logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Blog

Blog Reviews

Čínské Maserati "or similar"... SWM G01

Když vám ve Španělsku Rus anglicky nabídne parkování vaší čínské džunky místo jeho Das Auto na německé RZ…

…máte z toho takový internacionálně proletářský pocit… zvláště když svíráte volant s italskou trikolorou, mluvíte česky a naproti je azbukou nadepsané ukrajinské bistro.

Celý politicky korektní test včt. použitelných fotek si můžete přečíst zde. Já se podělím jen o své “obohacení”. Potěším tak hlavně drobné škudlily, obhajovače starých časů a kolenovrty, převážně tedy osazenstvo crt monitorů. 

Letos jsem šel s prostým lidem, vynechal Cannes a jel do ruské kolonie jménem Torrevijecha, volně přeloženo do reality džukel (romsky pes) město. Čtenář mi snad promine krátkou cestovatelskou odbočku – je to necelou hoďku od Alicante, tak si kdyžtak odpusťte tenhle fail a zalomte to kdekoliv před (Santo Palo) nebo za (La Zenia). Tohle Čechy vychválené španělské město páchne psími exkrementy, večer jsou na každém druhém rohu smažky a zaparkovat v okruhu 1 km je jako výhra v tutovce. Ale to moříčko… No nevím, normální moře s písečnou pláží. Loni jsem byl v Marbelle (kousek níž pod Malagou) a nesrovnatelné, něco jako německé Španělsko, čisté, upravené, žádný hegeš.  

Ale k jádru býka… autopůjčovna RecordGo nám namísto Forda Kugy (v rámci ojeb strategie zákoše “or similar”) nadělila tuhle rudou “jakožeitalku”. SWM G01. Nevím co to znamená a … vy víte…

Protože bylo po 23hod, tříhodinový let se po hodinovém intermezzu v letadle na stojánce poněkud protáhl,  neměl jsem ambici si vyřvat uberwagen, ehm… Forda.

Takže mám klíče, jedu do 3.p letištního parkingu, kde mě vítá něco jako čínské Maserati říznuté warťasem v kombíku… Je nás už 5, takže montuji dětské sicny, vajíčko, láduju bágly, kufr zažívá středověk.

První start čínského auta… jsem nervózní, je to mé poprvé. Umřeme hned nebo nás otráví nehomologované PRC plasty? Dle tacho máme zajetý kus s 48tis km, ale Španělsko je veliká země, tam se vejde hodně missing turistů…

Dělám si srandu, výrobce to prezentuje jako mezinárodní výrobek, na volantu a blatnících najdete italskou trikoloru, na motoru originální věnování “From italy” – možná mohli někoho pověřit kontrolou pravopisu než to šlo pod lis.

Takže pškně po staru sešlápnout spojku, brzdu a zmáčknout tlačítko, máme totiž fofrklacek. Auto se rozklepe, dělá zvuky jako pleskající výfuk nebo podložka vstřikovače, po minutě se to změní na stabilní šicí stroj. Tou dobou se probudí android-based infomapa a tak mohu použít už i couvací kameru (i tak s latencí dobře 0,5s). Přesnost a feeling z řazení je jako řádně vykotlaná ojetina z 80tek, synchronizace buď za zenitem nebo v Číně prostě nemůžete řadit z 2 na 4.

Všímám si také jevu, že vnitřní osvětlení nebo i palubka (1. poloha) zůstane aktivní, ikdyž auto zamknu, i po minutě, dvou… wow, koho tohle napadlo… 

Skleněné střešní okno má el. roletku, ale nejde vyklopit a mít roletku skoro zavřenou (aby to třeba větralo za jízdy nebo když zaparkuju vedle pláže), stejně tak musí roleta odjet úplně dozadu, aby se okno zasunulo… slunko mi smaží na řepu a šíbr je tu teda zcela useless.

Výstražné blinkry jsem objevil asi po týdnu, myslitel jej umístil vedle “idrive” točítka za řadící páku, úplně mimo zorné pole, matné barvy a opticky překryté tím vystouplým ovladačem. A to jsem jej několikrát hledal :-)

Na benzínce si dám další mentální cvičení  – najít tlačítko na otevření víčka nádrže mi zabralo min. 3 minuty, je utopené spolu s páčkou kapoty dole na krytu A-sloupku někde v oblasti kotníků, je černé a zcela zapuštěné. 

Při výjezdu z parkoviště nikdo neusne, každý dotek brzdového pedálu vám přiblíží čelní okno, temperament jen tak nezapřete. Nevadí, sedíme, jedeme, vše se vešlo.

Co nájezd na dálnici? Hm, na pytli shnilých brambor jsem ještě nejel. A ten zátah, to jsou emoce… na 6ku mi bere klima asi 1/4 dostupných italských plnokrevníků a 6 čínských prasat.

Na přístrojovce se mohu učit nové znaky, v navigaci zavzpomínat na iGO, které jsem používal asi před 15 lety…

Pozitivní je snad jen klimatizace, která zvládá bez potíží 35-40, které zrovna kolem běsní. A kufr je celkem prostorný, pod podlážkou je i rezerva a nějaké místo navíc.

Tady bych krátké review zakončil – kdo si tohle dobrovolně koupí je S/M a dobře mu tak.

PS - průměrná 9, interiér nesmrděl, nevrzal, perforovaná “kůže” držela, asi nejlepší byl EQ audia, kde byly individuálně nastavitelné pásmové propustě, zpoždění a ořezy subwooferu. Na dálnici je v tom kravál, po městě je zlo shit řazení, turbodíra, on/off brzdy a měkký podvozek.

Btw – ty dvě koncovky jsou fakt funkční, prostě supersport za rozumnou cenu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
krab
1. 9. 2025, 18:25

To je fakt strašnej paskvil, ale vidět to je, já byl v červnu v Itálii a na jednom místě průjezdu Mille Miglia byl ještě takovej propagační koutek čínskejch aut a koukali jsme na to a jako všechno takový nic moc, ale jedna tam byla taková kopie současnýho Land Roveru Defenderu a netuším jak se to jmenovalo, ale to vypadalo i docela slušně slícovaný a pěkný uvnitř. Akorát se to holt po 100 tis km rozpadne .. ale některý lidi to neřeší, jen tu cenu na začátku tak dobře jim tak jak píšeš

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte