal jsem usilovně a vybíral si, přeci jen nekoupím první IS, které mi cvrnkne do nosu. Věděl jsem, že chci kožený interiér, mě se více líbí béžový, přítelkyni zase černý. LSD by byla třešnička na dortu, ale vím, že tam jde bez problému dostavět později, takže na to sem takový ohled nebral. Důležitým faktorem byl stav vozu a s tím spojené najeté míle. Čím méně, tím lépe. Zároveň jsem si dal jistý cenový limit přes který nepůjdu. A když se mi podaří najít auto po faceliftu tj. mezi lety 2003-5, tak to bude taky fajn. Než se zeptáte, tak odpovím – nad IS300 jsem nepřemýšlel vůbec, automat jsem nechtěl a Altezzy mají sice úžasný 3S-GE motor, ale jejich cena je stále příliš vysoká.

První, na které jsem přihazova bylo z roku 2004 s vzácnou Savannah metalízou, která se lakoval jen v tomto roce. Světla měly černý housing. Interiér byl černý a šlo o verzi Sport s kastlíkem místo navigace a loketní opěrkou. Najeto asi 70.000 mil a bylo bouráno na pravý předek s tím, že byly poškrábané i blatník s dveřmi. Bohužel se vydražilo za asi 100 liber více než můj budget. Nevadí, šlo se hledat dál.

Delší dobu tam nic nebylo na začátku března se objevil můj kousek. SE verze, ročník 2005 (poslední rok výroby), světlá kůže, loketní opěrka a navigace. Do naprosto plné výbavy mu chyběly zadní parkovací senzory. Najeto asi 46.000 mil a bouráno na předek. Motor fungoval, ten zasažen nebyl a rozsah poškození nevypadal strašně, musel jsem ho mít. Třešničkou na dortu byla barva 8N6 – Bluestone metalíza, která je jedním slovem úžasná. Docela mě i potěšila samolepka “nekouřit” v interiéru. Vydražil jsem ho sice asi 150 liber nad svůj budget, ale byl můj. Navíc jsem si nadělil moc pěkný dárek na narozeniny.

A co bylo s vozem dál? Jak jsem ho dopravil do ČR, koupil jsem LSD a jak moc bylo bouráno? To se dozvíme příště.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Regular John
05. března 2017, 18:30
0

Auto jsi zvolil velmi moudře :-) Nejde mi do hlavy, proč je toto auto u nás tak málo populární a lidi raději kupují E46, které podle mě oproti ISku vzledově strašně zestárlo (hlavně předfacelift), hůř vybavené (švihadla, laciný textil, nevkusný volant), dost hnije, není tak spolehlivé a hlavně nemá samosvor :D Jestli jsem správně pochopil registr vozidel, tak v ČR je přihlášených necelá stovka ISek a v tom je nejspíš zahrnutá jak první, tak poslední generace.

reagovat
Chosé
08. března 2017, 22:40
0

Já ti ani nevím, proč je jich tu tak málo.Popravdě na jednu stranu je to obrovská škoda, je to krásné auto a takových by mělo po silnicích jezdit, co možná nejvíce. Na druhou stranu máme kousek raritního auta, co jen tak nepotkáš. Dovolím si tvrdit, že v mojí barvě je jediné v ČR.
Proč E46? Netuším, asi proto, že si o BMW Češi myslí, že se jedná o naprosto ultimátní sportovní vůz. To, že má ve výsledku 4 dveře, otevřený diferenciál a nejslabší motor je věc druhá.

Regular John
11. března 2017, 10:46
0

Asi tě zklamu, vím o druhém kousku ve stejné barvě :-) Nabízely ho AAA v Praze cca před rokem, na první pohled vypadal stejně jako ten tvůj, taky v kůži, taky se stejnými koly (které byly na pozdějších fotkách vyměněny za nějaké shity, aby pak ty originál mohli v bazaru nabídnout za příplatek :D), jen tam chybělo to křídlo. Cena byla 140 tisíc a moc dlouho se tam neohřál

Chosé
11. března 2017, 14:28
0

Houbelec? Tak to jsem trochu zklamaný, ale na druhou stranu zase rád. Tahle barva je totiž naprosto super a víc takových. Snad to koupil nějaký srdcař a ukáže se na srazu.

Eon
06. března 2017, 13:40
0

Moc pěkné. Shodou okolností jak jsi psal, že jsi nechtěl třídveřové auto, hned jsem si vzpomněl na sebe. Taky mě nebavilo furt sklápět sedačky kvůli chlupáči. A taky jsem nakonec skončil u japonce, ikdyž jsem o něm původně ani neuvažoval. :-)

reagovat
Chosé
08. března 2017, 22:41
0

Myslím si, že každý po nějaké době dospěje do chvíle, kdy jsou 3 dveře málo a je potřeba něco většího. Zase na druhou stranu je to fajn, po určité době se zase vrátíme do fáze, kdy je jedno auto málo a druhé musí být určitě nějaké kupé.

Rs
Rsx
06. března 2017, 20:08
0

Teď jsem si pročetl tvoje blogy o civicách a parádně se to čte, takže se těším na další, obzvlášt když bude o IS200.
Při pročítání předchozího blogu jsem si hned vzpomněl, že civica vlastně znám z jednoho modelářského fóra, kam jsi přispíval. V té době, před pár lety, se mi docela líbil, i když v té době mi jinak japonci neříkali vůbec nic. Dnes už se na to koukám trochu jinak (na auto i úpravy), ty asi také, tak jsem zvědav, co provedeš s Lexusem.

reagovat
Chosé
08. března 2017, 22:43
0

Scalecars že? Ten je už bohužel celkem polomrtvý, občas se tam podívám. Škoda, že jsi auto neviděl nikdy na živo, vypadalo líp než na fotkách. :) Jinak díky. :)